Skip to content

אושרה בנייה נוספת בירושלים המזרחית

הוועדה המחוזית בירושלים אישרה הבוקר בנייה של מאות יחידות דיור נוספות בהר חומה וברמות. גורמים מדיניים טוענים שמדובר בתגובת הממשלה להכרזות הרשות הפלסטינית כי פניה מועדות למועצת הביטחון בבקשה לקביעת מועד נסיגת ישראל מהשטחים הכבושים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה הבוקר (רביעי) בנייה של 278 יחידות דיור חדשות בירושלים המזרחית, מעבר לקו הירוק. על-פי התכנית, ייבנו יחידות הדיור בארבעה מתחמים בשכונת רמות ובשכונת הר חומה. שכונת הר חומה נמצאת בלב שטח פלסטיני אותו תובעים הפלסטינים בכל הסדר מדיני עתידי לשייך למדינתם לכשתקום. ביום ראשון האחרון אישרה הועדה המחוזית בניית 500 יחידות דיור ברמת שלמה. לצרכי הבנייה יופקעו אדמות פלסטיניות לצרכי כביש חדש. גורמים המקורבים לממשלה אמרו הבוקר כי הממשלה מבקשת להעניש את הפלסטינים על הצהרות הראשות הפלסטינית לפנות בימים הקרובים למועצת הביטחון באו"ם בדרי שה שהמועצה תקבע מועד לנסיגת ישראל מהשטחים הכבושים מאז 67.

הר חומה (צילום: אתר הר חומה)
הר חומה (צילום: אתר הר חומה)

הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן, הודיע בתחילת השבוע כי הרשות סיימה להכין מכתב עמדה והסבר המיועד לחברי מועצת הביטחון ובו תתבקש המועצה להכריז על סיום הכיבוש הישראלי וקביעת המועד לנסיגת ישראל מהשטחים. ברשות הסבירו כי הם יודעים כי בקשה זו צפויה להיות מופלת על ידי ארצות הברית שבידיה הזכות להטיל ווטו על החלטות המועצה. בעיריית ירושלים לא קושרים את האישורים לבניות מעבר לקו הירוק. דוברות עיריית ירושלים הגיבה הבוקר ואמרה כי "הבניה בירושלים היא הכרחית, חשובה ותימשך בכל העוצמה והכוח במטרה לאפשר ליותר צעירים לגור בירושלים, לבנות ולחזק את עתידם ולחזק את מדינת ישראל". בתגובה למצב הנפיץ והרגיש בו שרויה העיר נמסר מהעירייה כי "העירייה לא תיתן את ידה להקפאת בנייה ליהודים". בעירייה מסבירים כי הקפאת בניה בעיר ליהודים הנה אפליה בשל דת גזע ולכך לא תיתן העירייה יד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן