Skip to content

החמאס: "סגירת המעברים – עונש קולקטיבי"

הבוקר סגרה ישראל את מעברי כרם שלום וארז בתגובה לירי הרקטה בערב שישי. עזה נותרה מנותקת לאחר שגם מצריים הורתה על סגירת מעבר רפיח בעקבות ההתקפה הרצחנית על חייליה בצפון האי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"סגירת המעברים, עונש קולקטיבי" - מוסה אבא מרזוק (צילום מסך)
"סגירת המעברים, עונש קולקטיבי" - מוסה אבא מרזוק (צילום מסך)
"זוהי ענישה קולקטיבית", כך הגיב בכיר בארגון החמאס הגיב הבוקר (ראשון), להחלטת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לסגור את המעברים בין עזה לישראל הבוקר. החלטה זו באה לאחר שרקטה נורתה מהרצועה לישראל בערב שישי האחרון והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום נזק לאדם או לרכוש. ירי הרקטה לא גונה בידי החמאס אך איש מארגוני הסירוב ברצועת עזה לא נטל אחריות. "ההצדקה שניתנה בידי ישראל לסגירת המעברים", אמר הבכיר מוסה אבו מרזוק, "לא מתקבלת על הדעת".
הרקטה שנפלה באשכול (צילום: דוברות מועצה אזורית אשכול)
הרקטה שנפלה באשכול (צילום: דוברות מועצה אזורית אשכול)

משאיות ממתינות למעבר בכרם שלום (צילום ארכיון: גישה)
משאיות ממתינות למעבר בכרם שלום (צילום ארכיון: גישה)

תוך כך קרא הבוקר חיים ילין, ראש מועצה אזורית אשכול לצה"ל להגיב צבאית על ירי הרקטות והזהיר כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יפתח בהליך מדיני לשלום עם כל מי שניתן, סבב המלחמה הבא עקרה תוך 8 חודשים. "כמו שנתניהו ידע להוביל מערכה צבאית ב שקט ובקור רוח, כך עליו להוביל מייד כניסה למשא ומתן עם מי לא יהיה. עם החמאס בעזה באופן ישיר או דרך מתווכים, עם הראשות הפלסטינית וכל מדינה ערבית שמעוניינת ותומכת בהליכי השלום", אמר ילין. ועוד: "ההישג של 'צוק איתן' הולך ומתפוגג, ללא מתווה מדיני שייתן שקט אמתי לתושבי הדרום ומדינת ישראל. שעון החול כבר הסתובב לקראת המלחמה הבאה. היום זה באשכול, מחר זה בתל אביב ובירושלים והתגובה הצבאית והמדינית חייבת להיות בהתאם".
סגירת המעברים בין ישראל לעזה חסמה למעשה ובודדה את הרצועה לתנועת סחורות, טובין ואנשים מהעולם, לאחר שמצריים סגרה לפני שבוע את המעברים ברפיח לאחר שתי התקפה קטלניות בסמוך לאח עריש בצפון סיני, ביום שישי שבשבוע שעבר, בהן נהרגו 32 חיילים מצריים. ממשלת מצריים גם הכריזה על מצב חירום בן 3 חודשים בו מוטל עוצר כל יום בין השעות 17:00 עד 07:00 בבוקר. עוד הוחלט בממשלה המצרית לאשר לצבא מצריים להרחיב מייד רצועת ביטחון של חצי קילומטר לאורך 14 הקילומטרים שנקראו ישראל "ציר פילדלפי". הצבא המצרי החל לפוצץ בתים, מסגדים ומבנים בתחום רצועת הביטחון תוך מתן פיצוי לתושבים שבתיהם נהרסו. צילומי אוויר הוכיחו כי למרות שצבא מצריים הרס למעלה מ-1300 מנהרות הברחה, נותרו עמה מאות מנהרות כשפתחיהן חבויים במסגדים, חנויות וחדרי שינה. באמצעות רצועת הביטחון מנסה מצריים למנוע זליגת חמושים מסיני לרצועה ולהיפך.
חיילים מצריים במעבר רפיח (צילום ארכיון: יד לשריון)
חיילים מצריים במעבר רפיח (צילום ארכיון: יד לשריון)

בכיר החמאס קרא היום לרשות הפלסטינית להתערב מייד לפתיחת המעברים בין ישראל לרצועה ובין מצריים לעזה. "היכן הרשות הפלסטינית באה לידי ביטוי כשישראל סוגרת מעברים?, והיכן הרשות באה לידי ביטוי למרות שהסכמנו שאנשי הרשות הם אלו שיפעילו ויבטיחו את מעבר רפיח?", התלונן מרזוק.
בשבוע שעבר הזרימה הרשות הפלסטינית למעלה מ-31 מיליון דולר לרצועה שאפשרו תשלום משכורות לאנשי ממשל החמאס לשעבר והממשל הנוכחי לאחר מספר חודשים בהם משכורתם לא שולמה. כל עובד מתוך כ-45 עובדי הממשל קיבלו סך של 1200 דולר. ארגון גישה למעבר חופשי של אנשים, קרא הבוקר לממשלת ישראל לפתוח מייד את המעברים. מנכ"ל גישה, איתן דיאמונד אמר כי "הגבלות התנועה החמורות שהוטלו היום מעלות חשש כבד שמא אנו עדים לחזרתה של מדיניות פסולה במסגרתה מדינת ישראל פעלה בגלוי לסגירת מעברים בתגובה לירי ובכך מענישה את תושבי עזה, תחת האמתלה שבכך יושגו מטרות פוליטיות ו/או ביטחוניות. מדובר ברגרסיה מסוכנת למדיניות המנוגדת למשפט הבינלאומי, ותמוה שננקטת לאחר שגם ראשי המדינה והאחראים בה על הביטחון הודו שלא הייתה אפקטיבית בעבר".

Senior Hamas official Mousa Abu Marzouq early Sun

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן