Skip to content

למרות הסכנה הממשית ישראלים מסמסים בנהיגה

כמעט שליש מהנהגים באזור ירושלים מסמסים בזמן הנהיגה, כך עולה מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק. עוד עולה מתוצאות הסקר, כי אחד מכל 5 הנהגים באזור תל אביב והמרכז מודה כי הוא מסמס בזמן הנהיגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסקר שערכה עמותת אור ירוק נשאלו גם נהגים : "האם אתה מדבר בטלפון הנייד ללא דיבורית בזמן הנהיגה ?" ענו בחיוב הרבה יותר ירושלמים מתל אביבים: כ- 34% מהנהגים בירושלים ענו כי הם עושים זאת לעתים רחוקות או יותר לעומת 19% מהנהגים באזור המרכז.

זו התוצאה של מיסרון בעת נהיגה (צילום דן בר-דוב)

עוד עולה מתוצאות הסקר, כי גברים מדברים יותר מנשים בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה ללא דיבורית (25% לעומת 17%) וגם עם דיבורית או אוזניה (71% לעומת 63%). לעומת זאת, נשים קוראות וכותבות הודעות במהלך נהיגה יותר מגברים (28% נשים לעומת 18% גברים).

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדובר במכת מדינה שהולכת ומתרחבת ומסכנת את כולנו בכל יום בכביש וזו תוצאה ישירה מהקיצוץ המתמשך של משרד התחבורה בתקציב למלחמה בתאונות הדרכים. במקום הגדלת הניידות והשוטרים שיאכפו וירתיעו עבריינים שמסכנים את כולנו בכביש, משרד התחבורה מחליש את המשטרה באמצעות הקטנת התקציבים לפעילויות מצילות חיים".

התפלגות תשובת נהגים בסקר לגבי עובדת היותם מסמסים בזמן הנהיגה, עפ"י אזורים גאוגרפיים :
• 31% מתושבי אזור הדרום הודו כי הם מסמסים בזמן הנהיגה לעתים רחוקות או יותר.
• 30% מתושבי אזור הדרום הודו כי הם מסמסים בזמן הנהיגה לעתים רחוקות או יותר.
• 25% מתושבי אזור הצפון הודו כי הם מסמסים בזמן הנהיגה לפחות לעתים רחוקות או יותר.
• 19% מתושבי אזור השרון מתושבי אזור ירושלים הודו כי הם מסמסים בזמן הנהיגה לפחות לעתים רחוקות או יותר.
• 19% מתושבי אזור תל אביב והמרכז הודו כי הם מסמסים בזמן הנהיגה לפחות לעתים רחוקות או יותר.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2012 חילקה משטרת ישראל 57,821 דוחות בערים בגין שימוש אסור בסלולארי בזמן הנהיגה. בממוצע של חמש השנים האחרונות (2008-2012), כ- 58 אלף דוחות ניתנים בשנה בערים בגין שימוש בסלולארי בזמן נהיגה. המשמעות: מדי שנה מכניסה המדינה כ- 58 מליון שקלים רק בגין מתן דוחות אלו.

הסחת דעת בזמן הנהיגה נגרמת כאשר הנהגים מקצים קשב לפעילות נוספת בעת הנהיגה. בנהיגה קשה לעסוק בריבוי משימות, בעיקר אם המשימה הנוספת היא מורכבת או דורשת זמן. בשנים האחרונות גדל העניין בסכנות הנובעות מהסחות דעת בזמן הנהיגה, בעיקר בנוגע לשימוש בטלפון הנייד. התחכום הטכנולוגי בטלפונים הסלולאריים יוצר עמוס פיזי וקוגניטיבי על הנהגים שגורע מאיכויות הנהיגה שלהם.

על פי נתוני NHTSA – הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית, השימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה מגדיל את הסיכון לתאונה פי 4. כשהנהגים מחפשים מספר, מחייגים או מקבלים שיחה, כותבים וקוראים סמסים, תשומת הלב לכביש פוחתת.

מבדיקה שנערכה על ידי NHTSA ל-837 נהגים שהשתמשו בטלפונים ניידים נמצא, כי כמעט 50% נסחפו וסטו מהנתיב, 23% התקרבו מדי לרכב שלפניהם, 21% "חתכו" רכב אחר ו- 18% כמעט פגעו ברכב אחר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן