Skip to content

סוכני הנסיעות יפנו לערכאות: רוצים להמשיך למכור ביטוח לחו"ל

ועד התאחדות משרדי הנסיעות החליט לפנות להליכים משפטיים נגד המדינה בנושא פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל. ההתאחדות: מסקרים שערכנו עולה כי ללא מעורבות וסיוע מצד סוכני הנסיעות, ייצאו ישראלים רבים לחו"ל ללא ביטוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
טרמינל 1 לטיסות לואו קוסט. רווחי הסוכנים מצטמקים, ועכשיו עלה הכורת גם על ביטוח הנסיעות. (צילום: עירית רוזנבלום)
טרמינל 1 לטיסות לואו קוסט. רווחי הסוכנים מצטמקים, ועכשיו עלה הכורת גם על ביטוח הנסיעות. (צילום: עירית רוזנבלום)

התאחדות סוכני הנסיעות החליטה לפנות לבית המשפט נגד החלטת המדינה לאסור על סוכני נסיעות למכור ללקוחותיהם ביטוח נסיעות. לפי החלטת המפקחת על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, החל מחודש מאי 2014 לא יוכלו עוד סוכני נסיעות למכור ללקוחותיהם ביטוח נסיעות.

זאת לאחר שבהתאם לחוק הקיים מראשית שנות ה-80 של המאה הקודמת ולנוהל התקף עוד עשרות שנים לפני כן, יכולים לקוחות הנוסעים לחו"ל לרכוש את פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל גם באמצעות סוכני הנסיעות.

המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר. חוזרי מנכ"ל חדשים מוציאים את הביטוח מידי סוכני הנסיעות
המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר. חוזרי מנכ"ל חדשים מוציאים את הביטוח מידי סוכני הנסיעות

מבחינת האוצר, ביטוח נסיעות הוא מוצר ביטוחי מורכב ולכן מכירתו צריכה להיעשות אך ורק בידי מי שהוסמך לכך וקיבל רישיון מתאים, שאינו ברשות סוכני הנסיעות. המהלך צפוי, כמובן, לפגוע בהכנסותיהם של סוכני הנסיעות, שמחפשים כל העת מוצרים נוספים למכור ללקוחות. זאת במטרה להגדיל את רווחיהם בשוק שבו חברות התעופה מקטינות את העמלות ויותר ויותר נוסעים מבצעים הזמנות לטיסות ולמלונות בעצמם באמצעות האינטרנט.

לדברי מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, סקרים שערכה ההתאחדות מוכיחים כי ללא מעורבות וסיוע מצד סוכני הנסיעות, ייצאו ישראלים רבים לחו"ל ללא ביטוח. "אין בכלל ספק שמדובר במהלך הסותר את טובת הציבור ובחריגה מסמכות מצד משרד האוצר. הנסיון להסדיר תחום אשר פועל באופן מסודר וללא כל בעיות כבר עשרות שנים, נובע מפעולה רגולטורית שאינה נשענת על לשון החוק וכוונתו, ומנוגדת לטובת הציבור", טוען פתאל ומוסיף שהרגולציה בישראל ממשיכה להפוך לבעיה, במקום להוות כלי לפתרון ולקידום טובת הציבור.

פתאל: "הוצאת סוכני הנסיעות מתחום ביטוח נסיעות לחו"ל מפקירה את טובת הלקוחות, ובניגוד לכוונת האוצר, תגרום גם לעלייה במחירי ביטוח הנסיעות. סוכני הנסיעות משרתים את הלקוחות נאמנה ועל פי החוק, באופן התואם את טובת הציבור והמדינה. הנסיון שעושה האוצר לפרש מחדש את החוק משנת 1981 ובאופן שמנוגד לרוח החוק וללשונו, מחייב בירור משפטי עקרוני. וכך גם ייעשה", סיכם פתאל.

1 Comment

  1. דותן
    1 בדצמבר 2014 @ 13:22

    מעניין אם המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, באמת אמרה כי:
    "ביטוח נסיעות הוא מוצר ביטוחי מורכב ולכן מכירתו צריכה להיעשות אך ורק בידי מי שהוסמך לכך וקיבל רישיון מתאים"

    אם כן, אז היא מוזמנת להיכנס אל אתרי האינטרנט של קופות החולים, אשר מפנים ברוב הדר אל טופס אינטרנטי מאוד לא מורכב, שמאפשר במספר לחיצות לקבל כיסוי ביטוחי לנסיעה לחו"ל.

    אין שום ייעוץ, שום שאלה, שום התייחסות ל"מורכבות" כלשהי.

    רק פרטים אישיים, יעד, ניסיון "לדחוף" עוד סעיפים ל"מוצר המורכב", ופרטי כרטיס אשראי.

    ואם עמוד אינטרנט יכול לעשות את זה, אז למה לא סוכן נסיעות?

    דותן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן