Skip to content

הילארי קלינטון: אודיע על החלטתי עד תחילת 2015

המירוץ לנשיאות מתחיל להתחמם: שניים מהמועמדים הבולטים מסיירים במקסיקו ונפגשים עם עשירי תבל. קלינטון: "מה שלמדתי כמזכירת המדינה שארה"ב אינה יכולה לפתור כל בעייה עלי אדמות, אבל מצד שני, אין שום בעיה בעולם שאפשר לפתור ללא ארה"ב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכירת המדינה לשעבר של ארה"ב, הילארי קלינטון, הודיעה כי תקבל החלטה השאלה האם להתמודד על נשיאות ארה"ב עד ראשית השנה הבאה.

קלינטון, שהיא גם רעיית הנשיא לשעבר ביל קלינטון וכיהנה כסנאטורית של מדינת ניו יורק, הסבירה כי הרקע העשיר שלה מעניק לה "נקודת השקפה ייחודית" שאותה ביכולתה להביא לבית הלבן במידה ותתמודד על הנשיאות ב-2016. היא הוסיפה כי היא רוצה להיות בטוחה שבידיה תוכנית ברורה לגבי העתיד וביכולתה להוביל את שני הצדדים היריבים בזירה הפוליטית לקראת הגשמתה. "כנראה שאחליט סביב תחילת השנה", העריכה.

הילארי קלינטון במקסיקו (צילום מסך)
"נקודת השקפה ייחודית". הילארי קלינטון במקסיקו (צילום מסך)

קלינטון דיברה באירוע במקסיקו סיטי שבו הוענקו מילגות לאלפי סטודנטים על ידי קרן מיוחדת שהקים המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים. איל המזון והתקשורת, הנחשב לאחד העשירים בעולם, היה בקהל – כמו גם מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. בצירוף מקרים נדיר, נמצא כעת במקסיקו גם מי שאולי יהיה יריבה מטעם המפלגה הרפובליקנית, מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי. המושל הפופולארי מבקר עתה  בעיר הגדולה פואבלה. במהלך ביקורה נועדה קלינטון עם נשיא מקסיקו, אנריקה פנייה נייטו, ממש כשם שעשה כריסטי מוקדם יותר השבווע. כשנשאלה לגבי תוכניותיה הנשיאותיות, אמרה: "זוהי החלטה רצינית מאוד. ברור שאני חושבת על כך, אבל טרם הכרעתי בעניין".

קלינטון התמקדה בהרצאתה בעידודם של הסטודנטים לטכנולוגיה לעבוד קשה ולהגשים את חלומותיהם. ואולם, כשהגיעה עת השאלות מהקהל, נגעה גם בנושאים שחשובים לאמריקנים רבים, כמו החשיבות שבטיפוח מעמד בינוני חזק כמפתח להגשמת החלום האמריקני; החשיבות שבהידוק שיתוף הפעולה עם מקסיקו ומדינות נוספות באמריקה הלטינית; ותפקידה של וושינגטון כמנהיגה בינלאומית.

"מה שלמדתי כמזכירת המדינה של ארה"ב ולפני כן כסנאטורית הוא שארה"ב אינה יכולה לפתור כל בעיה עלי אדמות", אמרה, "אבל מצד שני, אין שום בעייה בעולם שאפשר לפתור ללא ארה"ב". את ארגון המדינה האסלאמית כינתה "צורה תוקפנית ועוינת של ג'יהאדיזם… המהווה איום ישיר ביותר על כל המדינות באזור, אבל לא רק עליהן". היא מתחה ביקורת על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשל התנהלותו במשבר אוקראינה. "חשוב מאוד שאירופה תישאר מאוחדת, יציבה ובמצב של שלום", אמרה, "וחשוב שרוסיה תשוכנע איכשהו, אפילו תאולץ, להביט אל העתיד ולא אל העבר".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן