Skip to content

"אלה לא התנחלויות, אלה שכונות בירושלים"

אמר אמש ראש הממשלה למגיש חורחה ראמוס מרשת UNIVISION, בתגובה לגינוי הבית הלבן שבה נאמר, כי "תוכניתה של ישראל להמשיך בבנייה במזרח ירושלים מרעילה את האווירה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש התראיין רה"מ נתניהו לסטיב אינסקיפ מהרדיו הציבורי האמריקניNPR , למגיש חורחה רמוס מרשת UNIVISION ולאנדראה מיטשל מרשת .MSNBC היום צפוי רה"מ נתניהו להתראיין לגרטה ואן-ססטרן מרשת ,FOX לתוכנית Face The Nation של רשת CBS ולפריד זקריה מרשת CNN.

עסקה חופשית

הראיון עם חורחה ראמוס. צילום: אבי אוחיון לע"מ
הראיון עם חורחה ראמוס. צילום: אבי אוחיון לע"מ

בראיון למגיש חורחה ראמוס מרשת UNIVISION התייחס רה"מ לפרסומים על הבנייה בירושלים ואמר: "אלה לא התנחלויות, אלה שכונות בירושלים. תאר לך אם בעיר מסוימת בארה"ב או במקסיקו היו מכריזים שיהודים לא יכולים לרכוש דירות. הייתה מתעוררת מהומה.

"הסוגיה הזאת היא מעבר לזכות הקניין, היא נוגעת לזכות של כל אחד לגור היכן שהוא בוחר כל עוד הוא רוכש את הדירה באופן חוקי ולא משתלט על נכס, מה שלא קרה כאן כי היה מדובר בעסקה חופשית. לכן אני לא מבין את המדיניות הזאת שמנוגדת לערכים האמריקנים ולהגיון הפשוט".

שכונה מעורבת

הראיון עם אנדראה מיטשל. צילום: אבי אוחיון לע"מ
הראיון עם אנדראה מיטשל. צילום: אבי אוחיון לע"מ

בראיון לאנדראה מיטשל מרשת MSNBC הוסיף רה"מ נתניהו כי הביקורת הוטחה גם כלפי שכונה מעורבת, בה חלק גדול מהבנייה שאושרה יועד לתושבים ערבים לצד תושבים יהודים. רה"מ התייחס בראיון גם לדמיון בין חמאס ודאע"ש והציג למראיינים את תמונת ההוצאה להורג שביצע חמאס בתושבי עזה במהלך מבצע צוק איתן: "חמאס ודאע"ש אמנם אינם תאומים אך הם בהחלט אחים, ענפים של אותו עץ רעיל. שניהם חולקים אידאולוגיה של יצירת מובלעות של אסלאם מיליטנטי שמתפשטות באמצעות טרור עד להשתלטות על העולם, שזאת שאיפתם. הם גם חולקים את אותן שיטות קיצוניות דומות, גם אם לא זהות. באותו זמן שדאע"ש ערפו ראשים, חמאס הוציא להורג עשרות פלסטינים בעזה, רק כדי לכפות את משטר הטרור והפחד שלהם על תושבי עזה. אז דאע"ש עורפים ראשים וחמאס יורים לקורבנותיהם בראש, אך עבור הקורבנות ומשפחותיהם הזוועה היא אותה זוועה. אז הם חולקים את השיטות והמטרה".

גינוי ארה"ב 

פגישת אובמה-נתניה השבוע בוושינגטון. צילום: אבי אוחיון לע"מ
פגישת אובמה-נתניה השבוע בוושינגטון. צילום: אבי אוחיון לע"מ

בראיונות אלה הגיב ראש הממשלה נתניהו על דברי נשיא ארה"ב ברק אובמה, שמחה בפניו על קידום הבנייה בשטחים, והגינוי החריף, ביום רביעי, זמן קצר לאחר פגישת אובמה-נתניהו, של דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט, שהגיב בחריפות בעקבות  הודעתה של עיריית ירושלים על קידום תוכנית בנייה בגבעת המטוס, שבמזרח ירושלים.

בהודעה דובר הבית הלבן נאמר: "תוכניתה של ישראל להמשיך בבנייה במזרח ירושלים מרעילה את האווירה – לא רק בקרב הפלסטינים, אלא, גם בקרב ממשלות ערביות שראש הממשלה נתניהו אמר, כי הוא רוצה לבנות עמן יחסים. גורמת לפקפק במחויבותה של ישראל לשלום, ותרחיק את ישראל מבנות בריתה הקרובות ביותר… התפתחות זו רק תמשוך גינוי מצד הקהילה הבינלאומית והיא גם תעמיד בשאלה את התחייבותה האחרונה של ישראל להסדר שלום עם הפלסטינים".

אבו מאזן פונה לאו"ם

כמה שעות לפני פגישת נתניהו-אובמה אמר הנשיא הפלשתיני אבו מזן לכתבים ברמאללה, כי "התחלנו לפעול במועצת הביטחון של האו"ם כדי להביא להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים. יחד עם זאת הביע אבו מאזן התנגדות להתפרצות אינתיפאדה חמושה חדשה ואמר, כי לא ירשה "ירי של כדור אחד אפילו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן