Skip to content

השר שלום מתנגד להקמת נמל תעופה משני ברמת דוד

טוען שעומדים להיכנע פעם נוספת לגחמות של חיל האוויר. לדבריו, "תושבים בגליל אומרים לי שהם לא רוצים נמל תעופה שם. בדרום הכל מוכן והנמל יכול לעבוד שם כל היום והלילה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השר סילבן שלום
השר סילבן שלום

השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום הביע אתמול בכנס ישראל דיפנס באוניברסיטת באר שבע את התנגדותו להקמת נמל התעופה המשני של ישראל בגליל וחזר על תמיכתו להקמת שדה כזה בנבטים. בתחילת החודש החליטה הממשלה להקים נמל תעופה משלים ברמת דוד שיקרא גליל.

״לצערי הרב עומדים להיכנע פעם נוספת לגחמות של חיל האוויר בנוגע לנמל תעופה בגליל. תושבים בגליל אומרים לי שהם לא רוצים נמל תעופה שם. בדרום הכל מוכן והנמל יכול לעבוד שם כל היום והלילה. יש חיבור כמעט צמוד בין הרכבת לנמל. זה מאבק שחשוב לנו עוד לעשות וראשי הרשויות בדרום צריכים להיכנס איתנו למאבק הזה. אם נאמין אז בעתיד נגיד שהנוסעים מחו״ל יכולים להגיע לטרמינל בנבטים״.

החלטת הממשלה

בתחילת החודש החליטה הממשלה החליטה להקים נמל התעופה, שיקרא גליל, בבסיס רמת דוד ובשטחים הסמוכים אליו הנדרשים לשם הקמתו ותפעולו השוטף. הנמל, ישמש שדה תעופה משלים לנתב"ג. ההחלטה להקמת נמל גליל ברמת דוד התקבלה במסגרת אישור חוק תקציב 2015.

עוד הוחלט, כי עלויות התאמת שטחי בסיס רמת דוד וההגירה ממנו, לצורך הקמתו והפעלתו, יסוכמו בין משרד האוצר לבין משרד הביטחון.

בהחלטת הממשלה נאמר, כי "בהמשך לעבודת המטה שנעשתה על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ורשות התעופה האזרחית, ובשים לב לחלופות למיקום שדה תעופה המשלים שהועלו בעבר, מחליטה הממשלה, על פי התשתית העובדתית הקיימת, כי המיקום המועדף להקמת שדה תעופה משלים הוא במרחב בסיס רמת דוד והשטחים הסמוכים הנדרשים לשם הקמתו ותפעולו של שדה התעופה המשלים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן