Skip to content

נתניהו הרחיב לכולם את שכר המינימום של 5,000 שקל

ההרחבה תכלול בנוסף לעובדי הסקטור הפרטי גם את עובדי הממשלה והציבור. נתניהו: "הנחיתי את משרד האוצר לאפשר לרוחב הממשלה העלאת שכר מינימום ל-5,000 שקל. בכך דילג ראש הממשלה על עמדת משרד האוצר, המציב תנאים להעלאת שכר המינימום בסקטור הממשלתי והציבורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הבוקר על צו הרחבה המאפשר את העלאת שכר המינימום לעובדי המדינה והציבור. נתניהו נפגש בלשכתו עם יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ועם יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים צביקה אורן כדי לדון בנושאים שונים בתחום יחסי העבודה במשק ובפגישה הוא מסר להם על החלטתו.

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. מצטרף להסכם שכר המינימום שנחתם בין ההסתדרות לנשיאות הארגוניים העסקיים. צילום: חיים צח / לע"מ
נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. מצטרף להסכם שכר המינימום שנחתם בין ההסתדרות לנשיאות הארגוניים העסקיים. צילום: חיים צח / לע"מ

מעלים שוב

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו: "נפגשתי הבוקר עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ועם צביקה אורן נשיא לשכת התעשיינים. הודעתי להם שהנחיתי את משרד האוצר לאפשר לרוחב הממשלה העלאת שכר מינימום ל-5,000 שקל. זה בא בהמשך להעלאת שכר המינימום מ-3,800 ל-4,300, שעשינו ב-2011, ועכשיו אנחנו מעלים אותו שוב מ-4,300 שקל לחודש ל-5,000 שקל לחודש.

 

בפגישה עם ניסנקורן ואורן אמר להם ראש הממשלה כי הוא מצטרף להסכם שכר המינימום שנחתם בין ההסתדרות לנשיאות הארגוניים העסקיים, הקובע את העלאת שכר המינימום מ-4,300 שקלים לחודש ל-5,000. תוקפו של ההסכם הזה כלל רק את העובדים בסקטור הפרטי אך לא את עובדי המדינה ועובדי מוסדרות ציבור. על מנת לאפשר את קיום ההסכם גם על עובדי המדינה והציבור היה צורך בצו הרחבה של שר האוצר. לאור זאת החליט נתניהו, הממלא את תפקיד שר האוצר, לחתום על צו ההרחבה הדרוש.

דילג על עמדת האוצר

בהחלטתו דילג ראש הממשלה על התנאים שהציב משרד האוצר, עוד לפני התפרקות הממשלה, להסכמתו להעלות את שכר המינימום במגזר הציבורי והממשלתי. כך למשל, האוצר התנגד שהתוספת תינתן למי ששכר הבסיס שלו הוא 4,300 שקל, אבל בפועל הוא מרוויח שכר גבוה יותר המגיע גם לסכום של 10,000 שקל ויותר, בגלל כמה תוספות שכר.

ברכת ההסתדרות

בעקבות החלטת ראש הממשלה אמר ניסנקורן: "אני מברך על הצעד החשוב. כבר בחודש אפריל מאות אלפי משפחות יתחילו להרגיש את השינוי בתלוש המשכורת. עתה עלינו לדאוג ללא דיחוי ליישום ההסכם שיעזור ל-700 אלף עובדות ועובדים במשק הישראלי במלחמת הקיום היום יומית בה הם חיים. העלאת שכר המינימום ל-5,000 שקל היא בשורה חשובה לחברה הישראלית. ההסתדרות מחויבת להמשיך בצעדים לצמצום הפערים בחברה הישראלית".

1 Comment

  1. אילי
    21 בדצמבר 2014 @ 15:04

    פשוט העם מטומטם וביבי יודע זאת ומוכר לוקשים לפני בחירות. כל פעם לפני בחירות הוא משקר אבל הוא יודע שכולם מטומטמים בעצם מצביעי הליכוד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן