Skip to content

ניכוי שליש לשוטר שחר מזרחי

ישוחרר מהכלא באפריל השנה במקום במועד המקורי, פברואר 2013. ממרכז מוסאווה, שסייע למשפחת הפורץ שנהרג, נמסר כי הם שוקלים פנייה לבית משפט, כדי למנוע את השחרור המוקדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישוחרר מהכלא באפריל השנה במקום במועד המקורי, פברואר 2013. ממרכז מוסאווה, שסייע למשפחת הפורץ שנהרג, נמסר כי הם שוקלים פנייה לבית משפט, כדי למנוע את השחרור המוקדם

מאת אביב סלע

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה לקצר בשליש את עונשו של השוטר לשעבר, שחר מזרחי, שירה למוות בחשוד בגניבת רכב, מחמוד גנאים מבאקה אל-גרביה, שניסה להימלט מפניו. מזרחי ישוחרר מהכלא ב-7 באפריל השנה במקום במועד המקורי – פברואר 2013.

בקשת החנינה עדיין בתוקף. אהרונוביץ' (צילום: מיכאל פייגין, ויקימדיה)
בקשת החנינה עדיין בתוקף. אהרונוביץ' (צילום: מיכאל פייגין, ויקימדיה)

בנוסף לבקשת ניכוי שליש מעונשו של מזרחי, עומדת כיום על הפרק בקשתו של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שזכתה להמלצת שר המשפטים יעקב נאמן, כי נשיא המדינה שמעון פרס יעניק חנינה למזרחי.

ממרכז מוסאווה, שסייע למשפחתו של גנאים מאז האסון, נמסר כי הם שוקלים פנייה לבית משפט, בדרישה למנוע את השחרור המוקדם. לדבריהם, החלטת ועדת השליש "לא מפתיעה ומאחוריה מניעים פוליטיים גזעניים". עוד נמסר מהמרכז: "צריך להיות מודאגים מהגיבוי שמקבל שוטר שסרח והורשע בהריגה".

כתב האישום, שעל פיו מזרחי הורשע, מתאר את השתלשלות המקרה. ביולי 2006 מזרחי השתתף במארב בפרדס חנה נגד גנבי רכבים. לאחר שקיבל דיווח על אדם המצויד בכלי פריצה, המנסה לפרוץ למכונית מאזדה, הגיע מזרחי למקום יחד עם שוטרים נוספים וחסם את הפורץ עם המכונית המשטרתית.

לאחר שמזרחי צעק לעבר הפורץ לעצור, הפורץ יצא מהמכונית אליה פרץ וניסה לעבור לרכב בו המתין לו חברו. בין מזרחי והפורץ התרחש עימות ובסיומו הפורץ הדף את מזרחי והצליח להיכנס למכונית. מזרחי ניפץ של שמשת הרכב עם אקדחו וכדי למנוע את הימלטות הפורץ, ירה לעברו ירייה אחת וגרם למותו. בית משפט מחוזי בפתח תקווה הרשיע את מזרחי לפני כשנתיים וחצי בעבירת הריגה, ושלח אותו ל-15 חודשי מאסר. מזרחי ערער על עונשו לבית המשפט העליון, אך זה החמיר את עונשו של מזרחי ל-30 חודשי מאסר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן