Skip to content

ועדת הכלכלה אישרה לאסור תנועת עגלות רתומות לבעלי חיים בערים

ביוזמת היו"ר אבישי ברוורמן אושרה התנועה בכרכרות תיירותיות בערים; ברוורמן קרא לבחון מקרוב את השימוש בכרכרות התיירותיות והבהיר כי אם בעלי החיים יפגעו הדבר יטופל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
טיולי כרכרות וסוסים באשדות ברקאי בעמק הירדן. (צילום מתוך אתר האינטרנט)
טיולי כרכרות וסוסים באשדות ברקאי בעמק הירדן. (צילום מתוך אתר האינטרנט)

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, קיימה היום, א', דיון מחדש בתקנות התעבורה ואישרה לאסור את תנועת העגלות הרתומות לסוסים או חמורים בערים, למעט השימוש לצרכי תיירות. לפני כחודשיים אישרה הוועדה שורה של תיקונים לתקנות התעבורה, ובכללן תקנה האוסרת על שימוש בעגלות בערים, אולם בדיון התברר כי בעיקר בנהריה ובערים אחרות פועלות כרכרות תיירותיות, שאישור התקנה עלול לפגוע בהן. יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן, ביקש לקיים דיון מחדש בנושא, על מנת למצוא את הדרך לאסור על תנועת העגלות בערים באופן שלא יפגע בשימוש בכרכרות למטרות תיירותיות.

היו"ר ברוורמן אמר כי השמירה על בעלי החיים חשובה, אולם יש מקומות שניתן לאשר בהם תנועת עגלות כמו במושבים, קיבוצים וכפרים וכן גם במסלולים מוגדרים בערים בתנאי שהתנועה היא לצרכי נופש ופנאי, בדומה לנעשה בערים רבות בעולם. נציגת משרד התחבורה, עו"ד שרית זוכוביצקי, הבהירה כי התקנה תאפשר תנועת עגלות בערים אך ורק למטרות תיירותיות, ורק במסלולים שהתירה הרשות המקומית בכתב ולאחר התייעצות עם המשטרה.

כרכרות בנהריה. "ומצב הסוסים טוב מתמיד". (צילום מאתר עיריית נהריה)
כרכרות בנהריה. העיריה: "מצב הסוסים טוב מתמיד". (צילום מאתר עיריית נהריה)

נציג עמותת תנו לחיות לחיות, עו"ד יוסי וולפסון, אמר כי יש חשש שהחרגת הכרכרות תיצור פרצה שתאפשר בסוף גם את תנועת ה"אלטע זאכן", שגם הוא משתמש בכרכרה לפרנסתו. "כמו שהאלטע זאכן יכול לעבור לטנדר, גם מי שמשתמש בכרכרות לצרכי תיירות יכול לעבור להשתמש ברכב פתוח או בריקשה, בלי להפריע לתנועה ובלי לגרום סבל לבעלי החיים", אמר. היועץ המשפטי של עיריית נהריה, עו"ד אורון ארבל, אמר כי החברה הכלכלית העירונית היא שמפעילה את הכרכרות, ומצב הסוסים טוב מתמיד. חבר ועד הכל חי, אדם פרנק, אמר מנגד כי לא מטפלים בסוסים כמו שצריך ויש בעיה כללית של האכיפה בישראל.

כאמור, הוועדה אישרה את התקנות ואת החרגת הכרכרות. היו"ר ברוורמן הגיב ואמר כי גם כשמתקנים עיוותים צריך לעשות זאת בחוכמה. עם זאת, הוא קרא לכל הגורמים האחראיים לאכוף את התקנות. הוא הוסיף ואמר כי נהריה תהווה מודל, וקרא לבחון בדקדקנות גם את השימוש בכרכרות וגם את הטיפול בסוסים. הוא אף הבהיר כי אם יימצאו בעיות ואם תתגלה פגיעה בבעלי החיים הדבר יטופל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן