Skip to content

ברשות שדות התעופה נערכים למאבק באבולה

בדיון שכינס היום ראש הממשלה בנימין נתניהו הוחלט לשים דגש על תישאול נוסעים שהגיעו לישראל מליבריה, גיניאה וסיירה לאון – שלוש המדינות שהמגיעים מהן בעלי סיכון גבוה להפצת המחלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה נתניהו כינס הבוקר דיון בלשכת ראש הממשלה בירושלים בנושא התפשטות נגיף האבולה. מדובר בדיון נוסף לזה שהתקיים בשבוע שעבר ומטרתו לבדוק את התקדמות ההיערכות של רשויות המדינה למקרה של הגעת חולה בנגיף לישראל.

בכל מעברי הגבול

בדיון הוחלט לשים דגש על תישאול נוסעים שהגיעו לישראל מליבריה, גיניאה וסיירה לאון – שלוש המדינות שהמגיעים מהן בעלי סיכון גבוה להפצת המחלה. התישאול יתבצע בכל מעברי הגבול לישראל – לנוסעים המגיעים דרך האוויר, היבשה והים. זאת בנוסף לשלטי המידע הקיימים במקום בשפות עברית, אנגלית, צרפתית וערבית.

בדיון השתתפו נציגי משרדי הבריאות, התחבורה, הפנים, החוץ, המשפטים, רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, וצה"ל.

מגיפה עולמית

בסיום הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מדינת ישראל נערכת על מנת לעצור ככל האפשר כניסה של חולי אבולה לגבולותיה, כחלק מהמאמץ שאנחנו עושים כדי להגן על הגבולות בכלל מפני מסתננים בלתי חוקיים ומפני טרור. מדובר במגיפה עולמית ואנחנו משתפים פעולה עם מדינות אחרות, ובנוסף לשמירה על הגבולות שלנו אנחנו נוקטים שורה של צעדים כדי לבודד חולים, אם יגיעו, וגם כמובן לטפל בהם במערכות הבריאות שלנו. אנחנו מקווים שלא יהיה צורך בזה אבל אנחנו נערכים לקראת כל האפשרויות".

פריסה רחבה

מנהל נתב"ג שמואל זכאי אמר: "אנחנו מתחילים בפריסה מאוד רחבה בכל מעברי הגבול שהתכלית שלה לאתר ולמנוע כניסה של נוסעים אשר נגועים במחלת האבולה".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפק: "מערכת הבריאות עוקבת אחרי הנעשה בנושא האבולה ונמצאת בקשר עם המומחים בכל העולם. אנחנו משפרים את היערכות מערכת הבריאות על מנת שתוכל לתת מענה לכל חולה אבולה במידה ויגיע לישראל".

בינתיים החלה רשות שדות התעופה להיערך בכל מעברי הגבול ונמלי התעופה הבינלאומיים, בשיתוף משרד הבריאות ורשות האוכלוסין וההגירה. במסגרת זו יחולקו לנוסעים, אשר שהו במדינות הנגועות במחלה ערכות עם דברי הסבר. נוסעים, אשר יהיה חשש לגביהם, יופנו לחדרי בידוד, שהוכנו בשדות התעופה ובמעברי הגבול ומשם הם יועברו על ידי מד"א לבתי חולים.

ישראל מצטרפת לארה"ב

בכך מצטרפת ישראל לארה"ב בהגברת המאמצים למניעת התפשטות נגיף האבולה, זמן קצר לאחר שהמימשל בארה"ב החליט למדוד את חום גופם של נוסעים הנוחתים בנמלי התעופה בארה"ב המגיעים מליבריה, סיירה לאון ומגינאה. נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר בשבוע שעבר, כי אמצעי הזהירות בנמלי התעופה הם תוספת לאמצעי הבטיחות שגם כך מונהגים במסגרת המאבק באבולה. "סוכנים מיוחדים של משמר הגבול וצוותי האוויר הונחו לאתר נוסעים שחולים בבירור", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן