Skip to content

פרמייר ליג: הדרבי של מנצ'סטר

היום התקיים הדרבי הגדול של אנגליה: מנצ'סטר סיטי אירחה באצטדיון איתיחאד את היריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד וניצחה אותה 1:0
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טור אישי מאת: אוהד מנדל

אם המשחק הזה היה מתקיים לפני חודש, אין ספק שסיטי הייתה הפייבוריטית הגדולה, אך הרבה קרה לאחרונה: סיטי הפסידה שלושה משחקים ברציפות ונראית חסרת ביטחון, מה שמאפשר כרגע לצ'לסי לטייל אל התואר בבטחה; יונייטד מנסה לחזור לעצמה, אחרי שסחטה תיקו מצ'לסי במחזור שעבר והיא הגיעה לאצטדיון האיתיחאד במטרה לנצח.

הדרבי של מנצ'סטר. צילום: פליקס טמסוט
הדרבי של מנצ'סטר. צילום: פליקס טמסוט

ווין רוני חזר לשחק לאחר השעיה ארוכה. הוא חיכה מאוד לחזור לשחק, אך התקשה לבוא לידי ביטוי במשחק נגד סיטי. מה שייזכר מהמחצית השניה זה המהלך המדהים שלו, בו עבר חמישה שחקנים, אבל לא בעט בזמן. הכדור החוזר, שהגיע לאנחל די מריה, נעצר על ידי ג'ו הארט.

המחצית הראשונה לא התעלתה לרמה גבוהה כמו שציפיתי, אבל כמו בדרבי אמיתי קרו בה הרבה דברים מעניינים, כולל זוג הכרטיסים הצהובים שקיבל כריס סמולינג חסר האחריות תוך עשר דקות, הוצא מהמשחק והשאיר את קבוצתו עם עשרה שחקנים. הרגע הזה שינה את המשחק לגמרי. סיטי לא היתה רחוקה מלקבל פנדל לפני סיום המחצית, אך השופט בחר שלא לשרוק לנקודה הלבנה והתוצאה במחצית נותרה 0-0.

סרחיו אגוארו, שנמצא בתקופה מצוינת, היה מסוכן מאוד, אבל במחצית הראשונה דויד דה חאה עצר אותו בצורה וירטואוזית ושמר על יונייטד בתמונה. סיטי, שידעה שמול עשרה שחקנים בבית היא חייבת לנצח את המשחק הזה, פתחה את המחצית השנייה בסערה. בדקה ה- 63 זה הגיע: כדור רוחב ענק של גאל קלישי, שכלל לא היה אמור לשחק וברגע האחרון החליף את אלכסנדר קולארוב שנפצע בחימום, שמצא את אגוארו במיקום מצוין לבעוט את הכדור פנימה. 0:1 לטובת מנצ'סטר סיטי. 

בדקה ה-71 ודקה ה-77 המשיכה יונייטד לנסות להשוות, פעם אחת כשרובין ואן פרסי העביר כדור רוחב לדי מריה שבעט לשער ופעם שנייה בפעולה גדולה של ואן פרסי, שעבר את קלישי ובעט לשער. אולם בשני המקרים נעצרו על-ידי הארט.

במהלך המשחק ביקשה סיטי פנדל מספר פעמים ואין לי ספק שגם חלק מהפנדלים הגיעו לה, אך השופט מייקל אוליבר התעלם מכל הבקשות.

הניצחון הזה משאיר את סיטי בתמונה של האליפות ומשאיר את יונייטד מאחור לעוד עונה בינונית (כמה שהם מתגעגעים לסר אלכס פרגוסון). בשבת תנסה מנצ'סטר יונייטד לחזור לעניינים לאחר שני משחקים קשים נגד קריסטל פאלאס בבית ותקווה לצאת עם 3 נקודות. באותו יום צפוי למנצ'סטר סיטי משחק קל מול QPR שבתחתית הטבלה.

הרכבים:
מנצ'סטר סיטי: ג'ו הארט; פבלו סבאלטה, וינסנט קומפאני, מרטין דמיצ'ליס, גאל גלישי; פרננדו, יאיא טורה, חסוס נבאס, ג'יימס מילנר (הוחלף על-ידי סמיר נאסרי, 70'); סטבן יובטיץ' (הוחלף על-ידי אדין דז'קו, 71') וסרחיו אגוארו (הוחלף על-ידי פרננדיניו, 84').

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה; אנטוניו ולנסיה, כריס סמולינג (יצא באדום, 39'), מרקוס רוחו (הוחלף על-ידי פאדי מקנייר, 55'), לוק שואו; דיילי בלינד, מרואן פלאיני, עדנאן ינוזאי (הוחלף על-ידי מייקל קאריק, 43'), וויין רוני, אנחל די מריה; רובין ואן פרסי (הוחלף על-ידי ג'יימס ווילסון, 82').

צילום: פליקס טמסוט
צילום: פליקס טמסוט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן