Skip to content

ההסתדרות תכריז בשבוע הבא על סכסוך עבודה כללי במשק

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן יכריז ביום ג' הקרוב על סכסוך עבודה כללי במשק. העילות להכרזת הסכסוך הן: "בושת שכר המינימום במדינת ישראל, התרחבות מדאיגה של תופעת עובדי הקבלן וזלזול המדינה באי החלה של צו ההרחבה בנושא תעסוקת אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה". העיצומים בשירות התעסוקה נכנסים לשבוע החמישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן

מחר יום א' ייכנסו העיצומים בשירות התעסוקה לשבוע החמישי. כל לשכות התעסוקה ברחבי הארץ תישארנה סגורות לקבלת קהל. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן הודיע הערב, כי יכריז ביום ג' הקרוב על סכסוך עבודה כללי במשק.

עובדי שירות התעסוקה מוחים על המחסור החמור בכוח-אדם, התנהלות חד-צדדית של ההנהלה וכוונתה לסגור חלק מסניפי השירות – דבר, שלדבריהם, יפגע בנגישות השירות לציבור. במקביל, יתקיימו עיצומים ברשות מקרקעי ישראל, ולא יתאפשרו טיפול ברישומים, קבלת קהל ומענה טלפוני. העובדים מוחים על אי התקדמות במו"מ מול האוצר, וכאות סולידריות עם עובדי שירות התעסוקה

עובדי משרד הכלכלה, שהצטרפו לעיצומים ביום חמישי בשבוע שעבר, ישובו מחר לעבודה במתכונת רגילה.

"כל הניסיונות להידבר עם הממשלה כשלו. מהלכי ממשלת ישראל הוכיחו לנו כי חוץ מקומבינות על גב העובדים החלשים לא הוצע שום פתרון אמיתי. לא אתן יד לקומבינות שמרחיבות את הפערים ומאלצות אלפי משפחות לחיות בשכר משפיל שאינו מאפשר קיום בכבוד. אני מציע לשרי הממשלה לנסות ולהתקיים מ-4,300 שקלים במשך חודש אחד בלבד", אמר הערב יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כאשר הודיע, כי יכריז ביום ג' הקרוב על סכסוך עבודה כללי במשק.

במקביל שוחח הערב ניסנקורן עם יו"ר הסתדרות המורים, יוסי וסרמן שהודיע שהוא תומך במהלכיו ואף הוא יכריז ביום ג' הקרוב סכסוך עבודה כללי בהסתדרות המורים, בסוגית עובדי הקבלן, שיכלול את כל המורים החברים בהסתדרות המורים.

העילות להכרזת הסכסוך על ידי יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הן:

1 . בושת שכר המינימום במדינת ישראל.

2 . התרחבות מדאיגה של תופעת עובדי הקבלן.

3 . זלזול המדינה באי החלה של צו ההרחבה בנושא תעסוקת אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה.

"עם כניסתי לתפקידי הודעתי שההסתדרות בראשותי תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי לצמצם את הפערים החברתיים וכך נפעל כעת וגם בעתיד. מדינה שלמה תעמוד מאחורינו כדי להגדיל את שכר המינימום המביש והמשפיל של מאות אלפי עובדות ועובדים במשק", הדגיש ניסנקורן.

1 Comment

  1. שירי
    16 בנובמבר 2014 @ 12:44

    יישר כוח, גיבויי מהציבור יהיה למהלך כזה
    הגיע הזמן להפעיל את הכלים הכבדים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן