Skip to content

"היחסים העמוקים בין ארה"ב לישראל חזקים מכל מחלוקת"

כך אומר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. השר יעלון אמר את הדברים האלה בטקס חנוכת פס הייצור של כנפי מטוס F35 במפעלי התעשייה האווירית. זהו קשר מיוחד מאין כמותו בין המעצמה הגדולה בעולם, מנהיגת העולם החופשי, שהיא ידידתה הגדולה ביותר של מדינת ישראל והמשענת האסטרטגית שלה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע המתיחות הגואה בין ישראל לארה"ב, ואחרי שבכירים בוושינגטון סירבו להיפגש אתו, בביקורו האחרון בוושינגטון – מעלה שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, את יחסי ישראל-ארה"ב על נס ואומר כי הקשר בין ישראל לארה"ב הוא "קשר בל ינתק". את הדברים הללו אמר שר הביטחון בטקס חנוכת פס הייצור של כנפי מטוס F35 במפעלי התעשייה האווירית.

"קשר בל ינתק". שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"קשר בל ינתק". שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"המפגש עתה הוא סמל לקשר הבל ינתק בין ארצות הברית לישראל", אמר השר יעלון. "זהו קשר מיוחד מאין כמותו בין המעצמה הגדולה בעולם, מנהיגת העולם החופשי, שהיא ידידתה הגדולה ביותר של מדינת ישראל והמשענת האסטרטגית שלה. ארצות הברית מעניקה לישראל במהלך השנים סיוע נרחב, בעיקר בתחום הביטחון, והוא זה אשר מסייע למדינת ישראל לעמוד באתגרים  הניצבים בפניה.

"כמי שמלווה זה שנים את היחסים המיוחדים הללו, אני נפעם בכל פעם מחדש מעומק הקשר והאינטימיות בין ממסדי הביטחון, הצבאות והעומדים בראשיהם", אמר שר הביטחון. "במזרח תיכון משתנה וסוער בו אין לדעת מה יילד יום, זהו קשר חשוב מאין כמותו.

"זו העת לומר את הדברים פעם נוספת, בקול רם וברור: היחסים העמוקים בין ארצות הברית לישראל חזקים מכל מחלוקת. ויכוח, חריף ככל שיהיה, לא יעיב על מערכת הקשרים בין המדינות ועל התודה שחבים אזרחי ישראל לארצות הברית על תרומתה לביטחוננו ולעוצמתנו".

שר הביטחון גם הזהיר מפני האפשרות, שתעשיות ביטחוניות ייפגעו בשל הקיצוצים במשק: "בעידן בו התעשיות הביטחוניות של ישראל מהוות נדבך משמעותי בכלכלה הישראלית בייצור המקומי ובייצוא לרחבי העולם, ולאור העובדה כי הן מספקות באופן ישיר ועקיף פרנסה לעשרות אלפי משפחות בישראל – חובתנו לזכור שפגיעה בהן, כתוצאה מפגיעה משמעותית בתקציב הביטחון, תהווה מכה קשה לאזורים שלמים בישראל", אמר השר יעלון. "אנו מתעקשים כי חלק משמעותי של התעשיות הללו יפעל בפריפריה, ולא בכדי. זו חובתנו החברתית למדינת ישראל ולאזרחיה. אבוי לנו אם כתוצאה מאינטרסים פוליטיים צרים כאלו או אחרים, שמטרתם לפגוע במערכת הביטחון ולהשחיר את אנשיה מבלי להבין את המשמעויות והסיכונים לכך, יאבדו את פרנסתם אלפי עובדים בתעשיות הביטחוניות בצפון ובדרום, בגליל ובנגב, וביטחונה הצבאי והחברתי של מדינת ישראל ייפגע.

שר הביטחון סיפר כי ביקר בשנה שעברה במפעלי לוקהיד מרטין בפורת' וורת', בפס הייצור של F35, ופגש שם את בכירי החברה. "אי אפשר היה שלא להתרשם מהמטוס, שיהיה חוד החנית של הצבאות המובילים בעולם, בהם צה"ל וחיל האוויר הישראלי כמובן; אי אפשר גם היה שלא להתרשם מהמחויבות העצומה של אנשי החברה לפרויקט, ולשיתוף הפעולה ארוך השנים עם ישראל. זהו שיתוף פעולה מנצח: איכות פוגשת באיכות. העוצמה, האיכות והמצוינות העולמיות של לוקהיד מרטין, בתוספת המצוינות הישראלית – מביאים לכך שהממשל האמריקני, הפנטגון והתעשייה הביטחונית של ארצות הברית, בוחרים פעם אחר פעם לפתח עם התעשייה הביטחונית הישראלית את המוצרים המתקדמים ביותר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן