Skip to content

צפויה מחר שביתת הזדהות בנתב"ג

ההזדהות היא עם מאבק עובדי הדואר. עובדי נתב"ג צפויים לשבות בין השעות 11:00 – 14:00. יו"ר ההסתדרות אבי ניסן קורן מקיים מחר כנס חירום בנוכחות ראשי ועדים ארציים וחברי הוועדים בשירות המדינה וצפוי להתייחס בדבריו להמשך הצעדים הארגוניים הצפויים בדואר ובשירות המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן

מחר יתקיים בצהריים בבית ההסתדרות כנס חירום בנוכחות ראשי ועדים ארציים וחברי הוועדים בשירות המדינה. בכנס יישא יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, נאום לגבי המשבר בדואר ותופעת ההעסקה של עובדי הקבלן. הכנס יעסוק בהערכות כללית למאבק בתופעות העסקת עובדי קבלן, עובדי "כתף אל כתף" ופיטורי עובדים בשיטת "הדלת מסתובבת" בשירות במדינה. ניסנקורן צפוי להתייחס בדבריו להמשך הצעדים הארגוניים הצפויים בדואר ובשירות המדינה.

מצטרפים למאבק

בינתיים נמסר על החרפה נוספת במאבקם של עובדי הדואר ועובדי הקבלן כאשר עובדי המדינה במקומות שונים מצטרפים למאבקם של עובדי הדואר. במסגרת זו ינקטו עיצומים שונים כגון שביתת עובדי נתב"ג מחר בין השעות 11:00 – 14:00, תופסק גביית המסים של עובדי רשות המסים ולא יינתן שירות לקהל, ולשכות הבריאות ישבתו למעט טיפול פניות הומניטאריות.

השביתה הצפויה בנתב"ג

נתב"ג. מזוודות לא ייפוקו מהמטוסים. (צילום: David Shankbone, ויקימדיה)
נתב"ג. מזוודות לא ייפורקו מהמטוסים. (צילום: David Shankbone, ויקימדיה)

יו״ר איגוד התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מסר הערב: כי עובדי רשות שדות התעופה ישבתו מחר במשך 3 שעות לאות סולידריות עם עובדי רשות הדואר. מחאת העובדים היא הזעקה שלהם לשר האוצר וזאת כי לא ייתכן שיזרקו 1,500 עובדים מסורים למעגל האבטלה ויחליפו אותם בעובדים ארעיים/ עובדי קבלן. המאבק הוא עקרוני וחברתי וההסתדרות והאיגודים שבתוכה יעמדו כחומה בצורה לצד עובדי הדואר ולצמצום תופעת עובדי הקבלן והדלת המסתובבת. על שר האוצר לשבת עם יו״ר ההסתדרות ולפתור את המשבר.

אם תיושם השביתה בין השעות 11:00 – 14:00 בנתב"ג יפגעו 58 טיסות, שאמורים להטיס כ-6,000 נוסעים. חברות התעופה נערכות לקראת אפשרות שכזאת ומשנות את שעות ההמראה של מטוסיהן. כל הנחיתות אמורות לנחות בזמן השביתה, אך עובדי הרשות לא ייפרקו את המזוודות מהמטוסים, מה שיצור פקקים עצומים בגמר שביתת ההזדהות. מומלץ לכל הנוסעים לברר בחברות התעופה על זמני ההמראה של טיסותיהם.

יוחרפו העיצומים בדואר

יוחרפו גם העיצומים של עובדי הדואר, שלא יאפשרו עדכון העברת בעלות על רכב בסניפי בנק הדואר, לא יינתנו שירותי דואר במשרדי הממשלה, תמשך השבתת הטיפול במערך הקנסות של מערכת בתי המשפט, משטרת ישראל והרשויות המקומיות ולא יינתנו שירותי דואר דיפלומטי לשגרירויות והנציגויות הזרות בישראל.

דלת מסתובבת

שורשי הסכסוך שהכריזה ההסתדרות בשירות המדינה, נעוצים בהתנהלות חד צדדית של המדינה בכל הנוגע לרפורמות ושינויים מבניים, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדים. ההסתדרות מבקשת למחות בצעדיה על האופן שבו המדינה מנציחה דפוסי העסקה פוגעניים כגון: "הדלת המסתובבת", עובדי כתף אל כתף והרחבת התופעה של עובדי הקבלן.

מחאה נגד ניצול עובדים

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, אמר היום: "עובדי שירות המדינה הם חלק בלתי נפרד ממאבקם הצודק של עובדי הדואר, העשויים למצוא עצמם ללא ביטחון תעסוקתי. אולם, חשוב להזכיר כי המחאה אינה ברמת המיקרו בלבד. אנו מוחים כנגד כל תופעה של ניצול עובדים- בין אם מדובר בהעסקת עובדי קבלן ועובדי כתף אל כתף, או אם בכוונת המעסיק לפטר עובדים מסורים בשיטת "הדלת המסתובבת". אני מפציר בשר האוצר, אשר נבחר על בסיס אג'נדות חברתיות, להגיע בשיתוף פעולה עם יו"ר ההסתדרות להסכם שימנע לחלוטין פיטורי עובדים ויישם את ההבנות הקשורות בעובדי החוזים וכתף אל כתף".

יו"ר ועד עובדי שע"מ דודו דורון, "המדינה מפרה ברגל גסה את כל ההתחייבויות ובהן ההסכם המודרני לעובדי המיסים והסכם העסקת עובדי "כתף אל כתף". לפיכך , אנו לא נאפשר לפטר את אחינו עובדי הדואר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן