Skip to content

חוגגים עם מבעבעים את השנה החדשה

חג המולד זה עתה חלף וראש השנה האזרחית בפתח – זה בדיוק הזמן להעמיס על המקרר כמה יינות מבעבעים • אם כי, עקרונית, תמיד מומלץ שיהיה בקבוק שמפניה בסביבה, לכו תדעו מתי תצטרכו לחלוץ את הפקק ולהתחיל חגיגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הידעתם? יותר יינות מבעבעים, וביניהם שמפניה, נמכרים במהלך השבוע הקרוב, מאשר כל השנה יחד. כל יינן מייצר את המבעבע בשיטה שלו – אם זו שיטת שמפניה מסורתית, שרמאט, הוספת גיזוז, תסיסה טבעית ועוד. בסופו של דבר, הכל בהתאם לטעם ולכיס.

[related-posts title="כל מה שרציתם לדעת על שמפניה ומבעבעים"]

מבחר מבעבעים מוצלחים לפתוח איתם את 2015. שנה אזרחית מופלאה !

שמפניה (נוצר על ידי שי שגב)ורוד אלגנטי – רמת הגולן, ירדן, רוזה 2009

היין מיוצר מ-70% ענבי שרדונה ו-30% ענבי פינו נואר, שגודלו בכרמים הגבוהים בצפון רמת הגולן. בהתאם ליקב, היין מיוצר על פי השיטה המסורתית (שבמחוז שמפניה בצרפת): בציר ידני, סחיטת אשכולות שלמים ותסיסה שנייה בבקבוק. ירדן רוזה התיישן על משקעי השמרים בבקבוק למשך חמש שנים.

היין המבעבע מרשים מאוד, מרענן ואידיאלי לזוגות המחפשים לחגוג ערב רומנטי: בשומת עשירה של תותים, פירות הדריים, כרוכית תפוחים וסיומת מלאת ערמונים. אם אתם יוצאים למסעדה, נסו לשלב את היין עם דגים טריים, טונה חיה, עוף צלוי, רביולי דלעת ואפילו קינוח עם פטל. צבעו הוורוד היפה של היין הופך אותו לחגיגי במיוחד.

מחיר לבקבוק 750 מ"ל: 130 שקל.

רמת הגולן, ירדן, רוזה 2009רמת הגולן, ירדן, רוזה 2009

שמפניה (נוצר על ידי שי שגב)

איטלקי אסלי – מרטיני אסטי

מרטיני אסטי הוא יין מבעבע, שנעשה תוך שימוש בשיטת Martinotti, שראשיתה במאה סוף המאה ה-19. זהו תהליך תסיסה מבוקר, המבטיח יין עם בועות עוצמתיות, הלוכד את הטעם הייחודי של ענבי מוסקטו לבנים. בשומת עשירה של אגס, תפוח ירוק ואפרסק מעניקים טעם צלול, עסיסי ומתוק במיוחד.

מחיר לבקבוק 750 מ"ל: 68 שקל.

מרטיני אסטי

מרטיני אסטי

שמפניה (נוצר על ידי שי שגב)

תמורה למחיר – כרמל, סלקטד, מוסקטו

חיפשתם מבעבע במחיר עממי, אך ששווה כל שקל? בסדרת סלקטד של יקב כרמל אפשר למצוא יין לבן מבעבע קלות, מתוק ובושמתי, המיוצר מענבי מוסקט אלכסנדרוני. ליין אופי נעים ואחוז כוהל נמוך. קליל, עדין ומתאים לקינוחים מתוקים.

מחיר לבקבוק 750 מ"ל: 35 שקל (כדאי גם לחפש את המבצעים).

כרמל, סלקטד, מוסקטו

כרמל, סלקטד, מוסקטו

שמפניה (נוצר על ידי שי שגב)

הולכים עם הקו הספרדי – קאווה פאוסטינו, אקסטרה סקו

קאווה אקסטרה סקו (יבש במיוחד) של יקב פאוסטינו מיוצרת כמיטב המסורת, ונעשית משני זנים שונים של ענבים מאזור ריוחה: מאקאבאו ושרדונה. לאחר תסיסה ראשונה במיכלי נירוסטה, היין מועבר לתסיסה נוספת עם שמרים למשך שנתיים. התוצאה היא משקה בצבע זהבהב ירקרק, הנהנה מבשומת עשירה של פרחים לבנים וצהובים, תוך בעבוע עוצמתי וסיומת ארוכה מאוד ובהחלט נעימה.

מחיר לבקבוק 750 מ"ל: 60 שקל.

קאווה פאוסטינו אקסטרה סקוקאווה פאוסטינו אקסטרה סקו

שמפניה (נוצר על ידי שי שגב)

הכבוד הישראלי – רמת הגולן, בלאן דה בלאן 2007

אחד מן היינות המבעבעים המעניינים ביותר, וכנראה הטוב ביותר שמיוצר בארץ, הוא ירדן בלאן דה בלאן 2007, הנוצר מ-100% ענבי שרדונה, שגודלו בצפון רמת הגולן, אזור גידול ענבי היין הקר ביותר בישראל. ירדן בלאן דה בלאן מיוצר בדקדקנות על פי השיטה המסורתית של אזור שמפניה, הכוללת בציר ידני, סחיטת אשכולות שלמים ותסיסה שנייה בבקבוק. היין עבר יישון של חמש שנים על משקעי השמרים. כאמור, יין שווה ערך לשמפניה, רק תוצרת כחול לבן.

היין עשיר בבשומת של ליים ופרחי בר, וברקע נגיעה של מינראליות ורמזים ללחם קלוי. טעמו מורכב, פריך ומעט קרמי. ניתן לשתות כאקדם (אפריטיף), או כליווי למתאבנים מלוחים ומנות פתיחה עשירות.

מחיר לבקבוק 750 מ"ל: 120 שקל.

רמת הגולן, ירדן, בלאן דה בלאן 2007רמת הגולן, ירדן, בלאן דה בלאן 2007

שמפניה (נוצר על ידי שי שגב)

1 Comment

  1. גידי
    25 בדצמבר 2014 @ 21:31

    תלכו על הפשוטים כמו ורדי(איטלקי)25 שקל מעולה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן