Skip to content

עליה במספר ההרוגים השנה לעומת השנה שעברה

בשנת 2014, עד כה, נהרגו 255 בני אדם שזו עליה לעומת אשתקד ואילו בחדשי החורף השנה היו פחות הרוגים לעומת חורף אשתקד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת החורף, ערכה עמותת אור ירוק בדיקה של מספר תאונות הדרכים בחודשים החורפיים של השנה. מהנתונים, המבוססים על נתוניהם העדכניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולים ממצאים בעייתיים: על פי הנתונים, 63 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בין החודשים ינואר- מרץ בשנת 2014 – ירידה של כ- 25% במספר ההרוגים לעומת התקופה המקבילה בשנת 2013, במהלכה נהרגו 85 בני אדם בתאונות דרכים. לעומת זאת, מתחילת שנת 2014 נהרגו 255 בני אדם בתאונות דרכים, שלושה הרוגים יותר לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

המשמעות היא, כי למרות החורף השחון בשנת 2014, שהביא ככל הנראה לירידה גדולה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בתחילת השנה, לא ניתן היה לשמור על מגמת ירידה זו בהמשך השנה בגלל המחסור בתקציב ממנו סובלת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

בממוצע של עשר השנים האחרונות (2004-2013), בחודשי החורף (נובמבר-מרץ) נהרגים כ- 166 בני אדם בתאונות דרכים, כ- 13,421 נפגעים בממוצע בכל חורף, מתוכם כ- 840 נפגעים באורח קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "דווקא מנתוני החורף הנוכחי אנחנו חייבים להסיק כי הירידה בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עלולה להביא לבכייה לדורות בעליית מספר ההרוגים. לא רק הנהג אשם בתאונות דרכים, אלא גם התשתיות – במיוחד בחודשי החורף הגשומים. הקיצוץ בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יגרום לכך שלא יושקעו משאבים בכדי לשפר את מצב הכבישים. התוצאה העגומה של מצב זה, היא כי מקומות בהם עלולים להיווצר מפגעים מסכני חיים בעיתות גשמים, כמו הצפות והיווצרות בורות, עלולות להתרחש תאונות דרכים קטלניות. על המדינה לעצור את הקיצוץ המתמשך בכדי למנוע את אובדן החיים הבא".

התפלגות הנפגעים על פי ערים:
• בתל אביב נפגעו בשנת 2013 בחודשי החורף 731 בני אדם בתאונות דרכים, עשרה מתוכם נהרגו.
• בירושלים נפגעו בשנת 2013 בחודשי החורף 473 בני אדם בתאונות דרכים, ארבעה מתוכם נהרגו.
• בחיפה נפגעו בשנת 2013 בחודשי החורף 360 בני אדם בתאונות דרכים, ארבעה מתוכם נהרגו.
• בבאר שבע נפגעו בשנת 2013 בחודשי החורף 262 בני אדם בתאונות דרכים, שניים מתוכם נהרגו.
• בפתח תקוה נפגעו בשנת 2013 בחודשי החורף 252 בני אדם בתאונות דרכים, ארבעה מתוכם נהרגו.
• באשדוד נפגעו בשנת 2013 בחודשי החורף 232 בני אדם בתאונות דרכים, ארבעה מתוכם נהרגו.

במזג אוויר חורפי הכביש חלק, אחיזת הצמיגים בכביש פחות טובה וקיימת סכנת החלקה. לכן, במזג אוויר גשום יש להפחית את מהירות הנסיעה, לשמור מרחק רב יותר מהרגיל מהרכב מלפנים ולהגביר ערנות במיוחד בסביבת בתי ספר וגני ילדים. כמו כן יש לבדוק את תקינות הצמיגים לפני שמתחיל החורף בכדי לוודא כי הם אינם שחוקים או יבשים וכי לחץ האוויר בהם תקין.

הנראות בחורף חשובה מאוד, הן לנהג הרכב וגם ליתר הנהגים בכביש. לכן יש להדליק אורות גם ביום וגם בדרכים העירוניות. בימים שבהם קיים ערפל, צריך להדליק אורות דרך ולהימנע מעקיפות מסוכנות. כמו כן יש לוודא כי מגבי הרכב לא יבשים וכי יש מים במיכל המגבים. בנוסף חשוב מאד לשים לב כי המצבר, האורות, והבלמים תקינים ומוכנים לנסיעה תחת גשם ובוץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן