Skip to content

נחתם צו ההרחבה על העסקת עובדים בעלי מוגבלויות

מעסיקים במקומות עבודה בהם מעל 100 עובדים יחויבו להעסיק בעלי מוגבלויות ברמה של 3% מכלל העובדים. שר הכלכלה נפתלי בנט: "אף אחד לא שקוף ואכפת לנו מכל אדם" אבי ניסנקורן: "זה יום חג לחברה הישראלית. אנחנו פועלים עבור אנשים שלא תמיד יש להם לובי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הכלכלה נפתלי בנט חתם הבוקר בלשכתו על צו ההרחבה להעסקת עובדים בעלי מוגבלויות. על פי הצו יחוייבו המעסיקים יחויבו לייצוג הולם של בעלי מוגבלויות, בשיעור של 3% מכלל העובדים. בעקבות חתימת השר על צו ההרחבה, ההסכם יחול מעתה על כלל מקומות העבודה במשק, בהם מעל 100 עובדים. כל מעסיק יחויב למנות גורם שיהיה ממונה מטעמו להבטחת הייצוג הראוי ולקידום התעסוקה של אנשים עם מוגבלות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר הכלכלה נפתלי בנט, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים צביקה אורן. צילום: אורן כהן
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר הכלכלה נפתלי בנט, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים צביקה אורן. צילום: אורן כהן

בטקס השתתפו יוזמי ההסכם: יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן, אשר חתמו על ההסכם התקדימי לפני כשלושה חודשים.

"מתנה גדולה לחג"

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר בעת טקס החתימה, כי "זהו המשך ישיר לפעולה שעשינו למען עובדי הניקיון. גם היום אנחנו אומרים לחברה שאף אחד לא שקוף ואכפת לנו מכל אדם. אנחנו פועלים עבור אנשים שלא תמיד יש להם לובי ושלא כמו במקרים של תקציב הביטחון או תקציבים אחרים, אנחנו – כל אחד ואחת מאיתנו – משמשים בתור הלוביסטים של בעלי המוגבלויות. לבעל מוגבלות שמעביר קורות חיים אין תמיד ממליצים, אנחנו נהיה הממליצים שלו. בערב ראש השנה בחרנו לא לדבר על דברים שבין אדם לחברו אלא לעשות דברים שבין אדם לחברו. חתימת הצו הזה היא מתנה גדולה לחג, מתנה לא רק לבעלי מוגבלויות אלא לכולנו".

"יקדם את המשק"

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בעת חתימת ההסכם: "זה יום חג לחברה הישראלית ואני שמח ומוקיר את השר בנט על קידום הנושא והחתימה על צו. אני מבקש להודות גם לצביקה אורן, יו"ר נשיאות הארגוניים העסקיים, אהוד רצאבי, נשיא להב וח"כ איציק שמולי, על הסיוע שלהם בקידום הנושא. במידה רבה זאת מתנה של כולנו לחברה הישראלית לקראת השנה החדשה. זה מסמן את הרצון לעשות חברה יותר נכונה ויותר שוויונית. זה חשוב לא רק לעובדים עם מוגבלות ולבני משפחותיהם, זה חשוב גם ליתר העובדים והמעסיקים כי בסופו של דבר, זה יקדם את המשק".
ניסנקורן הדגיש כי ההסתדרות תפקח על יישום הנושא ותבטיח את אכיפתו בשטח.

ניסנקורן הביע את הערכתו בפני השר בנט וציין, כי החתימה על צו ההרחבה, היא צעד נוסף ממכלול הפעילות שהשר קידם השנה למען אוכלוסיות מוחלשות: "זה לא פוגע בשוק החופשי או בתחרות אבל זה הופך אותנו לחברה צודקת יותר. עובדים עם מוגבלות יכולים להשתלב בכל תחומי העשייה, החל מהיי-טק, דרך תעשייה מסורתית ובכל תחום אחר. עובדים אלו יכולים לתרום לא פחות מאשר אנשים אחרים וזוהי תעודת כבוד לקדם את הנושא".

"מימוש פוטנציאל"

צביקה אורן, יו״ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים אמר: ״אני מברך על החלטת משרד הכלכלה להרחיב את ההסכם לשילוב בעלי מוגבלויות במקומות העבודה. זהו צעד גדול נוסף לקידום הזכויות של העובדים בישראל. הדבר יאפשר מימוש פוטנציאל כוח אדם מצוין של עוד 780 אלף בני אדם״.

"צעד אמיץ"

אהוד רצאבי, נשיא לשכת העצמאים והעסקים בישראל, המשמש גם כיו"ר איל"ן, אמר: "מחד זו סגירת מעגל של תהליך שהתחלנו לפני כשנתיים. עידן חדש של תובנות על זכותם של בעלי מוגבלויות להיות שווים בין שווים. מאידך זה הרגע בו חייבים לדאוג ליישום מהיר של צו זה כדי שלא יישאר אות מתה. "הוכחנו את יעילותו של המגזר העסקי על המגזר הציבורי. כולי תקווה כי המגזר הציבורי לאחר שהתווינו את הדרך, ילמד מאתנו וילך בעקבות המגזר העסקי, זה צעד אמיץ שלקח על עצמו המגזר העסקי ללא כל כורח. מדובר במהפכה שתפתח אלפי הזדמנויות חדשות בשוק התעסוקה עבור אנשים עם מוגבלות ותעניק להם הזדמנות שווה לשילוב אמיתי בחברה הישראלית. לצערי אני ממשיך לקבל פניות כיו״ר איל״ן של מחפשי עבודה שנתקלים בסירוב בגלל נכותם. נמשיך כולנו במשימה של שילובם הנכון ביותר בחברה לרווחתם האישית ולמען היותנו חברה טובה יותר".

"החברה מקבלת את האחר"

בטקס השתתפו גם נציגי ארגונים העוסקים בקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. גיא שמחי, מנכ"ל המרכז לעיוור, אמר במהלך הטקס: "זה יום גדול לקהילת אנשים עם מוגבלות ולכל החברה בישראל. המהלך שהוביל יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הוא פוטנציאל אדיר לשינוי ולמהפכה חברתית אמיתית שבה החברה בישראל מקבלת את האחר. לפעמים זה קצת מורכב או מפחיד להתקרב אבל כשמעזים ועושים את זה, דברים גדולים ומרתקים יכולים להתרחש בתוך החברה בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן