Skip to content

לראשונה מזה למעלה ממאה שנה: לוליין יחצה את מפלי הניאגרה בהליכה על חבל

ניק ואלנדה, בן למשפחת אקרובטים, הצליח להשיג את כל האישורים הנדרשים לביצוע התעלול המסוכן הזה. אחד מאבות אבותיו נהרג כשהלך על חבל שהיה מתוח בין שני בניינים גבוהים בפורטו ריקו מאת גרשון גירון ניק ואלנדה, לוליין עם היסטוריה עתירת פעלולים, ירכז אליו בקרוב לא מעט תשומת לב בינלאומית. אתמול הודיעה רשות הפארקים של העיר הקנדית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניק ואלנדה, בן למשפחת אקרובטים, הצליח להשיג את כל האישורים הנדרשים לביצוע התעלול המסוכן הזה. אחד מאבות אבותיו נהרג כשהלך על חבל שהיה מתוח בין שני בניינים גבוהים בפורטו ריקו

מאת גרשון גירון

ניק וולנדה - שד משחת
ניק ואלנדה. שד משחת

ניק ואלנדה, לוליין עם היסטוריה עתירת פעלולים, ירכז אליו בקרוב לא מעט תשומת לב בינלאומית. אתמול הודיעה רשות הפארקים של העיר הקנדית ניאגרה פולס, כי תתיר לוואלנדה לחצות את המפלים על גבי חבל מתוח.

החלטת הרשות מבטלת סירוב קודם שלה להתיר לוואלנדה לבצע את התרגיל המסוכן הזה. לנדה שכנע את חבריה באפשרויות הכלכליות הגלומות באירוע הזה, אפשרויות שיניבו פעילות כלכלית מוגברת באיזור כולו.

האישור הקנדי היה המכשול האחרון שנאלץ ואלנדה לעבור טרם האירוע עצמו. זאת, לאחר שמדינת ניו יורק וראש עיריית ניאגרה פולס האמריקנית (שתי ערים ששמן ניאגרה פולס שוכנות משני עברי המפלים, אחת בצידם האמריקני והאחרת בצידם הקנדי) נעתרו לבקשתו עוד קודם לכן.

"חלק מההחלטה החיובית הוא בשל ההכרה בתפקיד שמלאה הפעלולנות בהיסטוריה של ניאגרה פולס ובקידומה", אמרה יושבת ראש הרשות הקנדית, ג'ניס ת'ומסון. זוהי "הזדמנות יחידה במינה", הוסיפה. אחר כך סייגה ואמרה כי הרשות תשקול בחיוב הצעות לפעלולים כאלה רק אחת לעשרים שנה.

האדם האחרון שחצה את המפלים על חבל דק היא הלוליין ג'יימס הארדי, שעשה זאת בשנת 1896.

ניק ודלילה
הולכים בשחקים. ניק ואלנדה ושותפה לפעלולים על גבי חבל מתוח

ואלנדה, 33, הוא דור שביעי למשפחת אקרובטים ופעלולנים מפורסמת, "מעופפי ולנדה", הידועים בעיקר בכך שהם עורכים את הפעלולים בלי רשת ביטחון. הסבא רבא שלו, קארל ואלנדה, נהרג בשנת 1978, בהיותו בן 73, בנפילה מחבל שהיה מתוח בין שני בניינים בסאן חואן, פורטו ריקו. ואלנדה עצמו מקווה ללכת על חבל שרוחבו חמישה סנטימטרים ואורכו 450 מטרים. החבל יעוגן בשני צדדי המפלים, שעה שמסוקי חילוץ וצוותי הצלה יעמדו בכוננות.

הפעלול העשוי להימשך עד 45 דקות צפוי להתרחש בקיץ 2012. על פי ההערכה הוא עשוי להניב הכנסות בגובה של כ-113 מיליון דולר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן