Skip to content

לדוג ולא כדי לאכול

בחופי איגוד ערים כינרת תתקיים במהלך סוף השבוע תחרות דייג, שבה מתחרים 34 דייגים מישראל במציאת דג הקרפיון הגדול ביותר. זאת כהכנה לתחרות הבינלאומית שתתקיים ב-21-26 בדצמבר. ואל דאגה, הדגים מוחזרים לאגם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
זוג דייגים בכנרת. שני אנשי צוות מתחלפים ביניהם כל העת ודגים רק באזור שנקבע להם. (צילום: עידן טולדנו, פקח רשות איגוד ערים כינרת)
זוג דייגים בכינרת. שני אנשי צוות מתחלפים ביניהם כל העת ודגים רק באזור שנקבע להם. (צילום: עידן טולדנו, פקח רשות איגוד ערים כינרת)

יש כאלו שסובלים בחורף, ויש כאלו שרק מחכים לימי הגשם והקור. אלה, כמובן, החקלאים ודייגים ובעיקר דייגי הספורט, שפתחו את עונת הדייג הספורטיבי בחופי איגוד ערים כינרת- רותם ושיזף.

פקחי איגוד ערים כינרת סייעו לחברי עמותת "ישראפיש" ישראל ולדייגים בהתארגנות בשטח כולל לינת לילה בחופים.

מאיגוד ערים כינרת נמסר, כי הם מעודדים ספורט זה, מאחר ובתחרויות הדייג הספורטיבי, מוחזרים הדגים לכינרת ללא פגע. הם נתפסים, נשקלים, ומוחזרים לימה. אירוח תחרויות הדייג הספורטיבי הינו חלק מהמהפך, אותו עוברים חופי איגוד ערים כינרת בהנגשתם לציבור המשפחות ופיתוח ספורט ימי ודייג ידידותי.

בתחרות, ביזמת חברת "ישראפיש" ישראל, שמתקיימת שלושה ימים ברציפות, יום ולילה, ישנים הדייגים באוהלים על החוף. הצוותים מורכבים משני אנשי צוות המתחלפים ביניהם כל העת ודגים רק באזור שנקבע להם על ידי השופטים המקצועיים. הם ישנים ואוכלים על החוף.

באירוע זה מתחרים 34 דייגים מישראל במציאת דג הקרפיון הגדול ביותר.

זוהי התחרות הראשונה מתוך שלוש תחרויות דייג ספורטיבי, ברמה ארצית ובינלאומית שיתקיימו במהלך החודשים הקרובים בכינרת, במהלכן נשקלים הדגים על ידי שופטים מקצועיים.

התחרות הקצרה הזאת הינה רק הכנה לתחרות הבינלאומית שתתקיים ב-21-26 בדצמבר בחופי איגוד ערים כינרת, בה יתחרו צוותי דייגים מקצועיים מהארץ ומהעולם במטרה לזכות בגביע הבינלאומי ובניסיון לשבור את שיא כל הזמנים בתחרות, העומד על קרפיון ענק במשקל 16.200 ק"ג שנתפס בכינרת בשנת 2012.

דייגים עם דג קרפיון מרשים. יש אליפות? (צילום: עידן טולדנו, פקח רשות איגוד ערים כינרת)
דייגים עם דג קרפיון מרשים. יש אליפות? (צילום: עידן טולדנו, פקח רשות איגוד ערים כינרת)

יו"ר עמותת "ישראפיש" אנדריי מאזלין אומר, כי לתחרות חוקים בינלאומיים נוקשים וכי הדייגים המקצועיים שוהים על החוף בזוגות, אשר מחליפים משמרות לאורך שעות היממה, כאשר למעשה אין הפסקה.בדייג. הדייג המוקצה להם בתחרות הארצית הינו 50 שעות רציפות.

לדברי אריה סגרון, מרכז החופים ברשות ניקוז ונחלים כינרת, מסורת תחרויות הדייג הספורטיביות סביב חופי הכינרת הינה נדבך נוסף בפרויקט "כינרת אחרת" שמוביל איגוד ערים כינרת בכדי לקדם את האטרקציות הבילוי גם בעונת החורף ובכך להטיב עם הציבור.

עוד מוסיף סגרון, כי תחרויות דיג הקרפיון שאינן פוגעות באוכלוסיית הדגה, מביאה לכך שהכינרת מהווה מרכז דייג עולמי לקרפיונים. זאת לצד העובדה שאגם הכינרת אינו קופא כמו אגמים באירופה בעונת החורף. "חשוב לנו שהציבור הרחב יוכל ליהנות ולהיות חלק מהחוויה המיוחדת הזו" מוסיף סגרון.

למידע נוסף: כוכבית כינרת מכל טלפון נייד – 55477*

www.kineret.org.il..

להרשמה לתחרות הבינלאומית – www.israfish.com.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן