עליה של 74% במספר ההרוגים בגין אי שמירת מרחק

אם חשבתם שתאונות "חזית אחור", בהן פוגעת מכונית אחת בחלק האחורי של זו הנוסעת לפניה בגלל אי שמירת מרחק, זו בעיה של חברות הביטוח בלבד, הנתונים מגלים הפתעה מרה: מספר ההרוגים בתאונות דרכים בגין אי שמירת מרחק, עלה בשנת 2013 בכ – 74% לעומת שנת 2012

עליה של 74% במספר ההרוגים בגין אי שמירת מרחק

אם חשבתם שתאונות "חזית אחור", בהן פוגעת מכונית אחת בחלק האחורי של זו הנוסעת לפניה בגלל אי שמירת מרחק, זו בעיה של חברות הביטוח בלבד, הנתונים מגלים הפתעה מרה: מספר ההרוגים בתאונות דרכים בגין אי שמירת מרחק, עלה בשנת 2013 בכ – 74% לעומת שנת 2012

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2013 נהרגו 40 בני אדם בתאונות דרכים המוגדרות תאונות "חזית אחור", ואילו בשנת 2012 נהרגו 23 בני אדם בתאונות אלו. למעשה, 2013 היא שנת שיא במספר ההרוגים בתאונות בגין אי שמירת מרחק ונהרגו במהלכה יותר בני אדם בתאונות חזית אחור לעומת כל אחת מחמש השנים האחרונות.

גם מספר הנפגעים בתאונות כאלו עלה באופן משמעותי: בשנת 2013 נפגעו בתאונות חזית אחור 4,077 בני אדם ואילו בשנת 2012 נפגעו 3,603 בני אדם, עלייה של כ- 13%.

תאונת חזית-אחור קלה (צילום דני בר)

תאונת חזית אחור היא סוג נפוץ של תאונה, הנגרמת כאשר רכב מתנגש בחלק האחורי של רכב אחר, כששני כלי הרכב נמצאים באותו נתיב ונוסעים לאותו כיוון. רוב תאונות אלו מתרחשות כיוון שהנהגים נוסעים קרוב מדי לרכב שלפניהם ומתקיים שילוב של האטת הרכב הראשון או חוסר קשב של הרכב העוקב.

על פי נתוני משרד התחבורה, עלות תאונות חזית-אחור למשק הישראלי היא 2.32 מיליארד ₪ לשנה. על פי הנתונים, עלותה של תאונה אחת כזו בתחום העירוני מוערכת בכ- 74 אלף ₪ בממוצע ואילו תאונה מסוג זה בתחום הבינעירוני עולה כ- 104 אלף ₪ למדינה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "יש פתרונות טכנולוגיים, אבל מחירם גבוה מדי. תקציב המדינה חייב לוותר על הכנסות מאביזרי בטיחות בכדי לסייע לנהגים לרכוש אותם, רכישה שתוכל להביא לחיסכון של מאות מיליונים מדי שנה. אם המדינה הייתה מאפשרת רכישת אמצעי מיגון לרכבים בהנחה היה ניתן להוריד את כמות הנפגעים".

התפלגות הנפגעים בתאונות חזית-אחור בשנת 2013 לפי ערים:
• בירושלים נפגעו 173 בני אדם, מתוכם אדם אחד נהרג.
• בתל אביב נפגעו 173 בני אדם, מתוכם שני בני אדם נהרגו.
• בחיפה נפגעו 118 בני אדם.
• בחדרה נפגעו 84 בני אדם.
• באשקלון נפגעו 63 בני אדם.
• בבאר שבע נפגעו 58 בני אדם.

תאונת חזית-אחור נגרמת בשל אי שמירת מרחק מכלי הרכב שנוסע מלפנים. שמירת מרחק מכלי הרכב שלפניך, היא אחת הפעולות הפשוטות, אשר יכולות למנוע תאונות דרכים. זוהי חובה בטיחותית ממדרגה ראשונה, המשמשת לנו בסיס נכון לקבלת החלטות בזמן ונותנת לנו מרחב תמרון ושליטה אם ישנו צורך בבלימת חירום פתאומית. בתקופת החורף, כשהכביש רטוב והראות לקויה, לשמירת המרחק ישנה חשיבות גבוהה ליכולת העצירה.

אחת הדרכים שבאמצעותן ניתן להקטין ולצמצם תאונות חזית-אחור, היא על ידי אמצעים טכנולוגים מתקדמים הכוללים חיישנים מיוחדים בקדמת הרכב, ומזהירים את הנהג כאשר הוא נוסע קרוב מדי לרכב שלפניו. אמצעים אלו קיימים בשוק אך נהגים רבים אינם מודעים להם. אילו המדינה הייתה מקנה הנחה משמעותית ומסבסדת אמצעים טכנולוגיים אלו, ייתכן כי נהגים רבים היו נחשפים להם, רוכשים אותם ותאונות חזית אחור רבות היו נמנעות.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2013 נהרגו 40 בני אדם בתאונות דרכים המוגדרות תאונות "חזית אחור", ואילו בשנת 2012 נהרגו 23 בני אדם בתאונות אלו. למעשה, 2013 היא שנת שיא במספר ההרוגים בתאונות בגין אי שמירת מרחק ונהרגו במהלכה יותר בני אדם בתאונות חזית אחור לעומת כל אחת מחמש השנים האחרונות.

גם מספר הנפגעים בתאונות כאלו עלה באופן משמעותי: בשנת 2013 נפגעו בתאונות חזית אחור 4,077 בני אדם ואילו בשנת 2012 נפגעו 3,603 בני אדם, עלייה של כ- 13%.

תאונת חזית-אחור קלה (צילום דני בר)

תאונת חזית אחור היא סוג נפוץ של תאונה, הנגרמת כאשר רכב מתנגש בחלק האחורי של רכב אחר, כששני כלי הרכב נמצאים באותו נתיב ונוסעים לאותו כיוון. רוב תאונות אלו מתרחשות כיוון שהנהגים נוסעים קרוב מדי לרכב שלפניהם ומתקיים שילוב של האטת הרכב הראשון או חוסר קשב של הרכב העוקב.

על פי נתוני משרד התחבורה, עלות תאונות חזית-אחור למשק הישראלי היא 2.32 מיליארד ₪ לשנה. על פי הנתונים, עלותה של תאונה אחת כזו בתחום העירוני מוערכת בכ- 74 אלף ₪ בממוצע ואילו תאונה מסוג זה בתחום הבינעירוני עולה כ- 104 אלף ₪ למדינה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "יש פתרונות טכנולוגיים, אבל מחירם גבוה מדי. תקציב המדינה חייב לוותר על הכנסות מאביזרי בטיחות בכדי לסייע לנהגים לרכוש אותם, רכישה שתוכל להביא לחיסכון של מאות מיליונים מדי שנה. אם המדינה הייתה מאפשרת רכישת אמצעי מיגון לרכבים בהנחה היה ניתן להוריד את כמות הנפגעים".

התפלגות הנפגעים בתאונות חזית-אחור בשנת 2013 לפי ערים:
• בירושלים נפגעו 173 בני אדם, מתוכם אדם אחד נהרג.
• בתל אביב נפגעו 173 בני אדם, מתוכם שני בני אדם נהרגו.
• בחיפה נפגעו 118 בני אדם.
• בחדרה נפגעו 84 בני אדם.
• באשקלון נפגעו 63 בני אדם.
• בבאר שבע נפגעו 58 בני אדם.

תאונת חזית-אחור נגרמת בשל אי שמירת מרחק מכלי הרכב שנוסע מלפנים. שמירת מרחק מכלי הרכב שלפניך, היא אחת הפעולות הפשוטות, אשר יכולות למנוע תאונות דרכים. זוהי חובה בטיחותית ממדרגה ראשונה, המשמשת לנו בסיס נכון לקבלת החלטות בזמן ונותנת לנו מרחב תמרון ושליטה אם ישנו צורך בבלימת חירום פתאומית. בתקופת החורף, כשהכביש רטוב והראות לקויה, לשמירת המרחק ישנה חשיבות גבוהה ליכולת העצירה.

אחת הדרכים שבאמצעותן ניתן להקטין ולצמצם תאונות חזית-אחור, היא על ידי אמצעים טכנולוגים מתקדמים הכוללים חיישנים מיוחדים בקדמת הרכב, ומזהירים את הנהג כאשר הוא נוסע קרוב מדי לרכב שלפניו. אמצעים אלו קיימים בשוק אך נהגים רבים אינם מודעים להם. אילו המדינה הייתה מקנה הנחה משמעותית ומסבסדת אמצעים טכנולוגיים אלו, ייתכן כי נהגים רבים היו נחשפים להם, רוכשים אותם ותאונות חזית אחור רבות היו נמנעות.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן