Skip to content

מעונה זו: הפחתה של 20% בעלות הכניסה לאתר החרמון

רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות סיכמו על הפחתה של 20% במחירי הכניסה לאתר החרמון. על פי ההסכם, מחירי הכניסה לאתר ורמת השירותים הניתנים בו, יהיו בפיקוח משרד התיירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
החרמון המושלג. יהיה זול יותר החל מהעונה הקרובה. (צילום: אתר החרמון)
החרמון המושלג. יהיה זול יותר החל מהעונה הקרובה. (צילום: אתר החרמון)

השבוע ייחתם חוזה ארוך טווח בין רשות מקרקעי ישראל וחברת "הר חרמון" שבבעלות מושב נווה אטי"ב, אשר תשלם למדינה תמלוגים בגין השימוש באתר. על פי ההסכם, מחירי הכניסה לאתר ורמת השירותים הניתנים בו יהיו בפיקוח משרד התיירות. המחירים יופחתו בשיעור של 20% משיעורם כיום. כך יוכלו המבקרים באתר ליהנות ממחירים מופחתים כבר בעונת החורף הנוכחית ללא ירידה ברמת השירות הניתנת באתר. זאת, בהתאם למדיניות משרד התיירות להוזלת הנופש ולשמירה על רמת תחזוקה גבוהה של אתרי תיירות.

כיום מחיר כניסת בודדים לאתר החרמון עומדת על 49 שקלים למבוגר ו-42 שקלים לילד. מחיר נסיעה ברכבל המבקרים מחירו 43 שקלים למבוגר ו-38 שקלים לילד. מכיון שמבקר שמגיע לחרמון צריך להשתמש גם ברכבל כדי לא לבלות רק למרגלותיו, ההוצאה האמיתית עומדת על קרוב למאה שקלים למבוגר ו-80 שקלים לילד. מחיר שימוש במזחלת אקסטרים הוא 30 שקלים למבוגר ו-25 שקלים לילד.

מועצת מקרקעי ישראל החליטה להחכיר את אתר החרמון לחברת "הר חרמון" לתקופת חכירה של 49 שנה רטרואקטיבית משנת 1996. החברה תשלם לרשות מקרקעי ישראל תמלוגים שנתיים בסך 5% מהכנסות החברה ואגודת נווה אטי"ב, מכל פעילות המתבצעת באתר. כמו כן אישרה המועצה כי חוזה החכירה יכלול תנאי לפיו המדינה רשאית לפקח על מחירי הכניסה לאתר, זאת בתיאום עם משרד התיירות. כמו כן, החברה תתחייב לשמור על רמת שירותים נאותה באתר במהלך כל תקופת החכירה בפיקוח משרד התיירות. מועצת מקרקעי ישראל או אחת מוועדותיה תהיה מוסמכת לקבוע הפחתה מהמחיר שנקבע.

כפר הנופש רימונים נווה אטי"ב. אתר החרמון מספק תעסוקה למלונות, לצימרים ולכל תעשיית התיירות באזור הצפון. (צילום: בן פרידמן)
כפר הנופש רימונים נווה אטי"ב. אתר החרמון מספק תעסוקה למלונות, לצימרים ולכל תעשיית התיירות באזור הצפון. (צילום: בן פרידמן)

ההסדר המוצע מהווה איזון בין הזכויות הנטענות של האגודה לבין אינטרס הציבור כי שטח האתר יהיה נגיש לכלל ציבור במחירים מפוקחים וכי בעד שימוש זה ישולם תשלום ריאלי לקופת המדינה. כמו כן יוכל האתר להתחיל בעבודות פיתוח תיירותי שעוכבו עד היום בהיעדר חוזה חכירה (כמו, למשל, ויסות ופיזור כמויות שלג להארכת תקופת הגלישה ועוד).

אתר החרמון מהווה עוגן תיירותי מרכזי בצפון שיוצר מאות אלפי לינות במלונות ובצימרים בשנה ומחולל תעסוקה במסעדות ובעסקים קטנים תיירותיים אחרים.

שר הבינוי אורי אריאל ומנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן אומרים שהחרמון הוא משאב לאומי וחיוב החברה בתמלוגים שומר על האינטרנס הציבורי.

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו, הוסיף שאתר החרמון הוא אתר ייחודי בישראל והוזלת המחירים מסייעת להנגישו לישראלים רבים יותר, ולחזק את התיירות לאזור הצפון כולו.

1 Comment

  1. מיכל
    21 בדצמבר 2014 @ 19:45

    יפה. אולי משרד התיירות יכול לסדר גם יותר ימי שלג בחרמון?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן