Skip to content

BLENDER שחקן חדש בשוק ההלוואות החברתיות

מדובר בזירה אינטרנטית המפגישה בין אנשים פרטיים המעוניינים לקבל ריבית גבוהה יותר על הכסף העומד לרשותם לבין אנשים פרטיים אחרים המחפשים הלוואה מהירה ונוחה בתנאים טובים מאלו שיוכלו להשיג ממקור פיננסי אחר. הלוואת חבר לחבר מכונה P2P (Peer to Peer) Lending
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

BLENDER היא פלטפורמה אינטרנטית חדשה, שהושקה רשמית היום, המאפשרת ליהנות מהלוואות של עד 30 אלף שקל לכל מטרה והיא מהווה זירה אינטרנטית המפגישה בין אנשים פרטיים המעוניינים לקבל ריבית גבוהה יותר על הכסף העומד לרשותם לבין אנשים פרטיים אחרים המחפשים הלוואה מהירה ונוחה בתנאים טובים מאלו שיוכלו להשיג ממקור פיננסי אחר. המפגש האינטרנטי בין הלווים למלווים מכונה הלוואת חבר לחבר – P2P (Peer to Peer) Lending, והוא מבוסס על מודלים מוצלחים שכבר הוכיחו את עצמם ברחבי העולם והרשת.

צוות בלנדר דר גל אביב בועז אביב וברק גור. צילום: סיון פרג
צוות בלנדר דר גל אביב בועז אביב וברק גור. צילום: סיון פרג

התאמה מרבית

מטרת המפגש האינטרנטי ב-BLENDER, היא לבצע התאמה מרבית, באופן אוטומטי, בין צורכי הלווה (מקבל ההלוואה) לבין המלווה (מעמיד ההלוואה), וכל זאת בהתאם לסכום ההלוואה הנדרש, תקופת החזר ההלוואה וסכום ההחזר החודשי.

BLENDER עושה שימוש במערכת DirectMatch™ – מערכת ייחודית המאפשרת בדיקה קפדנית ויסודית של כל הלווים. המערכת מסוגלת לבצע התאמה מקסימלית בין בקשת הלווים לבין ציפיותיהם של נותני ההלוואה. המערכת מבוססת על אלגוריתמים מתמטיים ייחודיים, פרי פיתוח החברה ועל מודלים בינלאומיים שהוכיחו עצמם בעבר.

מתוך בקרה וניהול ופיזור סיכונים, המערכת דואגת לפזר באופן אוטומטי את סכום ההלוואה שנותן המלווה בין מספר רב של אנשים.

השותפים

מאחורי BLENDER עומדת "אביב פיתוח טכנולוגי בע"מ" מקבוצת אביב. השותפים בבלנדר הם: ד"ר גל אביב, מנכ"ל החברה, בועז אביב, סמנכ"ל טכנולוגיות, ברק גור, סמנכ"ל מוצרים. כמו כן, דורון אביב, יו"ר קבוצת אביב משמש כיו"ר BLENDER וחבר דירקטוריון, גיורא עופר, מנכ"ל בנק דיסקונט לשעבר ומבעלי קרן ההשקעות "להב" משמש כחבר דירקטוריון. בנוסף, האתר נתמך על ידי צוות יועצים מבכירי תעשיית הפיננסים המשפט והמיסוי בישראל.

"מהפיכה בתחום"

גל אביב, מנכ"ל ומייסד BLENDER: "אנו מציגים היום מהפיכה בתחום ההלוואות החברתיות. עד היום שוק ההלוואות הקטנות נשלט כמעט תמיד על ידי מוסדות פיננסיים שונים אשר קבעו פערי ריבית גבוהים. מי ששילם את המחיר היה הצרכן הפשוט אשר שילם ריביות גבוהות מצד אחד על ההלוואה שלקח ומצד שני נאלץ לקבל ריבית נמוכה על חסכונותיו. בפלטפורמה החדשה שיצרנו, הלווים והמלווים הם אלו שקובעים את תנאי ההלוואה וגובה הריבית בהם הם מעוניינים".

"תופעה חברתית"

דורון אביב, יו"ר BLENDER: "מדובר בתופעה חברתית המתעצמת בעולם ובישראל ולמעשה מחליפה את הבנקים המסורתיים ואת חברות האשראי. מאחר ומדובר בפלטפורמה אינטרנטית אשר אינה דורשת תפעול סניפים וכוח אדם רב, אנו מסוגלים להציע שירות ייחודי, זול ואטרקטיבי לשני הצדדים. הן הלווים הזוכים לריבית טובה יותר על חסכונותיהם והן המלווים הזוכים להלוואה מידית בתנאים אטרקטיביים והוגנים".

"הכל בלחיצת כפתור"

גיורא עופר, מבעלי קרן ההשקעות "להב" וחבר דירקטוריון BLENDER: "נושא ההלוואות החברתיות הינו נורמה מקובלת ההולכת ומתחזקת בעולם. להערכתי אנו עומדים בפני שינוי מגמה בישראל, הצרכן הישראלי מתחיל להבין כי יש בפניו אלטרנטיבות בתחום ההלוואות ובתחום ההשקעות, הוא מחפש אותן ומאמץ אותן יותר מבעבר. בעזרת הפלטפורמה הייחודית של בלנדר הזמינות לקבלת הלוואה היא אמיתית, נוחה ולטובת הצרכן – אין צורך לצאת מהבית, לחכות לשליח, או להגיע לסניף, הכל בלחיצת כפתור פשוטה מהמחשב או הטלפון הנייד. אין לי ספק כי מדובר בבשורה פיננסית חדשנית נוחה ויעילה אשר הקהל הישראלי יאמץ בחום"

שוק ההלוואות החברתיות

תחום ההלוואות החברתיות הפך להיות קטגוריה משמעותית בתחום הפיננסים הבינלאומי. חברת Zopa אחראית לכ-2%- 3% מהלוואות הצרכנים בבריטניה ואילו Lending Club הינה מהחברות המובילות בארה"ב, המדווחת על הלוואות בהיקף של יותר מ-5 מיליארד דולר.

העלות הגבוהה של האשראי הצרכני לעומת הריבית האפסית על החסכונות מאפשרים רווחיות גבוהה משמעותית מאפיקי השקעה וחיסכון אחרים למלווים, וריביות אטרקטיביות בהרבה ללווים.

שוק הלוואות הצרכנים בישראל חריג בגודלו ובריכוזיות הקיימת בו. כ-95% מהשוק נשלט על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי הקשורות אליהם. ריכוזיות גבוהה זו גורמת לעלויות אשראי חריגות עבור הצרכן הישראלי. מכאן ישנה הזדמנות גדולה לבלנדר להביא בשורה צרכנית אמיתית לישראלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן