Skip to content

פורמולה 1: לואיס המילטון – הנהג הבריטי הטוב ביותר בהיסטוריה

אתמול ניצח המילטון, זו השנה השלישית ברציפות, בגרנד פרי ארצות הברית, כשהוא מקדים את ניקו רוזנברג, חברו לקבוצה, בפחות מחמש שניות. היתה זה קרב מותח עד קו הסיום במסלול "האמריקות" באוסטין, טקסס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"איזה מקום נהדר להתחרות בו," אמר המילטון במסיבת העיתונאים לאחר זכייתו. "היה לנו עידוד אדיר פה ואני חייב לומר תודה ענקית לאוהדים שהיו נהדרים לאורך כל סוף השבוע."

מסלול האמריקות, גרנד פרי ארצות הברית (2.11.2014). המילטון בפעולה. צילום: Andrew Hone Photographer / Pirelli
מסלול האמריקות, גרנד פרי ארצות הברית (2.11.2014). המילטון בפעולה. צילום: Andrew Hone Photographer / Pirelli

גיוון היה שמו השני של "מסלול האמריקות" באוסטין, טקסס: גם בדרישות לצמיגים לאורך ההקפות וגם בשל תנאי מזג האוויר המשתנים שליוו את הנהגים החל מהאימונים, דרך המוקדמות וכלה במירוץ עצמו. אסטרטגיית החלפת הצמיגים של המילטון ורוזנברג היתה זהה: שתי עצירות, כששניהם החלו עם צמיגים רכים ועברו לצמיגי מדיום במהלך המירוץ. רוזנברג החל את המירוץ בפול פוזישן, אולם בהקפה ה-24 (מתוך 56), זיהה המילטון הזדמנות לעקוף את חברו לקבוצה וניצל אותה היטב. יחד עם זאת, הקרב בין שני נהגי "החצים האפורים" היה מותח עד קו הסיום, כשהמילטון חוצה את קו הסיום 4.3 שניות בלבד לפני רוזנברג. במקום השלישי הגיע דניאל ריקיארדו (רד בול). זהו הפודיום השמיני השנה של הנהג האוסטרלי, שמדורג כרגע גם במקום השלישי הכללי, אולם חרף מאמציו והצלחותיו לאורך השנה, ריקיארדו מצוי מחוץ למאבק על תואר האליפות.

תוצאות המירוץ ב"מסלול האמריקות" (2.11.2014):
(1) לואיס המילטון (מרצדס) 1:40:04:785
(2) ניקו רוזנברג (מרצדס) 4.3+ שניות
(3) דניאל ריקיארדו (רד בול) 25.5+ שניות

מסלול האמריקות, גרנד פרי ארצות הברית, 2.11.2014. על הפודיום: משמאל לימין: ניקו רוזנברג (מרצדס) - שני; רוב תומאס, מנהל איכות (מרצדס); לואיס המילטון (מרצדס) - ראשון; דניאל ריקיארדו (רד בול) - שלישי. צילום: Andrew Hone Photographer / Pirelli
מסלול האמריקות, גרנד פרי ארצות הברית, 2.11.2014. על הפודיום: משמאל לימין: ניקו רוזנברג (מרצדס) - שני; רוב תומאס, מנהל איכות (מרצדס); לואיס המילטון (מרצדס) - ראשון; דניאל ריקיארדו (רד בול) - שלישי. צילום: Andrew Hone Photographer / Pirelli

זוהי הפעם העשירית העונה בה זוכים המילטון ורוזנברג במקומות הראשון והשני במירוץ – ומביאים לכך שמרצדס השוותה את שיאה של מקלארן בדבר מספר זכיות ראשון-שני במירוצים. מכיוון שנותרו עוד שני מירוצים העונה (סאו פאולו ואבו-דאבי), ייתכן בהחלט שהשיא משנת 1988 נמצא בסכנה.

בנוסף, משמעות התוצאה ב"מסלול האמריקות" היא, שאחד משני נהגי מרצדס, המילטון או רוזנברג, שמדורגים כרגע במקומות הראשון והשני בדירוג הנהגים לשנת 2014, הוא שיוכתר לנהג הטוב ביותר השנה.

בטקסס יודעים לחגוג. צילום: Andrew Hone Photographer / Pirelli
בטקסס יודעים לחגוג. צילום: Andrew Hone Photographer / Pirelli
בטקסס תתנהג כמו טקסני. צילום: 2014 Daimler AG
בטקסס תתנהג כמו טקסני. המילטון בתפקיד השריף. צילום: 2014 Daimler AG

תקציר העונה שהיתה:
אוסטרליה (ניקו רוזנברג – מרצדס); מלזיה (לואיס המילטון – מרצדס); בחריין (לואיס המילטון – מרצדס);
סין (לואיס המילטון – מרצדס); ספרד (לואיס המילטון – מרצדס); מונאקו (ניקו רוזנברג – מרצדס); קנדה (דניאל ריקיארדו- רד בול); אוסטריה (ניקו רוזנברג – מרצדס); בריטניה (לואיס המילטון – מרצדס); גרמניה (ניקו רוזנברג – מרצדס); הונגריה (דניאל ריקיארדו – רד בול); איטליה (לואיס המילטון – מרצדס); סינגפור (לואיס המילטון – מרצדס); יפן (לואיס המילטון – מרצדס); רוסיה (לואיס המילטון – מרצדס); ארה"ב (לואיס המילטון – מרצדס).

מהתקציר עולה, ש"החצים האפורים" זכו 14 פעמים במהלך העונה, וחסר להם עוד ניצחון אחד כדי להשוות את שיאן של מקלארן (1988) ופרארי (2002 ו- 2004) של כמות הזכיות בשנה קלנדרית.

טבלת דירוג הנהגים (נכון ל- 2.11.2014):
(1) לואיס המילטון (מרצדס) 316 נקודות;
(2) ניקו רוזנברג (מרצדס) 292 נקודות;
(3) דניאל ריקיארדו (רד בול) 214 נקודות;
(4) ואלטרי בוטאס (וילאמס-מרצדס) 155 נקודות;
(5) סבסטיאן פטל (רד בול) 149 נקודות;
(6) פרננדו אלונסו (פרארי) 149 נקודות.

המילטון מס' 1. צילום: 2014 Daimler AG
לואיס המילטון מס' 1. צילום: 2014 Daimler AG

המילטון הוא הבריטי השלישי, אחרי ג'ים קלארק ונייג'ל מנסל, שניצח חמישה מירוצי פורמולה 1 ברצף. אחרי הניצחון אתמול הוא מחזיק גם בתואר הנהג הבריטי המצליח ביותר בתחרויות הפורמולה 1. עם 32 ניצחונות, עבר המילטון את שיאו של נייג'ל מנסל.

"אני גאה מאוד על כך שאני מחזיק עכשיו את השיא של הנהג הבריטי בעל מספר הניצחונות הגבוה ביותר בפורמולה 1," התייחס המילטון לתואר החדש. "אם כי אני חייב לומר שרק הודות לקבוצה ולמכונית שיש לנו השנה הצלחתי להגיע לאבן הדרך הזו כל כך מהר. עשר זכיות במהלך עונה זה פשוט… וואוו!"

שבירת שיאים אינה זרה להמילטון, הנהג השחור הראשון שהשתתף במירוצי פורמולה 1. כבר במהלך שנת 2007, בתום הגרנד פרי הספרדי בעונה הראשונה שלו בפורמולה 1, הוא הפך לנהג הצעיר בהיסטוריה שהוביל את אליפות העולם בפורמולה 1. אז גם שבר את שיא העלייה לפודיום כאשר דורג תשע פעמים ברציפות באחד משלושת המקומות הראשונים. הוא היה הנהג הראשון שרשם נקודות בכל תשעת המרוצים הראשונים שלו בפורמולה 1. בשנת 2008, היה המילטון לנהג הצעיר בהיסטוריה שזכה בתואר אליפות הפורמולה 1 (אם כי שיא זה נשבר על-ידי סבסטיאן פטל).

המירוצים הבאים העונה: בשבוע הבא – ברזיל; בעוד שבועיים – אבו דאבי.

[related-posts title="עוד בספורט:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן