Skip to content

היעד: יפן

מנהל לשכת המסחר ישראל-יפן: "בשנת 2015 תשים הלשכה דגש רב על תחום התיירות בין ישראל ויפן, בין השאר עם קו תעופה ישיר. מדובר בתחום עם פוטנציאל אדיר, בעיקר מכיון שהיפנים רואים בישראל מדינה שניתן לעשות איתה עסקים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יפן. עלייה של קרוב ל-10% בייצוא הישראלי לארץ השמש העולה. (צילום: האתר הרשמי של יפן)
יפן. עלייה של קרוב ל-10% בייצוא הישראלי לארץ השמש העולה. (צילום: האתר הרשמי של יפן)

לשכת המסחר ישראל-יפן תקיים ביום חמישי ה-25 בחודש אירוע מצויינות בעסקים, בהשתתפות מנכ"ל משרד התמ"ת עמית לנג, נשיא התאחדות התעשיינים צבי אורן, שגריר יפן בישראל שיגאו מאטסוטומי, נשיא בורסת היהלומים שמואל שניצר ויו"ר לשכת המסחר ישראל-יפן ד"ר רוני בורנשטיין. כמו כן ישתתפו באירוע בכירי המשק והכלכלה, אנשי עסקים, בכירי ענף היהלומים ועוד.

במסגרת האירוע תעניק לשכת המסחר פרסים לחברות אשר מהוות מודל בסימן מצויינות, כהערכה לגופים, מוסדות ואישים הפועלים ביפן והיו לפורצי הדרך. פרסי ההוקרה יוענקו לחברות הפועלות בתחום המסחר בין ישראל ליפן ואשר יש בפעילות או במוצר שלהם ערך מוסף, קידום טכנולוגי או פריצת דרך משמעותית.

לדברי ד"ר רוני בורנשטיין, במהלך החודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית בהיקף פעילות החברות הישראליות הפועלות מול יפן, כאשר סך הייבוא מיפן עומד על 985.5 מיליון דולר עד אוקטובר 2014 (לא כולל יהלומים) – עלייה של 6.6% משנת 2013. לדבריו: הייצוא ליפן עומד על כ- 602.8 מיליון דולר (ללא יהלומים), המהווים עלייה של 9.3% משנת 2013. כך עולה מנתוני חברת הראל הרץ Harel Hertz Investment House LTD.

בנושא התיירות אומר ד"ר בורשטיין כי התחום לא מפותח דיו ובשנת 2015 תשים הלשכה דגש רב על תחום התיירות בין ישראל ליפן: קו תעופה ישיר, תיירות נכנסת מיפן ועוד.

מאל על נמסר כי בעבר היו טיסות שהביאו את עובדי מפעל האצות בשני סבבים בשנה, האחרונה נעשתה באוקטובר 2013. ואילו טיסות מטען ליפן אין אל על מבצעת. .

לדברי בורנשטיין "מדובר בתחום עם פוטנציאל אדיר, בעיקר מכיון שהיפנים רואים בישראל מדינה שניתן לעשות איתה עסקים. יפן היא כלכלה משמעותית – השלישית בגודלה בעולם. זוהי מדינה מוטת טכנולוגיה, יזמות וחדשנות, שמאוד מתאימה לנו כישראלים".

לשכת המסחר ישראל-יפן פועלת מזה שנים לפיתוח קשרי המסחר עם יפן ויצירת פלטפורמה לאנשי עסקים משתי המדינות. לשכת המסחר פועלת בשיתוף פעולה עם כלל הגופים המסחריים, לרבות שגרירויות יפן וישראל, משרד החוץ, משרד התמ"ת, מכון היצוא, ג'טרו ישראל, איגוד לשכות מסחר, התאחדות התעשיינים, ארגונים חברתיים, גופים מסחריים ועוד.

בחודש שעבר יצא מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, עם יו"ר הלשכה ומשלחת של מעל 20 אישים במשק לביקור רשמי ביפן שהוכתר כהצלחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן