Skip to content

יקיר מסדר האימפריה הבריטית מתל אביב

הבעלים של רשת מלונות דן ויו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, מיקי פדרמן, זכה באחרונה בתואר מפקד מסדר האימפריה הבריטית מטעם המלכה הבריטית אליזבת השנייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

י

מיקי פדרמן (במרכז) מקבל את התעודה המעידה על נטיעת 50 עצים על שמו מידי שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו (מימין) ונשיא התאחדות המלונות, אלי גונן. (צילום: נמרוד אהרונוב)
מיקי פדרמן (במרכז) מקבל את התעודה המעידה על נטיעת 50 עצים על שמו מידי שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו (מימין) ונשיא התאחדות המלונות, אלי גונן. (צילום: נמרוד אהרונוב)

הבעלים של רשת מלונות דן ויו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, מיקי פדרמן, זכה לפני כחודשיים בתואר מפקד מסדר האימפריה הבריטית מטעם המלכה הבריטית אליזבת השנייה.

לפי ויקיפדיה, המסדר המצוין ביותר של האימפריה הבריטית ובאנגלית: The Most Excellent Order of the British Empire הוא מסדר אבירות בריטי אשר הוקם ב-4 ביוני 1917 על ידי המלך ג'ורג' החמישי . המסדר כולל חמישה מעמדות, בחטיבה אזרחית וחטיבה צבאית. התואר מפקד אינו מקנה את הזכאות להוספת התואר סר.

סיסמת המסדר היא "למען האל והאימפריה" (For God and the Empire) והוא הזוטר ביותר מבין מסדרי האבירות הבריטים והגדול ביותר מבחינת מספר חבריו.

במהלך אירוע הרמת הכוסית המסורתית של המלונאים לשנה החדשה על מרפסת מלון הילטון בתל אביב, ביום ראשון השבוע, הודיע נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, כי ההתאחדות החליטה לנטוע על שמו 50 של פדרמן עצים ביער בריטניה שבהרי ירושלים.

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו, שהעניק לפדרמן את התעודה ביחד עם גונן, בחר להדגיש בדברי ברכתו את מוצאו ה"ייקי" ופדרמן בדברי תודתו, הודה שחשב "שזה לא כל כך במקום לדבר על כך באירוע זה". עם זאת, לדבריו, שינה את דעתו מכיוון שאת האות קיבל בסוף חודש יולי, "בזמן 'צוק איתן', בשעה שבכל העולם מחרימים ומשמיצים את ישראל".

פדרמן קיבל את התואר על שיתוף פעולה עסקי ישראל-בריטניה. פדרמן: "אם מלכת אנגליה בוחרת להעניק לאיש עסקים ישראלי תואר, זה סימן שלא הכל שחור כמו שהוא משתקף בתקשורת ואני מקווה ששנת 2015 תהיה שנת תיירות מוצלחת".

באירוע השתתפו רבים מראשי תעשיית התיירות והקהילה העסקית, בהם מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ומנכ"ל משרד התיירות לשעבר נועז בר ניר, המלונאים אלפרד אקירוב, הנרי טייק וסמדר נמרודי רינות, ראש שדולת התיירות בכנסת ח"כ רוברט אילטוב, שרת התיירות לשעבר רוחמה אברהם, נציגי המגזר העסקי ניסים בובליל, אהוד רצאבי, דובי אמיתי, צביקה אורן ואמיר חייק, מנכ"ל אל על דוד מימון, יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל שמואל מרום ויו"ר פאנל חברות הזרות אבי פרידמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן