Skip to content

"שכר המינימום צריך לעלות, אבל אסור שזה יהיה מהלך חד צדדי"

אמר הבוקר שר הכלכלה נפתלי בנט בכנס המוסד לבטיחות ולגהות והדגיש כי הדרך הטובה ביותר להתקדם היא בהדברות בין ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר הכלכלה נפתלי בנט
שר הכלכלה נפתלי בנט

"שכר המינימום צריך לעלות לא במאה ומאתיים שקלים, גם ביותר. זו אחת הדרכים החשובות לדאוג לחלשים ביותר ואנחנו צריכים ללכת בה בהדברות, אסור לבוא באופן חד צדדי לרבבות עסקים קטנים ובינוניים שנאבקים עכשיו על שרידותם, אם נבוא באופן חד צדדי, ייצא שכרנו בהפסדנו. העדיפות שלי היא לא חקיקה הדרך הטובה ביותר להתקדם היא בהדברות בין יו"ר ההסתדרות לבין צביקה אורן, נשיא לשכת התיאום של הארגונים העסקיים", אמר הבוקר שר הכלכלה בכנס המוסד לבטיחות ולגהות, בהתייחסותו לעמדתו בנושא העלאת שכר המינימום.

בנט הצהיר כי לראייתו הנתיב הנכון להעלאת שכר המינימום היא לא באמצעות חקיקה וקרא ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולנשיא לשכת התיאום של הארגונים העסקיים לבצע ביניהם את ההידברות על מנת להגיע להסכמה בנושא תוך דאגה לעסקים הקטנים והבינוניים, " צריך לעשות עוד דברים במסגרת המהלך הזה לטובת העסקים הקטנים והבינוניים, העדיפות שלי היא לא בחקיקה, הכי קל לי להעביר חוק אבל נמצא את עצמנו עם מבול של עסקים שייסגרו. בא נעלה את שכר המינימום, נפתור את מצוקות המעסיקים בכל דבר שאפשר. אני אתן את הגיבוי המלא שלי".

בנט: אם חוק הלאום לא יעבור – אין קואליציה

מעבר לשכר המינימום התייחס בנט גם לנושא חוק הלאום ואמר, "כשנכנסנו לממשלה חתמנו שמעבירים את חוק הלאום, בלי שנקבע את המעמד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יבואו עוד כמה שנים לב"גצ ויבקשו להכיל את חוק השבות גם על מי שאינו יהודי, בג"צ יקבל את זה, כי מעולם לא קבענו בחוק אחרת. אתמול אמרתי דבר מאד ברור, חתמנו על הסכם, עליו כולם חתומים. אני מצפה מכולם לקיים את ההתחייבות. אתמול נעשה מעשה חד צדדי ולא מקובל, הפעולה שנקטתי כבר פעלה ולהערכתי ביום ראשון חוק הלאום יעבור. אם החוק לא יעבור אין לנו קואליציה הכל יתפרק. קיום הסכמים זה ערך חשוב ואני אעמוד על זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן