Skip to content

תערוכת פריז: מיצובישי חוגגת 40 שנה לרכב החשמלי

מהמיניקה ,EV דרך ה-i-MiEV ועד לאאוטלנדר PHEV ולXR- PHEV מיצובישי מוטורס מציינת שורה ארוכה של כלי רכב חשמליים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מיצובישי מוטורס מציינת 40 שנים מאז התחילו לעבוד על פיתוח הרכב החשמלי הראשון שתוכנן כמכונית עירונית וכרכב שירות ייעודי. פרויקט המכונית החשמלית, שהחל עוד בתחילת שנות ה-70, הניח את היסודות לתפיסה הרווחת של תעשיית הרכב העולמית הכוללת מכוניות נקיות, בטוחות, חסכוניות וירוקות.

מיצובישי עובדת ללא הרף על מנת לספק את הצרכים והדרישות של השווקים החדשים (מחיר סביר, עמידות, הורדת גודל, חסכון בדלק) ואף הגדירה את תכניתה העסקית עם יעדים ברורים בתחום (20% מכלי הרכב יהיו חשמליים עד 2020). מיצובישי מכסה ספקטרום רחב של פתרונות גלובליים כגון: פרויקט מכוניות ה-Global Small (ספייס סטאר, מיראג'), הקטנת משקלי וגדלי הרכבים ללא פגיעה בהספק וביכולת (לדוג' האאוטלנדר החדשה),שילוב ה-“Auto Stop & Go” במגוון דגמים, מנועי דיזל נקיים כגון ה-4N1 וכמובן רכבי ה-EV וה-PHEV.

מיצובישי, הרואה את תחום רכבי ה-EV כחלק ממארג עולמי רחב של פתרונות, משלבת כוחות עם חברות רבות במחקר ופיתוח של תשתיות וטכנולוגיות. מיצובישי הפכה לאחד מחברי המייסדים של עמותת CHAdeMO שמטרתה לקדם את תחום כלי הרכב החשמליים באמצעות שיפורים טכניים של מטענים מהירים ופעילות תקינה של שיטות הטעינה.

כמו כן חשפה ב-2009 את ה-MiEV House: קונספט של "בית חכם" שמתמודד עם אתגרי חיסכון באנרגיה והתחממות כדור הארץ על ידי ניהול צריכת באנרגיה בין הבית עצמו, המכשירים החכמים שבו וכלי הרכב החשמליים. כמו כן מיצובישי פועלת לפיתוח מערכות טעינה אלחוטיות המאפשרות טעינה באופן אוטומטי כאשר הרכב חונה, ללא מגע פיזי בין הרכב ומקור הטעינה ואף משקיעה רבות בפיתוח מערכות טעינה סולריות.

בנוסף, מפעילה מיצובישי פרויקט מחקר רחב במטרה ללמוד דרכים לשימוש במקורות אנרגיה בלתי מנוצלים באזורים כפריים לתחנות טעינה חקלאיות, החשמל שנוצר באופן סולרי מאוחסן בסוללת ליתיום ואלו יאפשרו שימוש בטעינה ובמכוניות חשמליות לחקלאות. במיצובישי מאמינים כי בעתיד האפשרות של ייצור אנרגיה מתחדשת לצריכה מקומית תוביל לצמצום הצורך בחשמל מחצבי ובדלק ובכך תעזור ביצירת עולם נקי וירוק יותר.

ומה בעתיד? טכנולוגיות הנעה חלופיות מזוהות עם מיצובישי וזו מצידה רואה בהן את טכנולוגיות הליבה של דור העתיד של המכוניות כפי שהודגם על ידי שורת מכוניות הקונספט אותן חשפה בשנת 2013, כגון הקונספט CA, הקונספט XR-PHEV והקונספט GC-PHEV.

רכב הקונספט XR-PHEV לדוגמה משתמש במערכת הנעה קדמית PHEV קלה ויעילה, שנגזרה מהמערכת המוכחת היטב המשמשת את האאוטלנדר PHEV. בחירה של מערכת PHEV בהנעה קדמית כאשר המנוע לא בחלקו האחורי מפחיתה במשקל ובחיכוך ומעלה את יעילות השימוש במשק חשמל ובדלק.

בחלקו העליון של טווח טכנולוגיית ה-PHEV ניתן למצוא את הקונספט GC-PHEV הכולל מערכתPlug-in Hybrid Electric לחווית נהיגה חזקה ומוצקה כמצופה מSUV- בגודל מלא שאינו מתפשר על פחות מפגיעה סביבתית מינימלית. מנוע V6 בנפח 3 ליטר, תיבת 8 הילוכים אוטומטיות, הספק חשמלי גבוה וסוללה בקיבולת ארוכת טווח המותקנת בחלקו האחורי לחלוקת משקל מרבית הם רק חלק מיתרונות שתציג מיצובישי בדגם.

מיצובישי מוטורס כבר הכריזה כי בכוונתה להמשיך בפיתוח טכנולוגיות אלו על מנת להרחיב את טווח הביצועים ולהנמיך עלויות וכי היא עובדת על שילוב הטכנולוגיה בתחומים נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן