Skip to content

חדש מדרום אפריקה: התגלה יהלום לבן במשקל 232 קאראט

החברה שבבעלותה המכרה מעריכה את שוויו ב-20 מיליון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
היהלום הלבן שנתגלה בדרום אפריקה. שווי מוערך: 20 מיליון דולר (מקור: "פטרה דייאמונדס")

כמה פעמים קראתם סיפורים או צפיתם בסרטים על יהלומי ענק, שנתגלו במכרות בקצה העולם? הרבה, נכון? ובכן, הנה החדשה הלוהטת ביותר המגיעה ממכרות היהלומים: בדרום אפריקה נתגלה יהלום לבן ענק שמשקלו 232 קאראט ושוויו למעלה מעשרים מיליון דולר.

חברת "פטרה דייאמונדס", בעליו של מכרה היהלומיםשבו התגלה היהלום הנדיר, מסרה שמדובר במכרה קולינן, מזרחית לבירה פרטוריה, שממנו יצאו כבר לפני למעלה ממאה שנה יהלומים רבים שקישטו את תכשיטי הכתר הבריטי.

"האבן היא גדולה ובהירה באופן יוצא דופן, ומהווה דוגמה ליהלומים הגדולים ובעלי האיכות הגבוהה שבזכותם ידוע המכרה הזה", נאמר בהודעה לעיתונות שפורסמה על ידי החברה.

בשנת 1905 התגלה במכרה היהלום הגדול ביותר שנמצא אי פעם. היהלום זכה לשם "קולינן" ומשקלו היה 3106 קאראט. מאוחר יותר, נחתך היהלום לשני חלקים, שנכללו באוסף התכשיטי הכתר של בית המלוכה הבריטי.

דוברת החברה, קאת'י מאלינס, מסרה כי משקל היהלום הלבן האחרון שנמכר על ידי החברה היה 507.3 קאראט, והמחיר ששולם תמורתו ב-2010 היה 35.3 מיליון דולר. היה זה המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם תמורת יהלום גולמי. מאלינס, יחד עם אנליסטים של "פטרה דייאמונדס", מסרה כי ההערכה היא שהיהלום הנדיר והמיוחד שנתגלה עתה יימכר במחיר שינוע בין עשרה לעשרים מיליון דולר.

"פטרה דייאמונדס", היושבת בלונדון, מפעילה ששה מכרות יהלומים, מהם חמישה בדרום אפריקה ואחד בטנזניה. מכרה הקולינן, נוסף על היותו אתר שבו התגלו יהלומים גדולים במיוחד, הוא גם מקור לא אכזב לאספקת יהלמים כחולים, הנחשבים לנדירים במיוחד. ביוני השנה התגלה במכרה יהלום כחול במשקל 122.52 קאראט.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן