Skip to content

על יצרנים סינים וצרכנים טפשים

זה לא חדש שהסינים מזנבים ביצרנים המסורתיים וכל עוד חברות הענק לא יפנימו שהמחירים שלהם גבוהים ובעת משבר כלכלי כלל עולמי, אנשים מחפשים חלופות, וחלופות מוצאים בסין, כל עוד הם לא יפנימו, הסינים יגלחו להם בעקשנות ובהתמדה אחוז ועוד אחוז ועוד אחוז משווי השוק.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ניוקלאו - חכם וזול מאוד

בשעה טובה שאולי גם תהיה מוצלחת החלפתי טלפון. לא תתפסו אותי עם איפון ועוד אסביר בהמשך מדוע, אני גם לא חסיד של סמסונג אולי בגלל שהגלאקסי Y שלי התחיל לגמגם שנתיים אחרי שנרכש בכסף מלא. אני גם לא זקוק למילה האחרונה אחרי הכל המילה האחרונה שאני מכיר היא: "כן אהובתי".

אישית אני בעניין של Value for money אני לא קונה שמות ולא מתרגש ממותגים אני מודד ומחליט בעיקר על בסיס עלות כספית מול שווי טכנולוגי. זו בדיוק הסיבה שאת הטלפון שלי הזמנתי מסין.

המכשיר שנקרא NUQLEO או אם תרצו ניוקלאו הוא צעצוע יפהפה במחיר מצחיק של 300 שקלים ומפרט טכני מרשים להלן:

תומך בשני כרטיסי SIM ושתי רשתות בהמתנה כל הזמן
מעבד 1.3 Ghz ארבע ליבות
זיכרון פנימי 8 גיגה ו-1 גיגה RAM
מסך 4.7 אינץ' ברזולוציה 1280 על 728
מצלמה אחורית 8 מגה פיקסלים וקדמית 2 מגה פיקסלים
GPS/WIFI/BLUETOOTH וכל השאר

אני לא מתכוון לתת תיאור מפורט כיצד הוא עובד או להעמיד אותו בתחרות מול תותחי התותחים של LG או HTC ובטח לא סמסונג או אפל, אני רק אומר שהוא עלה לי 300 שקלים והוא עובד נהדר.
זה לא חדש שהסינים מזנבים ביצרנים המסורתיים וכל עוד חברות הענק לא יפנימו שהמחירים שלהם גבוהים ובעת משבר כלכלי כלל עולמי, אנשים מחפשים חלופות, וחלופות מוצאים בסין, כל עוד הם לא יפנימו, הסינים יגלחו להם בעקשנות ובהתמדה אחוז ועוד אחוז ועוד אחוז משווי השוק.

הניוקלאו הוא רק דוגמא למאות דגמים סינים שחלקם כבר התנחלו בשווקים בעולם וחלקם כמו הניוקלאו עצמו בדרך לשם. וכשטלפון במפרט דומה נמכר במחיר של 1500 שקלים אני ממש לא חושב פעמיים. כן אני בטוח שהמכשיר שלי איננו מושלם אני משוכנע שאורך חיי הסוללה איננו מי יודע מה, אבל כל מכשירי האנדרואיד סובלים מאותה בעיה בעיקר כשמריצים עליהם יישומים גרפיים או וידאו, והתלונות שאני שומע על אורך חיי הסוללות באיפונים השונים רק מחזקות את דעתי.

הנה כמה הארות לגבי טלפונים חכמים:

1. כל איפוניסט שני מסתובב עם מכשיר ומסך מנופץ, מעולם לא נתקלתי בסמסונג או HTC או LG או נוקיה עם מסכים מנופצים, ההנחה הבסיסית היא שהאיפון שביר במיוחד ומספיק יקר שהמשתמש המסכן יאלץ להשתמש בו מבעד לסדקים.
2.  אין ולא היתה מערכת הפעלה לטלפון פחות אינטואיטיבית מהאנדרואיד, כל כך הרבה הגדרות וכל תהליך העברת המידע ממכשיר ישן לחדש, כל כיוונון האלמנטים, כל כך לא אינטואיטיבי שזה סיוט, אחרי שגמרנו לכוון אפשר לחיות עם זה בדיוק עד לרגע בו הנודניק מתחיל לבקש ממך לעדכן דברים באופן אוטומטי.
3.  המרוץ אחרי הדגם הבא הגיע לרמה של פארסה פתטית עם הכרזת האיפון 6, ההגנה על החומרים החלשים שמהם עוצב המכשיר היתה יותר מזלזול באינטיליגנציה של הלקוחות הנאמנים. הנסיון להפריד את החומר ממנו נבנה המכשיר והעיצוב שלו, דהיינו להפיל את ה"תיק" על החומר ולא על העיצוב למרות שהמעצב הוא זה שמחליט על החומר והחומר הוא חלק מהעיצוב. לו אני לקוח של אפל הייתי מבעיר להם את החנות רק בגלל העלבון על היריקה הזו בעיין.
4. מכשירים רבים בעיקר אלו של סמסונג גדלו כל כך שכבר קשה להבדיל בינהם לבין טאבלט. וזה די מגוחך להיתקל בבחורה שכף היד שלה לא מסוגלת להקיף את מכשיר הטלפון שלה ונאלצת לדבר עם שתי ידיים.

בניגוד להרגלי מימים ימימה אינני מעוניין לנגח את היצרנים, אלא להאיר את עיני הצרכנים. הצרכן הישראלי הוא צרכן טיפש, לא נעים לומר הוא אפילו לא פרייאר הוא פשוט טיפש, הוא קונה מה שאיננו צריך. וזה נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בטלפונים סלולריים. רוב המשתמשים מחזיקים מכשירים שחזקים פי כמה וכמה ממה שהם באמת זקוקים לו. ועולים פי כמה וכמה ממה שהם יכולים להרשות לעצמם והם קונים את המכשירים מהספק שאמנם תאורטית אמור להציג מחירים יותר אטרקטיביים אבל מעשית הוא בוזז את לקוחותיו ויודע שהם יחזרו למרות הכל.

למכשירי האיפון יש לפחות מחיר מוגדר, מופקע, מטורף, בלתי סביר בעליל אבל לפחות מפוקח בצורה זו או אחרת. אבל כל מי שקונה מכשיר של אפל הוא צרכן טיפש וזה נכון לכל האיפוניסטים בכל רחבי העולם. לא משנה כמה אינטואיטיבי או חכם המכשיר שלכם הוא לא ממש שלכם. אתם משועבדים לאפל לנצח, וכדי להשתעבד רבים מכם מוכנים לישון מחוץ לחנות של החברה רק כדי לשלם מחיר מופקע על טלפון שביר ולתת לחברה להתחבר עם משאבת ווקאום אל הארנק שלכם לנצח. גם אם מדובר במכשיר נהדר, לצרכן כזה קשה לקרוא צרכן חכם.

לסיכום: תעיפו מבט במה שיש לסינים להציע תאמינו לי הארנק שלכם יודה לכם מצד אחד ומצד שני לא תפגרו אחרי אף אחד מבחינה טכנולוגית תאמינו לי.

2 Comments

  1. שושו
    20 באוקטובר 2014 @ 23:29

    שאלה – אחרי שקניתי CLONE של S4, וגיליתי שלא משנה מה (כולל נסיון החלפת ROM) יש לו בעיות עם כתיבה של עברית משום מה, אני לא ממהר לקנות אנדרואידים "ללא הבחנה".
    ספציפית, המכשיר הזה, NUQLEO, מסתדר עם עברית כמו שצריך ?
    מה לגבי קליטה של GPS ?
    ומה לגבי קניה דרך DX – הוא עובר את המכס וכדומה בלי בעיות ?
    תודה,
    שושו

    • עמית מנדלזון
      20 באוקטובר 2014 @ 23:41

      את המכשיר קניתי ב- DX המחיר שלו 62 יורו מחיר כזה לא אמור להיתקע במכס גם ביתראל עד כמה שזכור לי המחיר מינימום לציוד טכנולוגי הוא 100 דולר כל מכשיר אנדרואידי שתתקין עליו את האפליקציה hebrew language pack יעבוד פיקס גם בעברית וה- GPS עובד כמו שעון שוויצרי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן