Skip to content

לבני על האלימות בספורט: "החלטנו כאן שעוברים למעשים"

שרת המשפטים, ציפי לבני, יזמה דיון דחוף בנושא האלימות בספורט הישראלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירועי האלימות בספורט הישראלי, במגרשים ומחוצה להם, הובילו לקיומו של דיון דחוף היום, במשרד המשפטים. בדיון השתתפו, בין היתר, שרת המשפטים ציפי לבני, שרת הספורט לימור לבנת, יו"ר השדולה לספורט ח"כ יואל רזבוזוב, נציגי מנהלת הליגות לכדורגל, נציגי המשטרה, ונציגי הפרקליטות.

בסיומה של הישיבה סוכם על שיתוף פעולה בין משרד המשפטים, התרבות והספורט והמנהלות לכדורגל וכדורסל תוך העמדת תקציבים משותפים לקמפיין הסברה וחינוך בתחום מאבק בגזענות עוד בשנת 2014. עוד סוכם, כי משרד המשפטים יפעל להסדרה משפטית שתאפשר התמודדות עם אלימות אוהדים במגרשי הכדורגל. בכוונת הגופים השונים לפעול יחד להכשרתם של שופטים מיוחדים בתחום הספורט שילמו את התחום ויכירו את עולם הספורט ואת השפעות  והשלכות העבירה על הציבור הכללי .

ישיבה דחופה בנושא האלימות בכדורגל. צילום: דף הפייסבוק של מנהלת הליגות
ישיבה דחופה בנושא האלימות בכדורגל. צילום: דף הפייסבוק של מנהלת הליגות

ציפי לבני, שרת המשפטים, אמרה בתום הישיבה: "החלטנו כאן שעוברים למעשים. החלטנו שנייצר הרתעה משמעותית כנגד כל תופעת אלימות במגרשים. דרושה הרתעה והחמרה בענישה. אפעל ביחד עם נשיא בית המשפט העליון להכשיר שופטים שיתמקצעו בספורט ובעבירות ספורט, וניתן כלים מנהלים למנהלות ולהתאחדויות לפעול מידיית כנגד אוהדים אלימים ונגד גזענות."

לימור לבנת, שרת הספורט: "בפגישה חשובה זו מיפינו יחד את כל הבעיות הדורשות טיפול ומכאן נצא לעבודה משותפת. הספורט הוא לא אקס טריטוריה, הוא חלק מהחברה וכך גם צריך להתייחס אליו. כל הגורמים כאן היום מבינים שצריך לתת יחס שונה לגבי הנעשה במגרשים, בכדי להשיג תוצאות טובות יותר. דוגמה לקולת הענישה הקיימת ראינו לאחר הדרבי, כאשר המשטרה ביקשה שלוש שנות הרחקה לאוהדים, ובפועל הם הורחקו למאה ימים בלבד."

יו"ר המנהלת, יורם באומן, התייחס לענישה: "יש לנו רשימה של מה שאנחנו חושבים שצריך לעשות בתור מנהלת ליגה בכדורגל, זה משליך גם לענפי ספורט אחרים. חייבים רף ענישה מינימלי." עוד הוסיף, כי המנהלת תשתף פעולה עם משרד המשפטים בעניין המאבק בגזענות.

* * *

עוד בנושא זה:

  • ראש חטיבת הספורט של הסתדרות המעו"ף, ניר אלון, פנה אתמול בשם שחקני ושחקניות הכדורגל בישראל לשרת המשפטים, לשרת התרבות והספורט ולמועצה למניעת אלימות בספורט, ודרש לעשות שימוש נרחב בסמכויות האכיפה והענישה שקבועות בחוק איסור האלימות בספורט. בנוסף, ביקש אלון לפעול לשיתוף פעולה בטיפול בנגע האלימות ולאמירה נחרצת מפי כל רשויות המדינה האמונות על הנושא, לרבות רשויות האכיפה והשיפוט.
  • ההתאחדות לכדורגל הגישה אתמול (5/11/2014) לבית הדין המשמעתי כתב אישום כנגד קבוצות הפועל תל אביב ומכבי תל אביב ושחקן מכבי תל אביב קרלוס גרסיה. על-פי כתב האישום שפורסם, מואשמות שתי הקבוצות בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות ובהתפרצות לשדה המשחק בנסיבות מחמירות. גרסיה מואשם בהתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות. הדיון המשמעתי קבוע ליום שני הבא (10/11/2014).
  • פלילים: בית משפט השלום בתל אביב האריך ביום שלישי (4/11/2014) את מעצרו של אוהד הפועל תל אביב, אלרואי ידעי, שתקף את הכדורגלן ערן זהבי, בשלושה ימים. פרטים נוספים בכתבתו של אליק מאור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן