Skip to content

הבורסה לניירות ערך חנכה הבוקר את משכנה החדש

שר האוצר יאיר לפיד אמר בטקס הפתיחה, כי "אם ישראל הייתה מניה, הייתי קונה אותה היום, לפני שהיא עולה והדגיש כי הוא לא מתכוון להעלות מסים. יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ’ שמואל האוזר אמר: "חנוכת הבית היום היא שינוי מבנה. אבל השינוי היותר חשוב שאנו מובילים הוא שינוי מבני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב חנכה הבוקר את משכנה החדש, ברחוב אחוזת בית 2 בתל אביב. בטקס פתיחת המסחר החגיגי השתתפו שר האוצר יאיר לפיד, יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי, ראש עיריית תל-אביב-יפו מר רון חולדאי, הממונה על שוק ההון והביטוח דורית סלינגר, יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ’ שמואל האוזר, המשנה לנגידת בנק ישראל ד"ר נדין-בודו טרכטנברג, יו"ר הבורסה, אמנון נויבך ומנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט ועשרות נציגים של שוק ההון – ראשי החברות הציבוריות, חברי הבורסה, מנהלי בתי השקעות ובנקים, משקיעים מוסדיים ופעילים בשוק.

בניין יעודי

הבניין החדש הינו בניין ייעודי אשר תוכנן מהיסוד על בסיס צרכי הבורסה. בבניין תשתיות המותאמות למערכות המסחר הממוחשבות ולמערכות התקשורת המתוחכמות שמפעילה הבורסה. בבניין 10 קומות משרדים ש- 2 מהן טרם הושלמו וצפויות לשמש לגידול עתידי של הבורסה, או להשכרה. מרכז המחשבים בבניין נבנה מתוך תפיסת "בורסה ללא הפסקה" ובוצעו בו השקעות הנדרשות להתמודדות עם מגוון תרחישים. הוא ממוקם מתחת לקרקע וכולל 1,000 מ"ר מתוכם 700 מ"ר לתשתיות מחשוב ועוד 300 מ"ר לאכלוס כוח אדם בשעת חירום. הבניין בסטנדרט בניה גבוה וברמת מיגון גבוהה בהתאם לדרישות של גורמי בטחון והוא כולל מערכות מכניות מתקדמות ומערכי גיבוי שונים למקרי כשל.

בבניין מרכז מבקרים המיועד לפעילות חינוכית לתלמידים וסטודנטים וכן מרכז כנסים ובו אולמות עד 260 איש. את הבניין תכנן האדריכל ערי גושן, על עיצוב הפנים הופקדו אורית גלעדי וקרן ידווב – OKA אדריכלים, החברה הקבלנית היא אלקטרה והפיקוח נעשה על ידי חברת דגש.

"התושבים הם לא פרות חולבות"

"אנחנו לא יכולים ולא צריכים לעלות עכשיו מיסים, כשאני אומר לא נעלה מיסים זה גם לא נעלה מיסים על חברות או על שוק ההון. כי אנחנו צריכים עכשיו לעשות פעולות שיתרמו לצמיחה במשק ולא יגרמו לעצירה" אמר בטקס הפתיחה שר האוצר יאיר לפיד.

הוא הדגיש כי לא יועלו מסים על האזרחים, או על חברות, "כי אי אפשר בכל פעם שיש לנו בעיה לרכב על גבם של תושבי ישראל ולהכניס להם יד לכיס. הם לא פרות חולבות, ומגיע להם מאתנו יותר. אנחנו צריכים לייצר להם עוד הכנסה פנויה, ומעבר לכך להחזיר להם את האמון בכך שבישראל מתקיים משחק הוגן שבו בתמורה לעבודה קשה ולמיסים שלו האזרח מקבל חינוך לילדיו ובריאות להוריו והכנסה פנויה לעצמו".

הוא ביקש לשים לב לתקציב 2015 שיוגש בימים הקרובים. "אם ישראל הייתה מניה, הייתי קונה אותה היום, לפני שהיא עולה. השקל נחלש סוף סוף, מה שיועיל לייצוא, השווקים העיקריים שלנו, אירופה וארה"ב, מתחילים להתאושש, הנס הישראלי – שמבוסס על דור אחרי דור של חדשנות ויצירתיות – נמצא באחד משיאיו. אחרי תקופה לא פשוטה, שוב יש תקווה לתקווה".

"השקעות תומכות צמיחה"

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ’ שמואל האוזר אמר: "חנוכת הבית היום היא שינוי מבנה. אבל השינוי היותר חשוב שאנו מובילים הוא שינוי מבני. אני משוכנע שההנהגה החדשה של הבורסה תצעיד את הבורסה הישראלית קדימה, בדומה לבורסות מתקדמות אחרות בעולם. השינוי המבני הזה נדרש בעת הזו במיוחד על רקע הסיכונים הגלומים בהשקעה בני"ע, האטה כלכלית, נזילות נמוכה, סביבת ריבית נמוכה שגורמת, בין השאר, לזרימה לא פרופורציונלית של הרבה כסף זול במיוחד לשוק האג"ח.

"לצערנו, בעת הזו, כספי הפנסיה של מר וגברת ישראלי מתועלים היום למימון רכישת נדל"ן במנהטן וניו-ג'רסי ולא למימון השקעות תומכות צמיחה בישראל. הסיכוי למילוי תפקידה של הבורסה כמחוללת צמיחה הוא קיומו של שוק הון רלבנטי ושל בורסה מפותחת שמעודדת מכשירים אשר באמצעותם ניתן יהיה לגייס הון גם לפרויקטים של תשתית, בינוי ופיתוח. הבורסה בת"א יכולה וצריכה להציע תשתית למכשירים פיננסים שיאפשרו גם השקעות בפיתוח תשתית של כבישים, רכבות, עסקים קטנים ובינוניים, דיור בר-השגה ועוד".

"מכשיר כלכלי מרכזי"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי אמר: "הבורסה היא מכשיר כלכלי מרכזי בחיי מדינת ישראל, בו גם עסקים קטנים וגדולים יכולים לגייס אשראי. ישנה חשיבות גדולה לחזק ולהעצים את הבורסה, וכפי שהמשפט הידוע אומר "משנה מקום משנה מזל" אני מאמין שהמקום החדש יביא לפריחה גדולה יותר של הבורסה בישראל".

צמיחה של תל אביב

ראש עיריית תל-אביב – יפו, רון חולדאי: "מתחילת דרכה הניפה תל אביב את דגל היוזמה החופשית. היא הפכה גם למרכז העסקים והכלכלה של המדינה, וזה היה אך טבעי שבה ולא בשום מקום אחר קמה הבורסה לניירות ערך. בכל שנותיה, תל אביב הייתה זו שנתנה את הדחיפה להתפתחותו הכלכלית של הישוב – ואחר כך להתפתחותה של המדינה. כל זאת כשהבורסה נותנת את הדחיפה לצמיחתה והתרחבותה של תל אביב עצמה".

מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט: "הבורסה לניירות ערך בתל-אביב היא לב ליבו של שוק ההון ולה תפקיד מכריע בבניית חברות ומימונן, ביצירת מקומות עבודה, שמירה על החיסכון הפנסיוני והעלאת רמת החיים. המעבר לבניין מסמל את ההתחדשות הרבה שאנו עוברים. זהו אתגר גדול ומשימה לא פשוטה. לשמחתי אנחנו לא לבד. עקב חשיבות העניין למדינת ישראל אני סמוך ובטוח שכל הנוגעים בדבר חברי הבורסה, החברות, הרגולטורים, הממשלה והכנסת ירתמו למשימה".

יו"ר הבורסה, אמנון נויבך, נעל את הטקס הפתיחה החגיגי וביקש מכל הגורמים הכלכליים לחזק ולהצמיח את שוק ההון בארץ. "ניצבים כאן על הבמה כל הגורמים הקובעים והמשפיעים על שוק ההון הישראלי. קיומו של שוק הון חי, נושם ובועט הינו תנאי הכרחי לצמיחה כלכלית יציבה לאורך זמן, ולמערכת חסכון חיונית לחוסכים לטווח ארוך. בואו ננסה ביחד לגול את האבן מעל הבאר בכדי שכולם יוכלו לשתות ממנה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן