Skip to content

ערבי-ישראל התגייס לדאע"ש – נעצר כששב ארצה

לראשונה הוגש כתב אישום נגד אזרח המדינה שהצטרף לדאע"ש. בשב"כ מדגישים כי התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה והתגייסותם לארגוני טרור הינה תופעה מסוכנת ביותר: "קיים חשש כי ינוצלו ע"י גורמי הטרור במדינה הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
התגייס לדאע"ש - מגאמסה (צילום: שב"כ)
התגייס לדאע"ש - מגאמסה (צילום: שב"כ)

כתב אישום ראשון מסוגו הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת ע"י פרקליטות מחוז כנגד תושב יפיע בגין עבירות של מגע עם סוכני חוץ, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע ויציאה שלא כדין. הישראלי, חמזה מגאמסה (22), נעצר בנתב"ג בחודש שעבר ה-24 באוקטובר לאחר ששב ארצה מסוריה. כך הותר היום לפרסום.

בחקירתו בשב"כ הודה כי יצא ב-5/10/14 לתורכיה יחד עם 3 מחבריו, כאשר הוא ושניים מהם החליטו להמשיך לכיוון סוריה במטרה להצטרף לארגון הטרור 'המדינה האסלאמית' ("אלדאולה אלאיסלמיה", המוכרת גם בשם דאע"ש). מגאמסה ושני חבריו מיפיע, מחמד צאבר כנאנה ומחמד מרואן כילאני, חצו את הגבול לסוריה והתייצבו בבסיס הקליטה של דאע"ש שם התגייסו לשורות הארגון. הם הועברו למחנה האימונים של דאע"ש שם עברו שיעורים עיוניים, בין השאר בנשק, ואימוני כושר גופני. במחנה פגשו מגאמסה וחבריו את הישראלי, מהראן יוסף חאלדי, תושב נצרת (19), שיצא מספר ימים לפניהם (ב-2/10/14) לתורכיה, משם המשיך לסוריה והצטרף גם הוא לדאע"ש. לאחר שמגאמסה שהה במחנה כ-10 ימים הוא החליט לחזור למשפחתו ושב על עקבותיו לתורכיה משם המשיך בטיסה לישראל. כאמור, עם שובו לישראל נעצר והועבר לחקירה. לאחרונה הוכרז ארגון 'המדינה האסלאמית' (דאע"ש) ע"י מדינת ישראל כהתאחדות בלתי מותרת והוצא מחוץ לחוק. למעשה מדובר בכתב אישום ראשון בו מיוחסת העבירה של חברות בארגון זה לאזרח ישראלי שיצא לסוריה והצטרף לדאע"ש.

בשב"כ מדגישים כי התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה הינה תופעה מסוכנת ביותר, שכן הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים עוינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי "ג'יהאד עולמי". אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידיאולוגיה ג'יהאדית קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו ע"י גורמי הטרור במדינה הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן