Skip to content

נחנך קו ייצור כנפי F-35 בתעשייה האווירית

בסך הכל עתידה התעשייה האווירית לייצר יותר מ- 800 זוגות כנפיים בעשור הקרוב, ואספקתן ללוקהיד מרטין תתחיל באמצע שנת 2015. פוטנציאל המכירות מוערך בכ- 2.5 מיליארד דולרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קו ייצור הכנפיים למטוס הקרב F-35, נחנך היום במפעל להב של התעשייה האווירית. הטקס התקיים בנוכחות שר הביטחון משה (בוגי) יעלון; שגריר ארה"ב בישראל דניאל שפירו; לוטננט ג'נרל כריסטופר בוגדן, מנהל פרוייקט ה- F-35 בחיל האוויר האמריקני; פט דיואר, סמנכ"ל לוקהיד מרטין אינטרנשיונל; ורפי מאור, יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית.

חונכים את קו הייצור: שר הביטחון משה (בוגי) יעלון; יו"ר התעשייה האווירית רפי מאור, שגריר ארה"ב בישראל דניאל שפירו; לוטננט ג'נרל כריסטופר בוגדן, מנהל פרוייקט ה- F-35 בחיל האוויר האמריקני; פט דיואר, סמנכ"ל לוקהיד מרטין אינטרנשיונל
חונכים את קו הייצור: שר הביטחון משה (בוגי) יעלון; יו"ר התעשייה האווירית רפי מאור, שגריר ארה"ב בישראל דניאל שפירו; לוטננט ג'נרל כריסטופר בוגדן, מנהל פרוייקט ה- F-35 בחיל האוויר האמריקני; פט דיואר, סמנכ"ל לוקהיד מרטין אינטרנשיונל

בקו הייצור האוטומטי והמתקדם מסוגו ייצר בכל חודש כ-4 זוגות כנפיים אשר יחוברו לגוף המטוס בארה"ב. בסך הכל עתידה התעשייה האווירית לייצר יותר מ- 800 זוגות כנפיים בעשור הקרוב, ואספקתן ללוקהיד מרטין תתחיל באמצע שנת 2015. פוטנציאל המכירות מוערך בכ- 2.5 מיליארד דולרים.

קו ייצור מתקדם

התעשייה האווירית השקיעה עשרות מיליוני דולרים בבניית קו הייצור. לצורך ייצור הכנפיים נדרשות מערכות וטכנולוגיות מתקדמות ביותר על מנת להתאים לתכנון הייחודי של מטוס הקרב החדש. קו הייצור מאופיין ברמות דיוק קפדניות, ובהבטחת שמירה על איכות הסביבה בתהליך הייצור. חלקן העליון של הכנפיים יהיה עשוי מחומרים מרוכבים אשר פותחו באופן ייחודי עבור מטוס ה- 35-F.

רכז ייצור הכנפיים של מפעל להב של התעשייה האווירית ידוע בעולם בשל הנסיון הרב והידע שנצבר בו במהלך השנים, בתהליכי ייצור כנפיים עבור מטוסי 16-F , ו- 38-T עבור לוקהיד מרטין וחיל האוויר האמריקני, וכן בייצור חלקים נוספים למטוסי קרב אחרים וללקוחות שונים.

עוצמת הקשר ארה"ב-ישראל

שר הביטחון אמר: "המפגש היום, כאן במפעלי התעשייה האווירית לרגל חנוכת פס הייצור של כנפי מטוס F35, הוא אות ומופת לעוצמה. עוצמתו של הקשר המיוחד בין ארצות הברית לישראל ובין הממסדים הביטחוניים של שתי המדינות; ועוצמתה של מדינת ישראל, של אנשיה ושל יכולותיה.
כאן במפעלי התעשייה האווירית, כמו גם בשאר התעשיות הביטחוניות של ישראל, אנו מגלים מדי יום את המצוינות, האיכות והיצירתיות; את היכולת לחשוב הכי רחוק, וגם להגיע לשם. את הידיעה כי אם לא נהיה הטובים ביותר, המתקדמים ביותר, המתוחכמים ביותר – פשוט לא נהיה. זהו סוד כוחנו וקיומנו. זו עוצמתנו. מוחותינו ולבבותינו. הרוח והידע.

"זכיתי לבקר בשנה שעברה במפעלי לוקהיד מרטין בפורת' וורת', בפס הייצור של F35, ופגשתי שם את בכירי החברה. אי אפשר היה שלא להתרשם מהמטוס, שיהיה חוד החנית של הצבאות המובילים בעולם, בהם צה"ל וחיל האוויר הישראלי כמובן; אי אפשר גם היה שלא להתרשם מהמחויבות העצומה של אנשי החברה לפרויקט, ולשיתוף הפעולה ארוך השנים עם ישראל".

שותפות אסטרטגית

רפי מאור, יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית אמר: "השותפות שלנו עם לוקהיד מרטין בייצור מכלולים למטוס הקרב המתקדם ביותר בעולם, הינה אסטרטגית עבור התעשייה האווירית. אנו רואים בכך הכרה והבעת אמון של לוקהיד מרטין ושל הממשל האמריקני ביכולותיה של התעשייה האווירית כמובילה עולמית בתעשייה, והנהלת החברה מחוייבת באופן מלא ועמוק להצלחת הפעילות הזו. אנו נרגשים וגאים לעבוד עם הממשל האמריקני ושותפינו מהתעשייה על מנת לספק את היכולות פורצות הדרך לדור הבא של מטוסי הקרב".

מסירות ודיוק

אמר פטריק דיואר, סמנכ"ל לוקהיד מרטין אינטרנשיונל: "לאור מסירותה של התעשייה האווירית העבודה המדויקת שהיא מבצעת, ברמה בינלאומית, על מטוס ה F-16, אין זו הפתעה שאנו רואים בה שותפה אסטרטגית ומהימנה עבור לוקהיד מרטין. מתוך השותפות הזו, התעשייה האווירית מחוייבת להמשך המסורת של העשייה האיכותית ביותר בייצור הכנפיים עבור דור העתיד של מטוסי הקרב הישראליים אשר יגנו על ישראל ואנשיה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן