Skip to content

מיקי לוי נושא עיניו למשרד התיירות

ביום בו הודיע שר התיירות עוזי לנדאו כי לא יציג את מועמדותו בבחירות הקרובות, אומר ח"כ מיקי לוי מ"יש עתיד" כי אם תהיה לו אפשרות – ישמח להיות שר התיירות. לוי, לשעבר סגן שר האוצר, דיבר עם המלונאים בישיבת מועצת התאחדות המלונות. לוי שטח בפני המלונאים את משנתו ואת המהלכים שכבר נקט כדי להקל עליהם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ח"כ מיקי לוי. תיק התיירות קורץ לו. (צילום: ערוץ הכנסת)
ח"כ מיקי לוי. תיק התיירות קורץ לו. (צילום: ערוץ הכנסת)

 שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, לא יציג את מועמדותו בבחירות הקרובות לכנסת. כך מסר לנדאו בישיבת סיעת "ישראל ביתנו" הבוקר. הודעה זו מגיעה לאחר שלנדאו יכול היה לקרוא בימים האחרונים הדלפות של ראש מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהוא לא יהיה מועמד של המפלגה בבחירות הקרובות.

מי שרואה עצמו מועמד  לתפקיד שר התיירות הבא הוא ח"כ מיקי לוי מ"יש עתיד", שרואה במשרד התיירות משרד כלכלי ונושא אליו את עיניו. במשרד שבו בדרך כלל מתמנים שרים שנותרו ללא סידור אחר, מרענן לגלות אדם שהתפקיד קוסם לו.

"אם תינתן לי האפשרות לבחור בין משרד התיירות – למשרד אחר, נאמר המשרד לביטחון פנים (כי ידוע שכל ניצב חולם לחזר ולפקד על הגוף ממנו יצא) – אני אומר לכם בכל פה, שאבחר דווקא במשרד התיירות. המשרד קרוב לליבי. זה משרד כלכלי ויש הרבה מה לעשות בו", אמר סגן שר האוצר עד לפני מספר שבועת, ח"כ מיקי לוי, בישיבת מועצת התאחדות המלונות, שהתקיימה היום במלון 'דן פנורמה' בתל אביב.

ח"כ לוי סיפר שבימים בהם שימש מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, נחשף למצוקת בתי המלון בירושלים במהלך האינתיפאדה. המצוקה הדירה שינה מעיניו, ולכן לחץ לקיים את אירוע הפתיחה של המכביה באצטדיון טדי ירושלים. האבטחה אמנם היתה קשה יותר, דרשה יותר כוח אדם ותקציב אבל, לדבריו, היה חשוב שהספורטאים ומלוויהם יתארחו בבתי המלון בירושלים, וכך עשה בכל הזדמנות שנקרתה בפניו – דאג להביא עבודה ולינות לבתי המלון הירושלמים.

לוי אמר: "יש חשיבות לשקט בטחוני כדי שהענף שלכם, המלונאות, שהוא מנוע צמיחה במשק, יפרח. אתם חווים משבר בגלל כמה אירועים בירושלים, וקודם לכן בגלל 'צוק איתן'. אני לא מאמין שמחר בבוקר יהיה שלום, אבל מספיק שתתכנס ועידה אזורית כדי לדון בהסכם – זה לכשלעצמו יביא שקט לאזור".

"לא יהיה מע"מ על תיירות נכנסת בתקציב 2015"

לוי גם התייחס להעסקת מבקשי המקלט בבתי המלון ואמר: "בניגוד לפקידי האוצר, אני בכובע האחר שלי רואה שכשלא נותנים עבודה למבקשי המקלט – הם פונים לפשע, לאונס, גניבות לאלימות, ולכן, עד שנמצא פתרון – צריך לתת להם עבודה. זה לא פשוט לשכנע מול גורמים שונים במשרד הפנים ובגופים אחרים, אבל אני חושב שאי אפשר להלחם על עזיבתם את הארץ דרככם".

לוי הוסיף שהוא התחיל לחפש מתווה עבור 1500 העובדים באילת ו-900 העובדים בים המלח –כדי לא להעמיס על המלונאים עוד הוצאות בשכר המשולם להם. "מולי ניצבה סוללה של פקידי אוצר שקבעה שאני פוגע בניסיונות המדינה להוציא אותם מחוץ לגבולות המדינה. אבל בחנתי הסדרים שונים. אולי הפחתה, אולי פתרון אחר שיקל עליכם".

ח"כ לוי שיתף את המלונאים בחוויות מישיבות תקציב המדינה אשתקד. "בתקציב 2013 / 2014 – בשעה 4 לפנות בוקר, אחרי שהבנו את גודל הבעיה סביב הטלת מע"מ על התיירות הנכנסת – היתה הצבעה והצלחנו להסיר את הנושא מחוק ההסדרים. כל כך השתכנענו שאין להטיל מע"מ, שעובדה, בתקציב 2015 אין יותר מע"מ על תיירות הנכנסת. אתם מעסיק גדול. צריך לתת לכם עוצמה ועמידות".

ח"כ לוי עוד סיפר על ההצעה להטיל מע"מ באילת. "היכולת שלכם להמשיך להתחרות בשכנים שלכם מעקבה פוחתת עם מע"מ, כי חבילת התיירות תתייקר. אין שום סיבה להעמיד אתכם בתחרות מול עקבה ומול אפשרויות הנסיעה לחו"ל".

1 Comment

  1. ronen
    28 בדצמבר 2014 @ 14:54

    תהרוס את המשרד כמו שהרסת את אגד תעבורה עלה והצלח

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן