Skip to content

יום מוצלח במיוחד לרוי ניסני במבחנים לפורמולה 1

מהנדסי קבוצת סאובר הביעו סיפוק רב מביצועיו של הנהג הישראלי והגדירו אותם "מעולים". מנהל הקבוצה, ברט זנדר: "ביצועיו של רוי הם בסיס מצוין לעבודה איתו בעתיד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוי ניסני עשה היום היסטוריה, כאשר נהג ברכב Sauber C31 של קבוצת סאובר על מסלול ריקארדו טורמו שבוולנסיה, ספרד. ניסני סיכם את היום ואמר: "זה היה יום מצוין, ההרגשה לנהוג במכונית פורמולה 1 היתה נהדרת, צברתי המון ניסיון ביום האימונים הזה". בקבוצה הביעו שביעות רצון רבה ביותר מביצועיו של הנהג בן ה-19.

דגל ישראל על מכונית פורמולה 1. צילום: מטיאס פרסון
דגל ישראל על מכונית פורמולה 1. צילום: מטיאס פרסון

במהלך יום האימונים עבר ניסני כ-400 קילומטרים בכמאה הקפות של המסלול, במכונית שהיא בעלת 800 כוח סוס ו-2398 סמ"ק המאיצה מאפס ל-100 קמ"ש בזמן של 1.8 שניות.

ניסני בפעולה על המסלול בוולנסיה. צילום: מטיאס פרסון
ניסני בפעולה על המסלול בוולנסיה. צילום: מטיאס פרסון

כבר במקצה הראשון הרשים ניסני את מהנדסי הקבוצה. אחד מהם העיר: "קשה להאמין שזו הפעם הראשונה של הנהג בפורמולה 1". אחרי שלושה מקצים של שבע הקפות כל אחד, שנועדו בעיקר לתת לניסני את הזמן להתרגל לעוצמה, יצא הנהג למקצים ארוכים של 15 הקפות כל אחד, במהלכן רשם גם את זמן ההקפה הטוב ביותר של היום – 51:14 דקות.

המהנדסים של סאובר הביעו סיפוק רב גם מהיכולת הפיזית של ניסני והעמידה בלחץ של כחמישה כוחות G שהופעלו עליו במהלך האימון, דבר הדורש כושר גופני גבוהה ושרירי צוואר חזקים במיוחד. "רוי עשה היום עבודה מעולה," סיכם מנהל הקבוצה, ברט סנדר. "זה בסיס מצוין כדי לעבוד איתו בעתיד".

לאורך היום תרגל ניסני מצבים שונים, השתמש במספר סוגי צמיגים ונבחן באסטרטגיות שונות של נהיגה, כאשר המהירות המרבית אותה רשם היתה 350 קמ"ש.

בקבוצת סאובר פירסמו הערב הודעה רשמית המסכמת את אימון המבחן של ניסני. בשבועות הקרובים יקבלו בקבוצה את ההחלטות לגבי כלל הנהגים בשתי העונות הבאות ובסביבתו של ניסני אופטימים מאוד לגבי שילובו בעתיד בקבוצה.

ניסני, שסיים השבוע עונה שנייה במרוצי אליפות אירופה הרשמית של פורמולה 3 ובסך הכול חמש עונות כנהג פורמולה בהן נהג גם בפורמולה ב.מ.וו ג'וניור וגם בפורמולה מאסטר עם 9 פודיומים, יוצא עכשיו לפגרה קצרה.

רוי ניסני עם צוות סאובר בוולנסיה. צילום: מטיאס פרסון
רוי ניסני עם צוות סאובר בוולנסיה. צילום: מטיאס פרסון
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן