Skip to content

26% מההורים לא מלווים את הנהג החדש הצעיר בכל נסיעה

סקר חדש שביצעה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מצביע שהרישיון המדורג נוחל הצלחה אם כי ברבע מהמקרים עדיין לא מלווים את הנהג החדש בכל נסיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חשפה היום ממצאים מסקר ראשון שביצעה על מידת ההיכרות של הורים עם חוק ותקנות רישיון הנהיגה המדורג ועל אופן היישום של החוק והתקנות. הסקר הוצג בכנס המחנכים השנתי שערכה הרשות הלאומית בהשתתפות למעלה מ – 500 מורים לבטיחות בדרכים.

בישראל, כמו במדינות נוספות בעולם, מיושם רישיון נהיגה מדורג לנהגים חדשים צעירים, במסגרת חוק ותקנות שנכנסו לתוקף לפני כשנה וחצי (ב – 1.7.2013). החוק מחייב כל נהג חדש צעיר (עד גיל 24) לנהוג עם מלווה שלושה חודשים ראשונים בכל נסיעה ובשלושה חודשים לאחר מכן בכל נסיעה בלילה (ולהשלים 35 שעות לפחות של נהיגה ביום ו-15 שעות נהיגת לילה). על ההורים להגיש הצהרה למשרד הרישוי על ביצוע שעות הליווי כתנאי לקבלת רישיון נהיגה.

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר כי הנתון החשוב הוא ש 94% מההורים סבורים כי ליווי נהגים חדשים נחוץ או נחוץ מאוד. יחד עם זאת, כ-50% לא מודעים במדויק להיקף שעות הליווי הנדרשות.

כביש מהיר (צילום דני בר)

ואולם , כ-26% מההורים מודים כי הם לא מלווים את הנהגים הצעירים בכל נסיעה. לכן הרשות מתכוונת להדגיש את החשיבות העצומה שהרשות ומשרד התחבורה רואים באכיפת הליווי בכל נסיעה בשלושת החודשים הראשונים ובכל נסיעה בלילה עד תום החודש השישי, גם אם עברו את מכסת השעות הנדרשת ללווי.

מתוך המדגם עולה שלכאורה ההורים מקפידים על ליווי בנים יותר מאשר על ליווי בנות. יתכן והדבר נובע מכך שההורים "כאילו סומכים יותר על בנות שתנהגנה כחוק". אבל הרישיון המדורג מיועד למבוגר והמנוסה ,להקנות הרגלי נהיגה נכונים ומיומנות לנהג החדש ולכן החשיבות זהה, לדעת הרשות, שהליווי יהיה גם לבנות באותה מידה.

נוכח המעורבות הגבוהה של נהגים חדשים צעירים (עד גיל 18) בתאונות קשות וקטלניות – הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מדגישה את החשיבות העצומה של הליווי להפחתת מעורבות נהגים חדשים צעירים בתאונות דרכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן