Skip to content

שיא של עשור במספר הקשישים שנפגעו בתאונות דרכים בערים

1,633 קשישים נפגעו בשנת 2013 בתאונות דרכים ביישובים. זהו שיא של עשור במספר הנפגעים, כלומר, לעומת עשר השנים האחרונות (2004-2013), בשנת 2013 נפגעו הכי הרבה קשישים בתאונות דרכים ביישובים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לרגל "חודש הקשיש הבינלאומי" המתקיים בחודש אוקטובר, בדקה עמותת "אור ירוק" את מספר הקשישים (גילאי 65 ומעלה) שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בעשר השנים האחרונות (2004-2013). למרות שחלקם של הקשישים, נאמד באוכלוסיה בכ-10% הם נפגעים בשיעור כמעט כפול (18.5%).

1,633 קשישים (גילאי 65 ומעלה) נפגעו בשנת 2013 בתאונות דרכים ביישובים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר על שיא של עשור במספר הנפגעים, כלומר, לעומת עשר השנים האחרונות (2004-2013), בשנת 2013 נפגעו הכי הרבה קשישים בתאונות דרכים ביישובים.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2013 נהרגו 38 קשישים בתחום העירוני, לעומת 35 קשישים שנהרגו בשנת 2012, עלייה של 9%. בנוסף נמצא, כי בשנת 2013 נפצעו קשה בתאונות דרכים בערים 247 קשישים, מספר דומה למספר הקשישים שנפצעו באורח קשה בשנת 2012 (245 קשישים).

קשישה חוצה כביש (צילום: רועי פלצמן)

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה לא מגנה על הקשישים באמצעות שיפור התשתית הבטיחותית עבורם. בסביבת ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, צריך להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".

התפלגות הנפגעים בתאונות דרכים בקרב קשישים (גילאי 65 ומעלה) בשנת 2013
• בתל אביב נפגעו 224 קשישים, מתוכם ארבעה נהרגו ו-34 נפצעו קשה.
• בירושלים נפגעו 110 קשישים, מתוכם שלושה נהרגו ו-32 נפצעו קשה.
• בחיפה נפגעו 105 קשישים, מתוכם שניים נהרגו ו-12 נפצעו קשה.
• בפתח תקוה נפגעו 80 קשישים, מתוכם אחד נהרג ושלושה נפצעו קשה.
• בחולון נפגעו 68 קשישים, מתוכם שניים נהרגו ו-14 נפצעו קשה.
• ברמת גן נפגעו 67 קשישים, מתוכם 14 נפצעו קשה.

מבדיקת עמותת "אור ירוק" עולה כי החודש הקטלני ביותר בחמש השנים האחרונות לקשישים, הוא דווקא חודש אוקטובר – חודש שבו מציינים את העלאת המודעות לאוכלוסיית הקשישים בישראל ובעולם.

אוכלוסיית הקשישים היא אחת משלושת האוכלוסיות הפגיעות (יחד עם צעירים וילדים), וזאת בשל מגבלות הגיל. אוכלוסיית הקשישים סובלת מירידה ביכולות המוטוריות, אשר משפיעות באופן ישיר על יכולת ההליכה, היציבות, הראיה, הריכוז וקריאת המצב בכביש.

קשישים הם משתמשי דרך פגיעים במיוחד, כיוון שהסיכוי שלהם להיפגע קשה או אף להיהרג כתוצאה מפגיעה פיזית בעוצמה – כמו בתאונת דרכים, גדל עם הגיל. כאשר מתרחשת תאונת דרכים, היא משפיעה יותר על הקשיש מאשר על צעיר, ולכן חשוב במיוחד למנוע את התערבותם של הקשישים בתאונות דרכים.

בכדי להקל על אוכלוסיית הקשישים ולהגביר את בטחונם בדרכים, על המדינה והרשויות המקומיות לדאוג כי בסביבת בתי אבות ומועדוני קשישים יהיו אמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה, מעביר חציה מוגבהים ושילוט מתאים.

בנוסף, יש לוודא כי משך האור הירוק המופיע ברמזורים להולכי הרגל, ארוך מספיק וגם כי קיים מספיק זמן בין התחלפות הרמזור האדום להולכי הרגל והופעת האור הירוק למכוניות. יש להנמיך את שולי המדרכות בקרבת מעברי חציה, לשפר את הנגישות לתחבורה ציבורית ולהגדיל את ההסברה עבור הנהגים, כי יש להתחשב בהולכי הרגל הקשישים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן