Skip to content

פנייה ליועץ המשפטי לממשלה: הורה על חקירת החשדות בעניין ברק

בעקבות חשיפת קלטות אולמרט בערוץ 10, שבה נשמע אולמרט מדבר עם שולה זקן על שוחד כביכול שלקח לכאורה שר הביטחון לשעבר, נעשו היום מספר פניות ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה על חקירה ובדיקת הטענות. עו"ד אליעד שרגא: "אסור להתעלם מחשדות חמורים כאלו. במידת הצורך אף להעניק למר אהוד אולמרט מעמד עד מדינה". ברק: "אם לאולמרט […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההקלטות של ראש הממשלה לשעבר אולמרט עם שולה זקן מיולי 2011, שנחשפו בערוץ 10 ביום שישי האחרון, שבהן נשמע אהוד אולמרט מאשים את אהוד ברק וטוען כי "הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים". לדברי אולמרט בהקלטה: "הוא מחביא את הכסף בשוויץ או באיזה משרד עורכי דין. הוא מעביר את זה לחברה שבה שמו לא מופיע", הוקלט ראש הממשלה לשעבר על ידי מזכירתו הבכירה וראש לשכתו, קשת. במהלך השיחה המוקלטת שערך אולמרט עם זקן האשים ראש הממשלה לשעבר את ברק, אז שר הביטחון בממשלתו, בלקיחת שוחד ואף קבע כי "הוא יסיים בבית הסוהר". ברק מצידו מכחיש את הדברים, ויצוין כי עד עתה אין כל תימוכין לאמירותיו של אולמרט בהקלטה. בהקלטה אומר אולמרט כי בעניין זה פנו אליו בכירים ובהם גם ראש המוסד תמיר פרדו.

הכחיש את דברי אולמרט - פרדו (צילום יח"צ)
הכחיש את דברי אולמרט - פרדו (צילום יח"צ)

הבוקר (ראשון), הכחיש פרדו בכלי התקשורת כי שוחח עם אולמרט בעניין זה.

בהמשך לחשיפת הקלטת פנה הבוקר, יושב ראש הפורום המשפטי למען ישראל, עורך דין יוסי פוקס, ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבדוק את דבריו של אולמרט על ברק.
"מבחינת אמון הציבור", אמר פוקס לתקשורת, "אנחנו סבורים שהיועץ המשפטי לממשלה צריך להנחות את המשטרה לחקור את הפרשה. ככל שמדובר בעבירות שנעשו צריך להעמיד את ברק לדין, ואם מדובר בדברים לא נכונים – צריך להכחיש אותם ולומר שלא היו דברים מעולם".

במקביל, גם התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לוינשטיין ודרשה ממנו לפתוח בחקירה. מפרסומים בכלי התקשורת עולה, לכאורה, כי באחת הקלטות שהגב' שולה זקן העבירה לרשויות אכיפת החוק עולה האשמה חמורה ביותר בשוחד שנסמכת לכאורה על דברי ראש מוסד. מערכת אכיפת החוק איננה יכולה להתעלם מהאשמות חמורות כאלו, הנושא מצריך חקירה על מנת להפריך או לאושש את החשדות לכאורה. ניסיונות העבר מלמדים אותנו, כי התעלמות מחשדות חמורים לא גורמת להם להתמוסס ולהעלם, אלא רק לפגיעה באמון הציבור ולנזק למדינה, לחברה ולחשודים עצמם, כתבו בתנועה לוינשטיין. התנועה ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה "להורות על חקירת הנושא באופן יסודי וממצה ובמסגרת זו יזמן לחקירה אף את מר אהוד אולמרט ואת ראש המוסד המדובר". בהמשך לכך אמר עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון כי "אסור להתעלם מחשדות חמורים כאלו, יש לחקור את הנושא ביסודיות ובמידת הצורך אף להעניק למר אהוד אולמרט מעמד עד מדינה כדי להגיע לשורשם של דברים ולמגר את תופעת השוחד בצמרת השלטון". נכון לעכשיו המשטרה לא החלה בבדיקת הדברים . בדיקה כזאת יכולה להתחיל רק אם תינתן הוראה לכך מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.


במשרדו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר הגיבו היום להאשמות אלו ומסרו כי "מדובר בשקר וכזב, חסרי כל בסיס, שמופצים מזה שנים על ידי עבריין שבינתיים גם הורשע, משיקולים שכל בר דעת יכול להעריך לבדו". בנוגע לטענת אולמרט כי גם ראש המוסד הגיע אליו בעניין השוחד שניתן לכאורה לברק, הגיבו במשרד כי "ראש המוסד, היחיד ששמו נזכר כמקור כבר הכחיש זאת בתוקף. אם יש למר אולמרט מידע נוסף כלשהו, יתכבד ויפנה מיד למשטרה. הדברים נכונים גם לכל מי ממקורותיו ככל שבכלל יש כאלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן