Skip to content

ראש השב"כ סותר את ראש הממשלה: "אבו מאזן איננו מעודד פעילות טרור"

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניה מאשים את יו"ר הרשות אבו מאזן כי הוא מעודד את פעילות הטרור, התייצב ראש השב"כ, יורם כהן, בוועדת חוץ וביטחון, וקבע כי הנשיא הפלסטיני איננו מעודד פעילות טרור - "מעל השולחן או מתחת לשולחן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עם היוודע דבר הרצח המזעזע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בבירה, התחרו הבוקר (שלישי) מנהיגי הימין בממשלה בהצהרות המשמיצות הנשיא הפלסטיני. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן, שר הביטחון משה יעלון, וגם שר הכלכלה, נפתלי בנט התראיינו זה אחרי זה כשהם מציגים את אבו מאזן כמסית ומדיח לפעילות טרור בשטחים ובירושלים.

כהן נגד נתניהו (צילום: לע"מ - עריכה טלי גרופית)
כהן נגד נתניהו (צילום: לע"מ - עריכה טלי גרופית)

נתניהו שאיים להגיב ביד קשה, הסביר כי האירוע הרצחני "זו תוצאה של ההסתה של חמאס ושל אבו מאזן" והאשים את העולם בכך שמהסתה זו "ממנה הקהילה הבינלאומית מתעלמת",כך נתניהו. בנימה דומה החרה אחריו שר החוץ ליברמן. יעלון, שר הביטחון אמר היום כי הפיגוע היום הנו תוצאה ישירה של "הסתה, שקרים ושנאה שמופצים מדי יום בהנהגת יושב הראש אבו מאזן, נגד מדינת ישראל", "בין אם מדובר בהתארגנויות מקומיות ובין אם מדובר בתשתיות טרור מאורגנות, אנו עדים פעם אחר פעם לניסיונות של גורמי טרור פלסטיניים לפגוע בריבונותה של מדינת ישראל בירושלים ולהרוג כמה שיותר יהודים רק משום שהם יהודים", אמר יעלון. בנט לא חסך שבטו ואמר על אבו מאזן שהנו "מגדולי הטרוריסטים שהצמיח העם הפלסטיני". בנט האשים את מאזן באחריות "ישירה לדם יהודים שנשפך בטלית ובתפילין". בנט הוסיף וטען שבזמן שבישראל עוסקים ב"הזיות על תהליך מדיני, הכינו לנו הפלסטינים תשתית טרור והסתה השלובים זה בזה".הוא תקף את מדיניות המגננה ואמר ש"גם 'קונספציית הבטונדות' לא עוצרת את הטרור אלא מעודדת אותו".

איננו מסית לטרור? - אבו מאזן (צילום ארכיון: סוכנות מען)
איננו מסית לטרור? - אבו מאזן (צילום ארכיון: סוכנות מען)

מול כל אלו התייצב היום ראש השב"כ יורם כהן בפני וועדת החוץ והביטחון ואמר באומץ לב ציבורי כי לתובנתו ולתובת השב"כ, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, איננו מעודד פעילות טרור. כהן אמר כי אבו מאזן איננו מעודד בכל דרך שהיא פעילות טרור, "לא מעל השולחן ולא מתחתיו".
לדברי ראש השב"כ שצוטטו בהרחבה באתרי חדשות שונים אמר כהן לחברי וועדת החוץ והביטחון כי "אבו מאזן לא מעודד אלימות, בין היתר מחשש שפעולות אלימות יביאו בסופו של דבר להדחתו". עוד צוטט כהן באומרו לחברי הוועדה ש"אבו מאזן לא מעוניין בטרור ולא מוביל לטרור. הוא גם לא עושה זאת מתחת לשולחן" . אתר החדשות וואלה צוטט היום אדם שנכח בישיבה שהוסיף כי ראש השב"כ גם הסביר כי הסיבה לפיגועים בידי הפלסטינים "היא בין היתר רצח הנער מוחמד אבו חדיר בחודש יולי האחרון ועליית חברי כנסת להר הבית". "יש תופעה של יחידים שמבקשים לעשות פיגועים בעקבות האירועים סביב הר הבית", אמר ראש השב"כ והוסיף כי "המימד הדתי שלובש הסכסוך הוא מאוד מסוכן ונפיץ משום שהוא משליך על הפלסטינים ועל המוסלמים בעולם כולו. צריך לעשות הכול כדי להרגיע את הרוחות", אמר כהן.
יו"ר הוועדה, חבר הכנסת זאב אלקין אמר בתום הדיון בוועדה כי האירוע כמו הטבח שאירע היום מחייב תגובה קשה ומחייב טיפול שורש. "חייבים לנקוט בטיפול עומק", אמר אלקין, "עד שלא נפגע במזרח ירושלים כמו בכל מקום ריבוני אחר בישראל, לא יימצא פתרון אמיתי", אמר היו"ר.

3 Comments

  1. דניאל
    19 בנובמבר 2014 @ 22:36

    "מנהיגי הימין" אלו קברניטי המדינה, בינם גם ראש הממשלה שלך.
    יש אחריות מניסטריאלית ולכן מחמוד עבס נחשב אשם אם רחובות נקראים על שם רוצחים, אם ספרי הלימוד מלאי הסתה ואם רוצחים משוחררים מהכלא הישראלי מקבלים קצבה.
    אליק מאור, אתה קומוניסט ואתה לא מחובר למציאות.

  2. גידי
    19 בנובמבר 2014 @ 15:15

    אליק מאור. אבו מאזן מעודד טרור ! בשביל לדעת זאת אני לא צריך ראש שב"כ שיגיד זאת.מספיק לשבת בפינגווין ולשמוע מה הוא אומר.

    • עמית מנדלזון
      19 בנובמבר 2014 @ 23:27

      כן גידי עכשיו אתה יודע יותר מראש השב"כ

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן