Skip to content

זהירות בכביש רטוב

כאלף בני אדם נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים בערים בכבישים רטובים או מכוסים בוץ בשנת 2013
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאלף בני אדם נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בעת נסיעה בכבישים רטובים או מכוסים בוץ בערים, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתונים אלה נכונים לעשר השנים האחרונות, בין השנים 2004-2013.

עוד עולה מהנתונים, כי מדי שנה נפגעים באורח קשה בממוצע כ-55 בני אדם בתאונות אלה בערים ושמונה בני אדם נהרגים בתאונות דרכים בערים, בכבישים רטובים או בוציים.

התפלגות הנפגעים בתאונות דרכים בכבישים רטובים או מכוסי בוץ בשנת 2013, עפ"י ערים:
• בירושלים נפגעו 73 בני אדם ואדם אחד נהרג.
• בתל אביב נפגעו 41 בני אדם.
• בחיפה נפגעו 40 בני אדם.
• באשדוד נפגעו 38 בני אדם.
• בעכו נפגעו 29 בני אדם.
• בפתח תקוה נפגעו 28 בני אדם, שני בני אדם נהרגו.

אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא למעשה "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רצינית יותר. הסיבה לכך היא, כי טיפות שמן ואבק יחד עם המים יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיג על פני הכביש.

אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה וכן גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.

מספר כללים על מנת להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים:
1. יש לנסוע במהירות מופחתת בכ-20 קמ"ש ואילו כאשר מזג האויר סוער במיוחד, גם הפחתת מהירות של 30-40 קמ"ש מומלצת.
2. לפני פנייה בכביש רטוב, יש לבלום לאט ובעדינות ולהתחיל בהאטה בהדרגה לפני הפנייה.
3. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת.
4. לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך כיוון שמתחת לשלולית עלולה להיות בור עמוק ובלתי צפוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן