Skip to content

שבוע המעצבים בטוקיו: האקדמיה בצלאל במקום הראשון

כבוד לעיצוב הישראלי: משלחת המעצבים של האקדמיה בצלאל זכתה במקום הראשון בתחרות בתי הספר הזרים במסגרת שבוע המעצבים בטוקיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום חמישי האחרון הוכרז פרויקט "How To" של משלחת המעצבים של האקדמיה בצלאל כזוכה במקום הראשון ב"פרס אסיה" בקטגורית בתי הספר הזרים. פרויקט "How To" הוצג במסגרת שבוע המעצבים בטוקיו – האירוע השנתי הגדול ביותר בתחומי העיצוב והאמנות באסיה – שהסתיים היום ומשך אליו למעלה מ- 100,000 מבקרים מרחבי העולם.

המשלחת מבצלאל גברה בתחרות על עשר משלחות זרות, מבתי ספר לעיצוב מצרפת, משוויץ, מקוריאה, ממקסיקו, מאנגליה ומטאייוואן.

בצלאל ביפן. מימין לשמאל: אוצרות התערוכה - ניצן דבי וליאורה רוזין, והמעצב דב גנשרוא, מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל. צילום: יח"ץ
בצלאל ביפן. מימין לשמאל: אוצרות התערוכה - ניצן דבי וליאורה רוזין, והמעצב דב גנשרוא, מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל. צילום: יח"ץ

"How to" הוא פרויקט מתמשך, שהגו ליאורה רוזין וניצן דבי (סטודיו BET), בוגרות התואר השני לעיצוב תעשייתי בבצלאל ואוצרות התערוכה. הפרויקט בוחן את תופעות שיתוף סרטוני ההסבר וההדגמה ברשתות החברתיות ותוצריהן.

במסגרת הפרויקט מתבקשים מעצבים להגיב לסרטון "איך מקפלים טי-שירט במינימום תנועות" ולהציג פרשנות מעשית של ה"סוד" הנלמד בו, תוך שהם יוצרים בעקבותיו אובייקט חדש ומקורי. כמהלך משלים התבקשו המעצבים ליצור סרטון מקורי משלהם, שמתעד ומסביר את תהליך יצירת האובייקט החדש ובכך מכשיר את הקרקע להמשכיות של ידע ועשייה.

על המעצבים הוטל לבחון לא רק את המעשה המוצג בסרטון, אלא דברים נוספים בו כגון תנועה, מיקום, איכות וידאו וזהותו של יוצר הסרט הנשקפת מאלו. פרויקט זה הוא ניסיון להציג נקודת מבט חדשה על ידע אנושי, למידת תהליכי יצירה וניסוח מחודש ועדכני של יחסי מעצב-משתמש ושל מורה-תלמיד בעולמות אקדמיים, פיזיים ומקוונים.

תערוכה ראשונה של פרויקט "How to" הוצגה בשבוע העיצוב בבייג'ין בשנת 2012 ובהמשך בתערוכת "אונליין אופליין" בגלריית המשכן לאמנות ע"ש מאירוב שבחולון.

במהלך שבוע המעצבים בטוקיו הוצגה תערוכה חדשה של הפרויקט, בהשתתפותם של חמישה בוגרי בצלאל: גל בולקא (עיצוב תעשייתי), דנה בן שלום (תואר שני בעיצוב תעשייתי), יואב פרי (תקשורת חזותית), איתן אלוא (תקשורת חזותית) וערן ברבקוב (עיצוב קרמי וזכוכית). השופטים העניקו מחמאות רבות למעצבים מבצלאל וקבעו שאלו חמישה פרויקטים מצוינים ומבריקים.

עבודתו של גל בולקא, מעצב בוגר בצלאל. צילום: מוטי פישביין
עבודתו של גל בולקא, מעצב בוגר בצלאל. צילום: מוטי פישביין
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן