Skip to content

מנקים את הגלובוס

כרבע מיליון מתנדבי קק"ל בישראל יציינו מחר, יום שני, את יום הניקיון הבינלאומי בארץ. בכך יצטרפו ל-40 מיליון בני אדם ב-120 מדינות, המנקים את כל רחבי הגלובוס. הפעם נדרשת עליית מדרגה והקפדה גם על פינוי האשפה אל מחוץ ליער, על מנת שבעלי חיים לא ייפגעו מהפסולת, מקופסאות השימורים, מיכלי הפלסטיק והשקיות – גם אם הם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יום הניקיון הבינלאומי הקודם בעיר שדרות. מי ששומר על הנקיון, תורם גם לחברה צודקת יותר, מתחשבת יותר וטובה יותר. (צילום: דודו גרינשפן)
יום הניקיון הבינלאומי הקודם בעיר שדרות. מי ששומר על הנקיון, תורם גם לחברה צודקת יותר, מתחשבת יותר וטובה יותר. (צילום: דודו גרינשפן)

קרן קימת לישראל תוביל מחר, יום שני ה-29 בספטמבר, את יום הניקיון הבינלאומי, ,clean up the world כפרויקט הסביבתי הגדול ביותר שנערך בישראל. הפרויקט, המתקיים זו השנה ה-14 ברציפות, נעשה בשיתוף המרכז לשלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות בכל רחבי הארץ.

למעלה מרבע מיליון תלמידי בתי ספר, חיילים, סטודנטים, חניכי תנועות נוער ותושבים מכל המגזרים, ישתתפו במבצעי הניקיון השונים, בלמעלה מ-220 רשויות מוניציפאליות ברחבי הארץ, ביערות, בפארקים ובשטחים הפתוחים. השנה תתבצע הפרדת פסולת למיחזור בשקיות ידידותיות לסביבה בארבעה צבעים: חום לפסולת נייר, כחול לפסולת פלסטיק, ירוק לפסולת אורגנית ולבן.

הטקס המרכזי יתקיים באשקלון בשעה 10:30 בבוקר, במעמד השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, ומאות תלמידים וחיילים.

יו"ר קק"ל אפי שטנצלר ברך על הפעילות בישראל ואמר: "החשיבות של יום הניקיון מבחינת קק"ל היא לא רק לניקיון, אלא יותר מכך, המטרה שלנו היא לעורר את המודעות הציבורית: אדם ששומר על ניקיון הסביבה הוא אדם שמכבד יותר את הסביבה, את הזולת, את החברה ותורם בכל לחברה צודקת יותר, מתחשבת יותר וטובה יותר".

קק"ל כגוף הסביבתי הירוק הגדול במזרח התיכון, מובילה בשנים האחרונות את יום הניקיון הבינלאומי בישראל ובכך הופכת מדינת ישראל לחלק ממשפחת העולם, למעלה מ-40 מיליון בני אדם, ביותר מ-120 מדינות, לוקחים חלק ביום זה ומתגייסים לנקות את העולם ומשפיעים על סביבתם.

מסקר שנערך לקראת יום הניקיון הבינלאומי אותו תציין קק"ל מחר, השיב הרוב המוחלט של הנשאלים כי חשוב לשמור על ניקיון היערות והפארקים. גם לשאלה הנוגעת לאיסוף האשפה לאחר הבילוי, השיב הרוב כי הוא דואג לאסוף את האשפה ולפנותה. עוד עולה מהסקר, שנעשה עבור קק"ל על ידי חברת גאוקרטוגרפיה, כי האשפה שנאספת מתפנה ברובה לפחים הנמצאים בקרבת מקום.

לדברי שטנצלר, לניקיון הסביבה יש תפקיד אקולוגי ממדרגה ראשונה בשימור בתי הגידול הטבעיים לבעלי החיים ביערות ובשטחים הפתוחים. "לכן עלינו לעלות מדרגה נוספת ולהקפיד גם על פינוי האשפה אל מחוץ ליער, על מנת שבעלי חיים לא ייפגעו מהפסולת, מקופסאות השימורים, מיכלי הפלסטיק והשקיות – גם אם הם נתונים בתוך פחים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן