Skip to content

נתניהו: "עסקה גרועה עם איראן תהיה אסון בעל ממדים היסטוריים"

בנאום ששודר בווידיאו לעצרת הקהילות היהודיות בצפון אמריקה, אמר עוד נתניהו כי על המערב להכיר במגבלות יכולת איסוף המודיעין. "אל תשכחו שבמשך שנים, סוכנויות המודיעין של ישראל וארה"ב כאחד לא הצליחו לגלות את מתקני ההעשרה החשאיים שבנתה איראן בנתאנז וקום. אין כל סיבה אפוא להאמין שאמצעי המודיעין שלנו יהיו מושלמים בעתיד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות כעת הוא אם הקהילה הבינלאומית תסכים לעסקה שתותיר את איראן כמדינת סף גרעינית ותסיר את הסנקציות". כך אמר הלילה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנאום ששודר בווידיאו בפני עצרת הקהילות היהודיות של צפון אמריקה.

נתניהו: "ישראל מחויבת לחלוטין לסטטוס קוו בהר הבית" (צילום מסך משידור הווידיאו)
נתניהו: "ישראל מחויבת לחלוטין לסטטוס קוו בהר הבית" (צילום מסך משידור הווידיאו)

"זה יהיה אסון בעל ממדים היסטוריים", הזהיר נתניהו. "הוא יעניק זריקת עידוד לכל בנות חסותה הטרוריסטיות של איראן ברחבי האזור ויצית מרוץ חימוש גרעיני בין סונים ושיעים שיעמיד בסכנה את העולם כולו. למותר לציין שהוא יהווה סכנה גדולה למדינת ישראל".

נתניהו הזהיר כי ישראל איננה יכולה לאפשר למשטר המחויב להשמדתה פיתוח נשק שיאפשר לו לממש יעד זה והדגיש כי האלטרנטיבה לעסקה רעה אין פירושה דווקא מלחמה. "פירושה לתת יותר זמן לסנקציות הקיימות ואף לסנקציות חזקות יותר כדי לפרק באופן מלא את יכולותיה של איראן להשיג נשק גרעיני. הסרת הסנקציות לפני השגת מטרה זאת פירושה הסרת כל תקווה לפתרון דיפלומטי אמיתי".

נתניהו חזר על אזהרתו באו"ם, לפני מספר חודשים, כי מיגור דאע"ש תוך השארתה של איראן כמדינת סף גרעינית פירושה ניצחון בקרב אך הפסד במלחמה. "האיום הגדול ביותר על העולם היום הוא נשק גרעיני בידיהם של כוחות אסלאם קיצוני. אסור לאפשר לזה לקרות לעולם – למען ישראל, למען השלום במזרח התיכון ולמען השלום והביטחון של העולם כולו".

נתניהו הזהיר מהישענות על מודיעין או על פקחים, כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. "אני מאמין שזו תהיה עסקה רעה וטעות חמורה. עלינו להכיר במגבלות יכולות איסוף המודיעין שלנו. אל תשכחו שבמשך שנים, סוכנויות המודיעין של ישראל וארה"ב כאחד לא הצליחו לגלות את מתקני ההעשרה החשאיים שבנתה איראן בנתאנז וקום. אין כל סיבה אפוא להאמין שאמצעי המודיעין שלנו יהיו מושלמים בעתיד. באשר לפקחים, הם לא הצליחו למנוע מצפון קוריאה להניח את ידיה על הפצצה. ואם למדנו משהו מעשר השנים בהן שיטתה איראן בוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הרי זה שהפקחים לא ימנעו גם מאיראן להשיג את הפצצה. סבא"א עצמה דיווחה רק בשבוע שעבר שאיראן ממשיכה להסתיר את ההיבטים החשודים ביותר של תכניתה הגרעינית מעיניהם של הפקחים הבינלאומיים שכבר נמצאים שם".

בדברו על העימות עם הפלסטינים אמר נתניהו כי בשבועות האחרונים חלה עלייה דרמטית במספר פיגועי הטרור נגד יהודים ברחבי הארץ, כולל כאן בירושלים. "הפיגועים הללו מלווים בקמפיין שיטתי של הסתה, לרבות עלילות לפיהן ישראל חותרת לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית ואף האשמות פרועות שבכוונתנו להרוס אתרים קדושים למוסלמים", אמר נתניהו. "אלה הן האשמות שווא. אלה הן בדיות גמורות. ישראל מחויבת לחלוטין לסטטוס קוו. בשבוע שעבר שוחחתי עם עבדאללה מלך ירדן ושבתי והדגשתי באוזניו את מחויבותה של ישראל לשמור על הסטטוס קוו הדתי בהר הבית".

נתניהו שב והאשים את הרשות הפלסטינית ואת אבו מאזן באחריות לטרור. "הרשות הפלסטינית, שצריכה לפעול כדי להרגיע את הרוחות, הצטרפה לחמאס ולאיסלמיסטים הקיצוניים האחרים בליבוי הלהבות. הנשיא עבאס עצמו קרא לפלסטינים למנוע מיהודים להיכנס להר הבית והשתמש במילים 'בכל האמצעים האפשריים'. הנשיא עבאס אומר שאסור שכף רגלנו תדרוך בהר הבית, המקום הקדוש ביותר ליהדות, אותו פוקדים היהודים בשלום במשך שנים. זה שינוי של הסטטוס קוו. הנשיא עבאס שיבח פומבית את המחבל מהג'יהאד האסלאמי שניסה לרצוח את הרב יהודה גליק והצהיר – ואני מצטט – שהמתנקש 'יגיע לגן עדן כשאהיד שהגן על זכויות עמנו והמקומות הקדושים לנו' – ורק היום האשים הנשיא עבאס את היהודים בכך שהם 'מזהמים' את הר הבית.

"למרבה הצער, הקהילה הבינלאומית אינה תובעת דין וחשבון מהפלסטינים על ההסתה והכחשת ההיסטוריה, ואני חושב שזה טרגי כיוון שהסילופים הללו וההסתה הזאת פוגעים בצורה קשה במאמץ להגיע לשלום אמת", אמר נתניהו. "במקום לסייע בקידום השלום, הקהילה הבינלאומית מסיגה את השלום לאחור בכך שהיא משכנעת את הפלסטינים שהם יוכלו להשיג מדינה מבלי לעשות שלום עם ישראל. הכרה במדינה פלסטינית בלי תביעה מהרשות הפלסטינית לפרק את בריתה עם החמאס, המוכר בעולם כארגון טרור, היא אבסורדית. הכרה במדינת לאום פלסטינית ללא תביעה מהפלסטינים להכיר במדינת הלאום של העם היהודי היא בלתי צודקת. הכרה במדינה פלסטינית בלי תביעה להפסקת ההסתה בתקשורת הרשמית ובבתי הספר של הרשות הפלסטינית היא חסרת אחריות. הסכסוך הישראלי-פלסטיני לא ייפתר באמצעות ניצול לרעה של הרוב האנטי ישראלי האוטומטי בגופי האו"ם. אפשר להעביר שם כל דבר. אולם לא זאת הדרך להשיג שלום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן