Skip to content

חייבים לכם כסף? העלו פוסט בפייסבוק

המוזיקאי עידן טולדנו לא קיבל במשך 8 חודשים את התשלום המגיע לו מתיאטרון-מחול "ענבל" – עד שפירסם השבוע פוסט בפייסבוק ובו קריאה להחרים את התיאטרון. "המנכ"ל רזי אמיתי איים לנקוט נגדי צעדים משפטיים אם לא אסיר את הפוסט. אחר כך נודע לי כי התשלום נשלח אלי באותו יום". רזי אמיתי: "הנושא נמצא בטיפול"  מאת שרון ליבנה התופעה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המוזיקאי עידן טולדנו לא קיבל במשך 8 חודשים את התשלום המגיע לו מתיאטרון-מחול "ענבל" – עד שפירסם השבוע פוסט בפייסבוק ובו קריאה להחרים את התיאטרון. "המנכ"ל רזי אמיתי איים לנקוט נגדי צעדים משפטיים אם לא אסיר את הפוסט. אחר כך נודע לי כי התשלום נשלח אלי באותו יום". רזי אמיתי: "הנושא נמצא בטיפול"

 מאת שרון ליבנה

נמאס לו לחכות. טולדנו

התופעה של עיכוב בתשלום שכר לעצמאים נפוצה ביותר. יותר ויותר אנשים מועסקים כפרילנסרים ונאלצים להסכים לכך שיקבלו שכר רק כעבור חודשיים ויותר ממועד סיום העבודה. פעמים רבות גם לאחר התאריך המוסכם התשלום אינו מגיע, ולנותן השירות קשה מאוד לגבות את השכר המגיע לו.

לעידן טולדנו, מוזיקאי ומנהל מוזיקלי של המרכז הערבי-יהודי ביפו, נמאס. ביוני 2011 השתתף עם ההרכב שלו במופע במרכז האתני של תיאטרון-מחול "ענבל" בסוזן דלל בתל-אביב, ולא קיבל את השכר עבור הופעתו. מדובר באלפי שקלים. לאחר שפנה כמה פעמים למנכ"ל "ענבל", רזי אמיתי, ולא קיבל תשובה, הוא העלה השבוע בפייסבוק קישור לעצומה הקוראת להחרים את "ענבל".

וכך כתב, בין היתר: "אמנים עושים כמיטב יכולתם ומאמציהם למלא את חלקם בהסכם, מופיעים על פי הנדרש ובשיא מקצועיותם, בעוד שהנהלת תיאטרון 'ענבל' מלינה את שכרם ומשלמת לאחר למעלה מחצי שנה ממועד קיום המופע. די לזלזול ולזילות עבודת האמנים!

"זוהי חוצפה והדבר מרתיח את דמי. לא שמעתי מעודי על לקוחות שסועדים במסעדה ומשלמים אחרי חצי שנה על הארוחה, או על מונית שמזמינים וזו מגיעה אחרי חצי שנה ליעדה. היחס המזלזל כלפי אמנים ושכר אמנים בארץ הוא תעודת עניות עבור מוסדות התרבות ומנהליה".

הפוסט שהעלה זכה לתגובות רבות, חלקן מאמנים נוספים שנתקלו בתופעה דומה במוסדות תרבות אחרים. גם מנכ"ל "ענבל" מיהר להגיב במייל אישי לטולדנו, אבל תגובתו היתה, איך לומר, שונה מזו של האמנים:

"כמו מוסדות תרבות אחרים גם אנחנו נמצאים במצוקה תזרימית לא פשוטה. עם כל זאת, הצלחנו לשלם את הכסף, אמנם באיחור רב. אנחנו מתנצלים בפני כל האמנים המופיעים אצלנו ועושים הכול על מנת לשלם לכולם את הכספים המגיעים להם בהקדם האפשרי. פעולתך באמצעות הרשת החברתית פייסבוק היא חמורה ובלתי מתקבלת על הדעת וזאת בוודאי לא הסיבה שבגללה שולם הכסף. אני מודע למצבנו המורכב, אבל פעולתך האלימה עלולה לגרום ל'ענבל' נזקים שבגינן יינזקו  גם אמנים אחרים".

טולדנו מספר: "אחרי פרסום הפוסט בפייסבוק קיבלתי מכתב נוזף מהמנכ"ל רזי אמיתי, שאיים לנקוט צעדים משפטיים נגדי אם לא אסיר את הפוסט. אחר כך נודע לי כי התשלום המגיע לי נשלח באותו יום".

גם המוזיקאי ינון מועלם, אמן בינלאומי המתגורר באיסטנבול, מספר כי נאלץ להמתין תשעה חודשים עד לקבלת התשלום עבור הופעתו ב"ענבל". "הופעתי בתחילת מאי 2011 וקיבלתי את הסכום הזעום בסך 800 שקל רק לפני כשבועיים, ורק לאחר תכתובת רבה ותלונות מצדי".

רזי אמיתי, מנכ"ל "ענבל", בתגובה לפניית "מגפון": "אני מבקש לא להגיב כי הנושא נמצא בטיפול". מעניין אם גם תשלום משכורתו של המנכ"ל מתעכב יותר מחצי שנה. אבל מאחר שהתיאטרון שומר על שתיקה, לא נדע.

עוד בתרבות: התערוכה ששימחה אותי

וגם: התשואות לאדל, הדמעות ליוסטון

1 Comment

  1. שולה הרשקוביץ'
    15 בפברואר 2012 @ 22:43

    צדק מנצח! כל הכבוד!
    ראיתי אותו מופיע זה לא יאמן. כנסו לאתר שלו, הנה הקישור: http://www.idantoledano.com

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן