Skip to content

אפליית ערבים בעבודה אסורה על פי החוק

אומרת נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה, עו"ד ציונה קניג-יאיר. "בימים קשים אלו אני מצפה ממעסיקים/ות, לקחת אחריות ומנהיגות שמעודדת סובלנות, שוויון הזדמנויות ולא הדרה", היא מדגישה. נציבות השוויון קוראת לכל אדם שמרגיש, כי הוא סובל מאפליה לפנות אליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בימים האחרונים התקבלו בנציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה לא מעט פניות הנוגעות למעסיקים/ות המפטרים או המבקשים לסיים את העסקתם של עובדים ועובדות ערבים, אך ורק בשל לאומם – ראה מקרה ראש עיריית אשקלון ומקרים נוספים במקומות שונים בארץ.

נציבות שוויון מבקשת להבהיר, כי חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח 1988, אוסר בצורה ברורה על מעסיקים/ות להפלות בין עובדיהם, בין היתר בשל לאומם, מוצאם או דתם. אפליה בעבודה על רקע לאום, בין אם בפיטורים ובין אם בקבלה לעבודה – אסורה על פי חוק.

הליכים משפטיים נגד מפלים

נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה אמונה על אכיפה אזרחית של כלל חקיקת השוויון בעבודה. נציבת שוויון מדגישה, כי מעסיק/ה המפטרים עובד או עובדת בשל היותם ערבים חושף את עצמו להליכים משפטיים מצד העובדים/ות המופלים ומצד נציבות השוויון.

עו"ד ציונה קניג-יאיר: "בימים קשים אלו אני מצפה ממעסיקים/ות, לקחת אחריות ומנהיגות שמעודדת סובלנות, שוויון הזדמנויות ולא הדרה, בייחוד מרשויות מקומיות כמו עיריית אשקלון, שפורסם כי הפסיקה את עבודת הערבים בעירה, צעד המנוגד לחוק השוויון. בנוסף, לרשויות מקומיות יש גם אחריות ציבורית כלפי כלל התושבים שלהם, יהודים וערבים כאחד. על רשויות כאלה להוביל ולפעול להרגעת הרוחות ולא לקחת צעדים קולקטיביים אשר עלולים ללבות את האש. על כולנו לפעול ביחד לשיפור המצב, להמשיך לחתור לשוויון ולסובלנות כלפי כלל אזרחי מדינת ישראל, יהודים וערבים".

נציבות השוויון קוראת לכל אדם שמרגיש, כי הוא סובל מאפליה בשוק העבודה, בין היתר בשל לאומו או דתו לפנות אלינו לקבלת ייעוץ משפטי מעמיק, ובמקרים המתאימים ייצוג משפטי. בטלפון 02-6662701 או דרך האתר : http://www.moital.gov.il/CmsTamat/Rsrc/Shivyon/Shivyon.html

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן