Skip to content

כלל תעשיות ממנה את סטן פולובץ לדירקטור

איש העסקים והפילנתרופ האמריקני הבכיר מביא עמו מומחיות תעשייתית בינלאומית ובתחום ההשקעות ומחויבות לישראל, שימש מנכ"ל AAR, שנמכרה ב-2013 תמורת 55 מיליארד דולר. יו"ר ומנכ"ל כלל תעשיות, אבי פישר: "סטן מביא לכלל תעשיות רקורד מוכח בהשאת ערך לבעלי המניות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סטן פלובץץ צילום: אור קפלן
סטן פלובץ. צילום: אור קפלן

כלל תעשיות הודיעה אתמול על מינויו של סטן פולובץ לדירקטור בחברה. פולובץ יסייע לחברה במספר תחומי מפתח, בהם ניהול הפורטפוליו, מיזוגים ורכישות ופיתוח אסטרטגי. איש העסקים האמריקני בעל ניסיון בינלאומי עשיר ומביא לכלל תעשיות מומחיות הן במגזר התעשייתי והן בתחום ההשקעות.

עד לשנת 2013 שימש פולובץ מנכ"ל AAR, קונסורציום פרטי בו מחזיקה 25% חברת האם האמריקנית של כלל תעשיות, אקסס אינדסטריז (Access Industries). AAR החזיקה בכ-50% מ- TNK-BP, אחת מעשר חברות הנפט הפרטיות הגדולות בעולם. TNK-BP הפיקה כ- 18% מייצור הנפט ברוסיה וכן פעלה במדינות כמו ברזיל, ונצואלה, ויאטנם ואוקראינה. בשנת 2013 נמכרה החברה תמורת 55 מיליארד דולר.

מנהל בכיר

פולובץ שימש בעבר מנהל בכיר הן במטה הבינלאומי של ארנסט אנד יאנג בניו יורק, הן במרכזי הפעילות של Exxon Mobil בארה"ב והן בתאגיד RAND, מכון מחקר אמריקני רב השפעה. כיום הוא משמש דירקטור ב-L1 Energy, קרן השקעות באנרגיה בשווי של 10 מיליארד דולר שבסיסה בבריטניה. הקרן משלימה בימים אלה את רכישת חברת הנפט והגז הגרמנית DEA תמורת כ-7 מיליארד דולר. ל-DEA פעילות ברחבי העולם, בין היתר בנורבגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק ומצרים.

כלל תעשיות

כלל תעשיות היא אחת מחברות ההחזקה המובילות בישראל, בעלת פורטפוליו של השקעות הכוללות חברות תעשייתיות, יצרניות, חברות טכנולוגיה מתקדמות וחברות צריכה. כלל תעשיות הינה בבעלות חברת אקסס אינדסטריז, קונצרן תעשייתי בינלאומי בבעלות פרטית בעל השקעות אסטרטגיות בארה"ב, באירופה ובדרום אמריקה. אקסס אינדסטריז נמצאת בבעלות התעשיין והפילנתרופ האמריקני לן בלווטניק.

פולובץ הוא חבר בוועדת המשקיפים של מכון הובר באוניברסיטת סטנפורד, וחבר במועצת הנשיא העולמית של אוניברסיטת ניו יורק (NYU). הוא בוגר תואר שני בבית הספר למנהל עסקים בסטנפורד ומתגורר בניו יורק.

פולובץ, פילנתרופ פעיל, הוא אחד המייסדים, היו"ר והמנכ"ל של קרן פרס בראשית (Genesis), אשר מעניקה פרס שנתי בסך מיליון דולר לאדם יוצא דופן המהווה מופת להישגים וערכים יהודיים. פרס בראשית הראשון הוענק בירושלים בחודש מאי האחרון לראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג, על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"חתירה למצויינות"

יו"ר ומנכ"ל כלל תעשיות, אבי פישר, אמר: "סטן מביא עמו לכלל תעשיות רקורד מוכח בהשאת ערך לבעלי המניות, בדיסציפלינה פיננסית ובחתירה חסרת פשרות למצוינות ארגונית. הדירקטוריון ללא ספק ירוויח מהראייה הגלובלית של סטן, ממומחיותו במגזר העסקי ומניסיונו בקידום חברות מתפתחות למימוש מלוא הפוטנציאל שלהן".

פישר הוסיף, כי "פעילותו הפילנתרופית של סטן בישראל בשמונה השנים האחרונות מוכרת לי היטב. הוא ידיד אמת של ישראל, והצטרפותו לדירקטוריון כלל תעשיות מהווה המשך ישיר למסירותו ולמחויבותו למדינת ישראל. אני שמח על הצטרפותו של סטן לדירקטוריון ומצפה לעבודה המשותפת".

"אני שמח להצטרף לדירקטוריון כלל תעשיות, אשר נמצא בתהליך שינוי מרגש בעת זו", מסר סטן פולובץ. "לחברה פורטפוליו יציב ומגוון המתפרש על פני כמה וכמה סקטורים שונים ומנוהל בידי צוות ניהולי מוכשר ושאפתן. אני מצפה לעבוד יחד עם הדירקטוריון והנהלת החברה כדי להמשיך ולקדם את הפוטנציאל העצום של ההשקעות האסטרטגיות הללו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן