Skip to content

מחשש להיפגע באבולה יוכלו דיילי אייר קנדה ללבוש כפפות

בכך התייחסה חברת התעופה הקנדית בחיוב לבקשת האיגוד המקצועי של הדיילים. מחברות התעופה אייר טרנסאט, ווסטג'ט ופורטר נמסר, כי הן כבר מאפשרות לעובדים להשתמש בכפפות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דיילי אייר קנדה קיבלו אור הירוק ללבוש כפפות חד פעמיות, בעת עבודתם בתא הנוסעים, כדי לסייע בהגנתם, מפני הסיכוי של יצירת מגע עם נשאי אבולה. בכך הגיבה חברת התעופה הקנדית בחיוב לבקשת האיגוד המקצועי של הדיילים, שהוגשה ביום חמישי בשבוע שחלף.

היגיינת ידיים

"בנסיבות אלה אין לנו התנגדות לבחירת השימוש בכפפות, ובלבד שהצוות ימשיך לעקוב אחר הנחיות בריאות הציבור. במיוחד שתבוצע נטילת ידיים תכופה ויעילה. כפפות אינן מחליפות היגיינת ידיים נכונה," ציינו סמואל אלפסי, מנהל הבכיר לבטיחות של חברת התעופה הקנדית וד"ר ג'ים צ'ונג, הרופא הראשי של אייר קנדה.

מחברות התעופה אייר טרנסאט, ווסטג'ט ופורטר, איירליינס נמסר, כי הן כבר מאפשרות לעובדים להשתמש בכפפות חד פעמיות.

רוק מנוסעים נגועים

מישל קורנוייר (Michel Cournoyer) נשיא איגוד העובדים באייר קנדה (Canadian Union of Public Employees) אמר, כי הדיילים מאמינים שהם יכולים להיות בסיכון זיהומי, בגלל שהם מטפלים ללא הרף בכוסות ובסכו"ם, היכולים להיות מכוסים ברוק מזוהם של הנוסעים. "זו שאלה של בריאות וזו גם שאלה האם יש להוסיף אמצעי המונע מגע עם נוזלי הגוף נוזל. אני יודע שלפעמים זה נתפס כיותר אלגנטי לא ללבוש כפפות, אבל זו גם סכנת חיים וזה מסוכן", הוא ציין.

דיילי אייר קנדה מסרו בנוסף, כי הם רוצים לקבל אמצעי בטיחות מוגברים, מעבר למצב הנוכחי שבו צוותי בריאות מחפשים בקרב הנוסעים, חום או סימנים של המחלה. הדיילים רוצים לקבל מידע מראש על בואם למטוסים של נוסעים בסיכון, המגיעים ממדינות שנפגעו באבולה. הם גם רוצים שהחברה תבטיח שכל צוותי הניקוי והקייטרינג יקבלו מידע על נוסעים שהיו במטוסים ושאולי היו נגועים.

ניטור נוסעים חשודים

קציני הסגר כבר פועלים בשישה נמלי תעופה קנדיים, כדי לנטר נוסעים המגלים סימפטומים של אבולה. במקביל פועלים בסוכנות שירותי הגבולות ובסוכנות הבריאות הקנדיים, באיתורם של כל הטסים לקנדה, ששהו בלב התפרצות אבולה במערב אפריקה.

עד כה הופרדו 76 אנשים שהגיעו לטורונטו ובמונטריאול, בין התאריכים 26 בספטמבר ו-10 באוקטובר, לבדיקות ואחד מהם נמצא חשוד כנגוע באבולה.

עד כה לא דווח על מקרים של אבולה בקנדה, והיות ואייר קנדה לא טסה לאפריקה, הסיכון לזיהום במחלה הוא נמוך למדי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן