Skip to content

נחתם חוזה להקמת נמל נוסף באשדוד

האחראית על הקמת הנמל היא חברת נמלי ישראל, בהשקעה של 3.3 מיליארד שקל. תקים את הנמל החברה הסיניתPan Mediterranean Engineering. בטקס החתימה השתתפו: ראש הממשלה , בנימין נתניהו, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, שר האוצר, יאיר לפיד, ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, ושגרירת סין בישראל, GAO Yanping
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החוזה להקמת נמל הדרום באשדוד נחתם השבוע בין חברת נמלי ישראל לבין החברה הסיניתPan Mediterranean Engineering (PMEC) של צ'יינה הארבור. בטקס החתימה השתתפו ראש הממשלה , בנימין נתניהו, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, שר האוצר, יאיר לפיד, ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, ושגרירת סין בישראל, GAO Yanping. בכך יוצא פרויקט נמל הנוסף באשדוד לדרך.

שמחה אחרי החתימה על החוזה.
שמחה אחרי החתימה על החוזה

האחראית על הקמת נמל הדרום – מסוף המכולות החדש והמתקדם היא חברת נמלי ישראל, בהשקעה של כ-3.3 מיליארד שקל, והוא יבנה מצפון לנמל אשדוד. תקים אותו חברת PMEC הסינית.

שלבים

העבודות להקמת נמל הדרום (שלב א') כוללות: הקמת רציף עבודה, הארכת שובר גלים ראשי קיים ב-600 מטרים, הקמת שוברי גלים משניים באורך 1,500 מטרים, הקמת רציפים בהם רציף ראשי באורך של 800 מטרים ובעומק מים של 17.3 מטרים, הקמת שטחי אחסון ותפעול וביצוע עבודות חפירה ימית. המסוף ישתרע על שטח של 640 דונם.

במקביל מנהלת חברת נמלי ישראל את המכרז להקמת נמל המפרץ, בחיפה ואת המכרזים לבחירת מפעילים בינלאומיים לנמלים החדשים שיוקמו, המצויים בשלב ההצעה הכספית והטכנית. נמל הדרום ונמל המפרץ יופעלו על ידי חברת הפעלה בינלאומית, שתציע סטנדרטים גבוהים של שירות- מהם ייהנו היצואנים והיבואנים וכלל העוסקים בסחר החוץ של ישראל.

"מרכז סחר עולמי"

ראש הממשלה: "יש פה שינוי עבור אזרחי ישראל – אנחנו מפתחים את הנמל באשדוד, עיר שחוותה חוויה קשה ואנו הופכים אותה למרכז סחר עולמי גם באמצעות חיבור הרכבת מאילת וגם באמצעות הסחר שעובר בתעלת סואץ. אנחנו מייצרים גם תעסוקה וגם תחרות שמורידה מחירים. כמעט הכל עובר דרך הים וכשיש עוד תחרות מחיר המוצרים יורד. זהו יום בשורה לכלכלת ישראל ואזרחי ישראל".

"יו"ר הוועד לא יהיה"

שר התחבורה, ישראל כ"ץ: "אני חייב לומר שלאחר 30 שנות פעילות בזירה הציבורית יש מעט מאד דברים שמרגשים אותי. האירוע הזה באמת מרגש. מדובר בחזון שהופך עכשיו בחתימה אחת למציאות. עמדנו כאן לפני כשנה והצהרנו שיוצאים לדרך עם הרפורמה שתוביל לתחרות להוזלת מוצרים לפיתוח תובלה ימית הפיכת ישראל למרכז תובלה ימית לתמיכה תוך ביצוע, והנה שנה וקצת אחרי אנו כאן במעמד חתימת החוזה עצמו לבניית נמל הדרום באשדוד. עד סוף החודש נתבשר על זוכה על הקמת הנמל החדש בחיפה. זה מה שהחלטנו וזה מה שיהיה – שני נמלים חדשים. לפני כשנה הבטחתי דבר נוסף – שנמל חדש יהיה ויו"ר הוועד לא יהיה – שני ההבטחות התקיימו!"

"הורדת יוקר המחיה"

שר האוצר, יאיר לפיד: "ההשקעה בנמלים חדשים ופתיחת הים לתחרות היא חלק חשוב בקידום המטרות שמעסיקות אותנו מידי יום, הורדת יוקר המחיה בישראל ויצירת מנועי צמיחה במשק. התחרות תביא להורדת המחירים וההשקעה בנמלים תביא ליצירת מקומות עבודה חדשים. יותר מקומות עבודה, יותר תעסוקה במשק, יותר מחוללי צמיחה. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה והראשם לשר התחבורה שהוביל את המהלך החשוב הזה ודחף אותו קדימה".

"עתיד כלכלי טוב יותר לאשדוד"

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "זוהי בשורה משמחת שנוטעת בנו תקווה אמיתית לעתיד הכלכלי הטוב יותר של אשדוד. אחרי הקיץ הקשה שעברנו אנו מחפשים סיבות טובות לשמוח- הנמל החדש יהפוך אשדוד למטרופולין סחר בינלאומי ועל כך אנו מודים".

"חשוב לחברות סיניות"

שגרירת סין בישראל: "הפרויקט הזה חשוב גם לישראל וגם לחברות הסיניות שלמעשה פותחות את השוק הישראלי לסין. אני סבורה ששיתוף הפעולה שלנו בהקמת הנמל בעוד תחומים אחרים יובילו ליותר השקעות פיתוח ומקומות עבודה עבור האזרחים של שני העמים".
"החזון הופך למציאות"

שלמה ברימן מנכ"ל חברת נמלי ישראל: "החזון הופך למציאות- מדינת ישראל מניעה היום מהלך היסטורי משמעותי לקידומה של כלכלת ישראל- הקמת נמל חדש במענה לצרכי הסחר של המשק, לפקידת אניית הענק וכמחולל תחרות ממנה ייהנו היצואנים והיבואנים, ענף הספנות וכל בית בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן