Skip to content

טקס גלילת מטוס הנוסעים הראשון של מיצובישי

יפן הציגה ביום שבת שחלף את מטוס הנוסעים הראשון שלה, באיחור של כמעט ארבע שנים, בהם קיבלה עזרה ממומחי בניית רכבות. טיסות המבחן הראשונות יתחילו בשנה הבאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תמונות מטקס גלילת המטוס. צילום: מיצובישי
תמונות מטקס גלילת המטוס. צילום: מיצובישי

ביום שבת שחלף הבהבו אורות ומתופפי טאיקו (taiko) יפניים מסורתיים הלמו בקצב, כאשר חברת מיצובישי מטוסים (Mitsubishi Aircraft Corporation) חשפה, בטקס גלילת המטוס (Rollout), בהנגר שבנמל התעופה בנגויה את מטוס הנוסעים הסילוני שלה לטיסות אזוריות – Mitsubishi Regional Jet (MRJ). בטקס החשיפה השתתפו כ-500 אנשים, כולל הנשיאים של לקוחות המטוס – ANA (All Nippon Airways) אחזקות וטרנס סטייטס איירליינס, ספקים ופקידי ממשלה.

"נדרשנו להרבה עבודה קשה כדי להגיע למצב הזה. אנחנו מצפים לקבל את המטוס ב-2017", אמר לכתבים באירוע החשיפה שינישירו איטו (Shinichiro Ito), נשיא חברת ANA .

מיצובישי בונה שני דגמי מטוסים MRJ, דגם עם 78 מושבים ודגם גדול יותר עם 92 מושבים, עלות הפיתוח של המטוסים היא 1.7 מיליארד דולר. החברה מתכננת להפעיל בחודש יוני 2015 את טיסת הניסוי הראשונה עם המטוס הגדול יותר, שיהיה אז זמין לפני הדגם הקטן יותר. "זה ייתן תנופה גדולה לתעשיית התעופה של יפן", אמר בטקס אקיהירו נישימורה (Akihiro Nishimura), סגן שר תחבורה היפני.

יפן וסין מובילות עתה מירוץ באסיה, במטרה לשבור את אחיזתם של חברות אמברייר ובומברדייה בשוק מטוסי הנוסעים הקטנים. כאשר גם הפרויקט הסיני מתעכב, יתכן ומטוס MRJ של מיצ'וביטי, המצוייד בשני מנועי מניפה של פראט אנד ויטני, יהיה, אולי, הראשון לפרוץ לקבוצה הקטנה של יצרני המטוסים המובילים בתחום הטיסות האזוריות. בואינג ויריבתה האירופית איירבוס, עוסקים בפיתוח ובבניית מטוסי נוסעים גדולים יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן